Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

Jag ska väl på hälsosamtal snart :D och då ska jag ta upp det.

Vilgot hinner ju gå på dagis i 2-3 månader bara och under den tiden kan jag nog jobba halvtid bara. Om jag orkar ta hand om honom förstås. Kanske lugnare att vara på jobbet ändå. Om han får vara på dagis om jag tar ut f-dagar för andra barnet före förlossningen så kommer jag nog att gå hem så tidigt som möjligt och vila upp mig.

Känns det inte lite muppigt att gå på hälsosamtal när det bara är lite drygt ett år sedan du var på det? :D Så mycket har ju inte förändras av vad jag kan läsa mig till på FL.

Du får gå till jobbet och vila upp dig från barnjagning och leksaksplockning :p Kommer bli så bra det här ska du se, vi finns här för dig istället för höstmammetråden (hör du det också Mikan) :angel:

Ja, det gör vi! Hur långt har ni andra dit? Vilken tid passar bäst? Vi är ganska felxibla, A sover i bilen dit oavsett när vi kör...
Jag har knappt en timme till Halmstad :)

Grattis :D

*kl*

Imorgon är det dags för vår flytt, på morgonen kommer flyttfirman och hämtar allt sen åker vi tisdagmoorgon och sambon möter upp firman på eftermiddagen i nya lgh och jag och Mikaela åker tåg dit för bilen är fulll :angel:

Hade skrivit mycket mera men buke hängde sig och allt försvann...
Nu ska snart internet kopplas ur med :eek:

Jo, jag hör dig! Det kändes lite konstigt för mig iaf att gå på hälsosamtal igen.
Den 29 ska jag på inskrivning och den 30 till läkaren. Jag är betydligt mer förvirrad denna gång ang fostervattenprov. Nupp/kub måste vi åka till malmö om vi vill göra det. Har fått två friska barn, vågar man utmana ödet med ett tredje?
Har inte gjort något med de andra två och det har ju gått bra. Samtidigt så vet jag inte vad jag skulle göra om proven skulle visa "dåliga" resultat.
Och fostervattenprov är ju en risk det med...

Värst vad det händer saker snabbt i våra liv just nu! Två gravida och du flyttar från den ena dagen till den andra till fastlandet.
(jag som för ett tag sedan var glad att du bodde på en ö ;) )

Guud så häftigt, jag är så imponerad av er som flyttar samtidigt som jag är helt med på varför ni måste göra så :bow:

Mikan: Jag hade börjat med nupp/kub. Precis som du säger är att fvp är lite riskabelt och det vore ju tråkigt om man får bra svar och fvp resulterade i ett missfall. Sannolikheten att det skulle vara något fel är ju liten men du måste följa ditt hjärta vad ni vill göra.

kl
Har ni några bra tips mot röd stjärt förrutom att lufta?

T är sjuk med dålig mage och har blivit jätteröd och öm. Vid senaste blöjbytet skrek hon i panik och försökte febrilt fäkta sig loss för att komma undan.

Det är det som är det jobbiga, att jag inte vad vad jag skulle göra! Samtidigt så kanske en del av oron släpper om jag gör någon form av test. Men jag vill på samma gång sticka huvudet i sande och bara veta resultatet om det är bra :crazy:
Vet inte om jag skulle göra abort även om det visar på något fel, och varför ska vi då göra testet öht?

Jag pratar emot mig själv här, det vet jag :crazy:

Är som ju kanske inte läge att lufta när de är kassa i magen :grin:

Jag använde babysalva till A när han hade sin magsjuka för ett tag sedan, och ha ständig koll på blöjorna så att jag bytte direkt när det kommit något.
(blöjkonsumtionen var stor dessa dagar)

A tycker det är kul att sitta på pottan, då luftas rumpan på ett säkert sätt! Gärna med en spännande leksak (toaborsten, obs den nya oanvända !)

Vi har lite drygt en timme dit oxå, hur har de öppet? För oss spelar inte tiden någon roll heller. De som har lite längre att köra kan ju bestämma :)

Men om du inte skulle göra en abort vid dåligt resultat så kvittar det egentligen om du gör något test samtidigt som det kanske är skönt att vara förberedd på att något är avvikande om man vill veta? Finns ju de som har 10 ungar och alla är friska och krya. Sannolikheten att ett barn är sjukt är egentligen liten och inget som ökar ju fler barn man skaffar sig (som jag har förstått det).

Jag vacklar från den ena dagen till den andra. Skulle vi orka med ett sjukt barn när det är så tätt emellan? Det är en av funderingarna.

Vet inte om du svarat mig, har kanske missat någon sida, behöver vi kolla upp A;s tand tycker du?

Vi gjorde ett KUB. Gör man ett NUPP förstår jag faktiskt inte riktigt varför man inte gör en KUB. Men i alla fall.

Innan testen funderade vi lite fram och tillbaka. Även om vi skulle välja att behålla vid dåliga resultat, så skulle vi ha en möjlighet att förbereda oss på ett annat sätt. Man skulle kunna tackla delar av den sorg som man oundvikligen kommer att känna under graviditeten. För att sedan kunna känna glädje efter förlossningen.

Sant :)
Ska prata med sambon senare ikväll. Just nu ligger jag och slösurfar i sängen. A ligger och sover på pappas mage nere på soffan. Jag är illamående och flydde matlukten i köket.
Ska kanske ringa och prata med bm om min oro imorgon, och min mage med för den delen. Funderar på att lägga ut en bild här till er. Jag ser ut som i v20 :cool:
Bara en liten förvarning till er som jag träffar i Halmstad.

Oj det har jag missat! Har han slagit i tanden? Ofta är det läppbandet som går sönder som det kan blöda ifrån och det gör inget - kan ibland vara bra om man inte vill ha glugg mellan framtänderna ;) Blöder det runt tanden tycker jag nog att man kan kolla upp det just bara för att få det dokumnterat om det skulle vara något i framtiden. Har man otur så kan tanden bli brun/blå och då är det tanden som har en blödning och tyvärr dött (inte farligt). Man brukar oftast inte göra något åt saken utan man vill att tänderna ska sitta så länge som möjligt och hålla platsen för den permanenta tanden.

Summa sumarum: kolla upp det med en tdl om det känns bra för er :)

Samtidigt som jag förstår din tankegång så visar ju testen bara kromosomfel, den visar ju inga andra sjukdomar. En av M's arb.kamrater fick barn samtidigt som oss fast sitt tredje och hon kollade upp denna gång med fvp för att vara säker på att barnet var friskt nu när det var oplanerat. De första två barnen kollade de inte fast hon var över 35 för hon ville ju ha barnen och hade bestämt sig att det inte gjorde något om det skulle vara sjukt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 305
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 078
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar