Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

Ja, våra hästar har hon gjort underverk med! Den ena (som skall dit i morgon) hade varit i hästhimlen om det inte vore för henne.

Vilken Berg- och dalbanehelg jag har haft... Igår var rena skitdagen. Inget gick liksom riktigt min väg och mest blev jag arg på min sambo.. Han ringer från jobbet och frågar om han kan titta fotboll med kompisen ett par timmar, typ mellan 18 och 20. Han tycker att "jag alltid gnäller" när han ska göra något. Egentligen handlar det om att jag gärna vill veta det minst dagen innan så jag kan planera lite utifrån det och sådär.. För mycket begärt kanske?

Ja men gör du det sa jag, detta innebar att han var tvungen att hjälpa mig i stallet (stackaren ;) ) och gå med rundan jag skulle gå med hästen (han gick ju då med Milton i barnvagn). Hur mysigt som helst, tyckte vi andra, men inte han. Nej sedan släppte jag av honom hos kompisen för fotboll. Vet ni vad jag fick göra då? Jo ta Milton med mig och köra och handla, lagom kul sådär en fredag kväll. Jo Milton tyckte ju det :D Och sedan hem, ge Milton välling och slänga honom i säng. Givetvis hade jag glömt att köpa potatis till gratängen, pucko jag. Så sambon fick köpa med sig det hem.
Så vår goda middag stod på bordet 21,00 igår kväll :grin:

Dagen idag har istället bara varit kanon!! Gick upp före resten av familjen idag, jaja Milton låg i sängen till 08,30 så såå tidigt gick jag ju inte upp, men runt 08 typ. Körde sedan till stallet och mockade och gjorde stallet innan min nya medryttare och hennes mamma kom. Hon red ju då förra helgen och det gick sådär. Men idag gick det så himla bra, trots en mycket laddad Armani :D

Sedan hem där sambon hade städat och gjort fint. Vi bara bytte av varandra för han skulle jobba. När han hade stuckit kom två vänner hit och fikade lite och snackade lite, så mysigt med lite sällskap! De stack sedan och då fixade jag ihop tvätten inför tvättiden som drar igång om en stund, bytte sängkläder i alla sängar och plockat lite.

Skönt att dagar kan förändras åt det positiva efter en natts sömn bara sådär i alla fall, en himla tur alltså ;)

Ärligt talat så är det ju eg bara "bra" att hon är sjuk nu. Alla barn måste ju vara sjuka för att immunförsvaret skall utvecklas, och sjuk kommer hon att bli förr eller senare, och det är ju bara bra att det händer nu och inte när ni båda jobbar/pluggar för fullt och inte kan vara hemma. Sen visst, det är ju skittråkigt att ha en sjuk liten som får svårt att sova och så vidare.

Det blir lite som att välja pest eller kolera.

Fler bilder blir det :) Nu är jag inne på att köpa en låg lång bänk (typ expedit på IKEA) som vi ställer backar i och ovanpå göra som en köksbänk med en liten spishäll så blir det som ett minikök :idea: Ska bara spara pengar och tänka ut hur man gör det på snyggaste sättet.

Det har vi också varit inne på. Tanken var ju att hon skulle gått på dagis nu (uppskjutet till aug) och då hade vi ju ant råkat ut för det här ändå. Men det är så mycket. Först magsjukan från *helv*, följt av en förkylning, över till tredagarsfebern och nu någon mild magsjuka.

Men när vi bara är hemma så blir hon så rastlös.

Ska väl tillägga att vi inte går till ÖF när hon e sjuk. Utan har ett par dagar i karantän efer att hon tillfrisknat.

Hihi GRATTIS! (om det är det du vill ha?)
Det va det första jag kom och tänka på när du skrev sådär till Michellan men jag vågade inte fråga! :)

Kommer du slå följe med Mikan i hösttråden eller blir det en vinterbebis?
--------------------------------
Hjärnan och matematiken var inte riktigt med. :angel:

Senast ändrad:

Men jösses!!!
Ungefär så känns det. :eek: Visst vet jag hur barn tillverkas, men sist så höll vi på så länge, nästan ett helt år, och nu slarvade vi en enda gång. Vi hade tänkt att börja tillverka i maj eller nåt, så det var ändå en medveten risk vi tog.

Vi är lite chockade och jag vill verkligen inte vara gravid igen, men jag vill ha det undanstökat. Vet inte riktigt vad jag känner ärligt talat. :crazy:

När du har fått smälta chocken lite och det har gått 36 veckor eller nåt och du ligger på BB med en ny liten bebis i famnen så kommer det kännas jätte bra :) Tänk på att graviditeten är kort jämfört med det fina som du får som belöning för mödan :)

Det var kloka och fina ord! :love: Jo, visst är det så. Men att bli tjock igen och få höra allas kommentarer dagarna i ända är det som känns mest jobbigt. :( Men sen är det gjort och jag behöver aldrig vara gravid igen. :bow:

Men det kommer så jäkla olägligt. Måste berätta för chefen redan på fredag och så kommer jag att gå in i v 12 när vi åker på semester. Förra gången hade illamåendet precis klingat av då, men vem vet hur det blir den här gången. Kul att få resan förstörd pga illamående...

Min kompis hade ju fruktansvärt illamående i början och fick några tabletter utskrivna så att hon mådde bättre och hade inget illamående alls. Kanske du kan prata med BM om du har illamående innan ni åker?

Om mötet inte går som du vill kanske det inte gör så mycket att du måste berätta för chefen att du ska ha bebis igen? Kanske du kan gå på ledighet tidigare den här gången så du slipper höra allas kommentarer, sparad semester du kan ta ut kanske?

Oj, Grattis!! :bump:

Men äh, vaddå kommer lite olägligt.. Av ryktena att döma så är det väl eg helt RÄTT?!!
Med en skitstövel till chef och kollegor som är kappvändare, så är det väl rätt så skönt att veta vad du skall göra framöver? Nä, barn kommer när de kommer, går inte att styra så mycket. Njut i stället. :D

Tack alla! :love:

Det är lite så jag känner, att det gör verkligen inte så mycket med jobbet, bara skönt egentligen. Men lite pinsamt att bli gravid igen innan jag ens hunnit tillbaka. Men hela gravidgrejen är pinsam för mig ju. :o Det är ju inte jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 305
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 078
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Hemmasittare