Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

Här händer grejjer! "alla" har hunnit bli gravida igen medans jag inte ens hunnit sitta framför datorn. Katter mår bättre och möbler och rum har piffats till!!!

S har peppart peppar blivit bra i magen. Alla provsvar hittills var ok, väntar dock fortfarande på svar på bakterieprovet, borde få svar i morgon eller tisdag.

I morgon ska vi på 10 månanderskollen .

Tack, ska ringa tandläkaren imorgon och fråga. Han lyckades slå i tanden två gånger med ett par timmars mellanrum med blodvite som följd bägge gångerna :grin:

Hon har fått lufta ändå. Både liggandes och sittandes på en hopvikt fleece filt. Men tja den fick gå in i tvätten sen.

Är det fler som märker ett ändrat beteende på era djur när bebisen är sjuk/ledsen.
T har gråtit nästan hela kvällen. O katterna som brukar ligga och vila vid den här tiden har hållit sig nära henne hela tiden. Cirkulerat runt en när vi har burit henne. Suttit med vid blöjbyten m m. Den yngre har lite klagande jamat mot oss när hon skrikit som värst.

Vad skönt att höra att magen är bättre :)

Mikan Oj då, plutten. Det var ju mindre trevligt för honom.

Nej mina katter är fortfarande inte riktigt kompis med Isabella. Utekatten kan komma ibland och vill gosa med Isabella, men dottern blir så glad och ivirg att hon blir hårdhänt :(

Jo, det känns skitmuppigt! :D Ingen sprit, inga cigaretter (jag har aldrig ens provat rökning) och ingen opastöriserad mozzarella. Det är väl typ det det går ut på? Och sen få bannor för att jag inte tränar något. :p (Eller räknas "jaga Vilgot som kryper så fort han kan mot katternas vattenskålar"? :laugh:)

Det känns lite mysko att börja i en ny tråd också. Jag gillar ju er :love: och det kommer ju aldrig att bli samma sak med en annan tråd. Dessutom har jag svårt att tro att den här graviditeten kommer att kännas lika speciell som första. Då läste jag ju hela tiden om hur bebisen utvecklades, men just nu känns det ganska ointressant. :o

Det finns inte tid till att känna efter. Jag glömmer ofta att jag är gravid igen. Dagarna är fullbokade med att underhålla A och försöka få något gjort här hemma!

Tycker med att det känns konstigt att skriva i hösttråden, detta är ju den RIKTIGA tråden. Så för att vara rättvisa borde alla här inne bli gravida igen!

De har öppet mellan 10-19.
Hur många är med? och vem har längst att köra?

För mig skulle omkring elva fungera. Har 2½-3 timmar ner beroende på trafik och vägalag. Så det är lagom för mig att åka hemifrån vid åtta, och känner jag mig själv så kommer jag inte komma iväg i tid:D

Inotyol eller Behapthen salva tycker jag fungerar bäst. Testa inotyolen först! Lufta först torrt och ta på den sen. Jobbigt att hon har så ont. Tvätta med rinnande ljummet vatten och inga tvättlappar eller våtservetter som nöter på huden. Dutta när ni torkar ist för att dra. Hoppas ni får tag på någon salva som hjälper.

Wieee, jag har heller aldrig provat rökning, känner mig helt utanför när man säger det för t.o.m. mamma förutsatte att jag hade gjort det!

Jag tycker helt klart att jaga Vilgot ingår i träning, det är ju både motion och styrketräning :D Det är alltid något speciellt med första. Man kan ju ägna sig helhjäratat åt det men andra gången har man annat tänka på också.

Mikan: Jag och M har börjat prata om syskon men det blir inte förrän tidigast 2013. M vill inte vara äldre än 35 när syskonet föds, han har en plan att ha utflugna barn vid 55 ;) Han blev 32 i år så vi har ju inte så mycket tid att spela på. Jag får lite ångest över syskon, dels för det här med risken för att få sjukt barn igen och förlossning. Om jag är gravid, vill någon föda åt mig då? :angel:

Jag har heller aldrig provat att röka :)
Blev anti rökning redan som barn när mamma och pappa rökte i bilen och alla släktingar rökte inomhus...blä!

Föräldrarna tyckte vi var gnälliga när vi sa till dem. "veva ner rutan lite då, suck"

En till :laugh: Jag vet inte, det blev lite som en sport för mig att inte provröka eftersom "alla" gjorde ju det.

Jag kan föda åt dig! Bara du betalar bra! ;) :p hihi! (Så jag kan vara hemma i flera år med Milton!)

Jag har provrökt men mår apa direkt så finns inte en chans att jag skulle kunna bli beroende av skiten. Mår illa och får huvudvärk bara jag känner lukten(och sambon är rökare, smart val av mig)

Mamma och pappa rökte/er också inne och i bilen och jag Hatade/Hatar det. Klarar inte av att vara inne hos dom mer än 5 min nu sen måste jag ut. Så dom träffar tyvärr inte sitt barnbarn så mkt :(

Är det fler som märker ett ändrat beteende på era djur när bebisen är sjuk/ledsen.

Vid ledset barn, ja! Katterna (som inte vill vara i närheten i vanliga fall) kommer då i samlad tropp och jamar bekymrat, jag tror att de säger "nu när ni promt har skaffat en unge måste ni ju ta hand om den, hör ni inte att den gråter!?" :p

*kl*

Rörande sjuka barn: fy vad alla är sjuka hela tiden nu! Men snart, snart kommer våren och med den ska väl de flesta ruskiga bacillerna försvinna. Det är min plan i alla fall!

Graviditeter: Grattis Oregano! Snart är ni tillräckligt många gravida i tråden för att vi andra ska börja känna av grupptrycket ordentligt! ;)

Tjuvrökning: Jag sällar mig till skaran som aldrig provat!

Och så en liten fråga om tiomånadernskontrollen: E gjorde sin här om veckan, och förutom en snabb undersökning så hörde de bara med mig om han stod och plockar med saker. De flesta (alla :p) andra jag pratat med har haft mer utförliga kontroller. Vad fick ni göra på er kontroll?

Bra då kan vi följas åt i en tråd 2013 :D om det nu blir syskon... Kan tidigast 2013 tänka mig syskontillverkning, då är jag 28. Men sambon är då 41 och tycker han är för gammal :( å andra sidan är vi inte helt klara med om vi vill ha syskon eller ej. Jaja vi får väl se...

Ja det låter ju bra så kan vi luncha det första vi gör :d o sen kan kidsen härja fritt :D

Jag vill bli gravid 2013 och min man vill ha barn fött 2013 under första halvåret = barntillverkning start maj/juni 2012 och det är nästa år :cool: vi är lite oense om den biten kan man säga...
Samtidigt så är inte jag lika på om syskon som han även om jag börjar mjukna lite på den fronten. Fast efter måndagens program från förlossningen så blev jag avig igen :o
Hur gammal kan din sambo tänka sig att vara?

På Iggys 10-mån koll vägdes och mättes han och bvc-sköterskan ställde lite frågor av typen: kryper han? Kan han pincettgreppet? Verkar han höra? Äter han bra? Ammar du? Ingen avancerad kontroll direkt... :grin:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 308
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 079
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gps tracker för Android?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Värma spenat?