Sv: Vårmammor 2010 del 12!
Vilken Berg- och dalbanehelg jag har haft... Igår var rena skitdagen. Inget gick liksom riktigt min väg och mest blev jag arg på min sambo.. Han ringer från jobbet och frågar om han kan titta fotboll med kompisen ett par timmar, typ mellan 18 och 20. Han tycker att "jag alltid gnäller" när han ska göra något. Egentligen handlar det om att jag gärna vill veta det minst dagen innan så jag kan planera lite utifrån det och sådär.. För mycket begärt kanske?
Ja men gör du det sa jag, detta innebar att han var tvungen att hjälpa mig i stallet (stackaren
) och gå med rundan jag skulle gå med hästen (han gick ju då med Milton i barnvagn). Hur mysigt som helst, tyckte vi andra, men inte han. Nej sedan släppte jag av honom hos kompisen för fotboll. Vet ni vad jag fick göra då? Jo ta Milton med mig och köra och handla, lagom kul sådär en fredag kväll. Jo Milton tyckte ju det
Och sedan hem, ge Milton välling och slänga honom i säng. Givetvis hade jag glömt att köpa potatis till gratängen, pucko jag. Så sambon fick köpa med sig det hem.
Så vår goda middag stod på bordet 21,00 igår kväll
Dagen idag har istället bara varit kanon!! Gick upp före resten av familjen idag, jaja Milton låg i sängen till 08,30 så såå tidigt gick jag ju inte upp, men runt 08 typ. Körde sedan till stallet och mockade och gjorde stallet innan min nya medryttare och hennes mamma kom. Hon red ju då förra helgen och det gick sådär. Men idag gick det så himla bra, trots en mycket laddad Armani
Sedan hem där sambon hade städat och gjort fint. Vi bara bytte av varandra för han skulle jobba. När han hade stuckit kom två vänner hit och fikade lite och snackade lite, så mysigt med lite sällskap! De stack sedan och då fixade jag ihop tvätten inför tvättiden som drar igång om en stund, bytte sängkläder i alla sängar och plockat lite.
Skönt att dagar kan förändras åt det positiva efter en natts sömn bara sådär i alla fall, en himla tur alltså