Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

kn: Skidåkning nästa vecka, miljoner bebisar (uhm 5) och massor av folk i ett hus. :laugh:

Jag har inte hunnit läsa ifatt er men roligt med alla renoveringar!

A försökte bädda sin pulka med en palestinasjal igår (tror jag, vem vet vad han tänkte), det tog väldigt lång tid och mycket pysslande :p. 12 kg 76,5 cm (tror de, han ålar) och ganska terränggående faktiskt (klättrade över två stora kuddar igår)

Nu har jag mätt!

Bredast bredd 135cm
Mellan hjulhus 114cm
Djupast djup 102cm (längst ner på golvet)
Minst djup 81cm (högst upp på ryggstödet)
35 cm upp på bagageluckan får du9-10cm + in till glasrutan.

Hoppas att du förstår! :)

Alltså du är ju en pärla - TACK!!!!

Alltså du är ju en pärla - TACK!!!!

Så lite så! Nu vet jag ju inte om det skiljer något på nån nyare variant. För 06orna är väll någon lite nyare variant än våran 02:a va? Har inte orkat kollat blocket för att se om så är fallet. Men det borde väll inte skilja något på skuffen fram till dom alldeles nyaste modellen av v70!?

Jag har ingen aning alls hur det skiljer sig från årsmodell till årsmodell, men det skiljer väl i så fall max några centimeter kan jag tänka mig. Kan ju inte bli mycket värre än vad vi har nu :crazy: CRV'n är ca 120 cm bred på smalaste delen, bredaste delen är kanske 10 cm bredare. På djupet är den knappt 80 cm, löjligt lite djup faktiskt. I övrigt älskar jag min bil (förutom att den är mörkblå :D ), så jag kommer verkligen sakna den, sitter så bra och högt i den!

Kikade lite snabbt på blocket nu och det ser ut som dom ska vara likadana i skuffen. 060rna är bara lite blankare och finare och något annorlunda huv/lampor! :)

Vilket gulligt rum :) Fräsch färg :)

Annars har det verkligen varit heldött här idag ;) Själv har jag nog inte gjort något speciellt..

Tack och bock :) när jag öppnade färgburken så var den riktigt baby-lila och jag tänkte sätta mig på golvet och gråta (hade ju en mindre bra dag igår) men när färgen torkade mörknaden och blev så fin så. Är väldigt nöjd faktiskt.

Vi har mest stökat runt i Isabellas rum idag, var ut på en liten promenad i det fina vädret. Rakan mellan åkrarna är isfri men annars är det bara is överallt. Har även trampat runt i hagen och letat efter Michelles sko så inte har jag kunnat rida heller :mad: Har hovis på torsdag men ska höra med honom på måndag om han kan komma tidigare.

Isabellas rum blev jättefint! :laugh:

Idag har jag haft en sån där tröttisdag. Vi var till Eskilstuna en sväng på förmiddagen och efter det jag bara slöat hela dagen.

Tack tack :) den dagen hon väl flyttar in där så sover hon nog gott. Nu ska ju egentligen rummet bara stå och samla damm :o

Vilken fräsch lila färg, blev superfint! Älskade det lilla fönstret under snedtaket, så gulligt!

Kl
Idag har jag hängt med Milton hela dagen. Vi skulle egentligen på babysim, men vi kommer tyvärr skippa det hädanefter. Det fungerar inte att simma den tiden. Vi simmar klockan 12, men problemet är att Milton alltid sover mellan 10 och 12 och sedan är det lunch direkt. Det betyder att jag egentligen skulle behöva väcka honom 10,45 för att ge honom lunch och sedan hinna köra till samhället 1 mil bort där vi simmar. Alltså istället för att sova 2 timmar hade han bara fått sova 45 minuter.
Så vi stannade hemma och kommer göra det på lördagarna framöver =) Eftermiddagen har spenderats hos mina föräldrar där hans gamla vagn finns. Den har tvättats och gjorts fin för försäljning :cry:, hahaha! Jag fick sån ångest när jag tvättade den och blev så nostalgisk!!
Efter det kom sambon dit (när han jobbat klart) och vi stack ner till hästarna och gjorde stallet. Gick sedan en runda med barnvagn (sambon) och häst (jag). Mycket tokig, tossig, vild och smågalen häst hade jag i grimskaftet idag, söt-Armani :D

Ikväll har vi ätit såååå GOTT om jag får skryta; potatisgratäng, hjortfilé, rödvinssås (kanske inte passar så bra till potatisgratäng (jag vet inte?), men blev inspirerad av sås-prat igår!), hemmagjort vitlökssmör och så var jag bara tvungen till att steka till lite halloumi-ost (stavning?) :love: Nu är jag mätt, men tänker ändå äta lite chips ;)

Eric Saade vann Melodifestivalen. Vad tycker ni om det? Någon som ens bryr sig? :D

ååh, lät mums det :)

Eftersom jag sitter själv och glor, med halsont och liten snuvig som nanna i sängen..så kollade jag faktiskt:D

Och Nej, jag gillade inte det..Grabben kan inte sjunga..engelskan är inget bra..och låten är ju en ren kopia av lilli och sussies : Oh mama cant U tell:crazy:

Men visst, han är charmig och kan dansa..så vi hoppas det räcker:p

Vad tyckte du?

Ja det var jättegott! Är glad över att sambon (och hans pappa och morfar :D ) jagar, för dyrt kött blir billigast (gratis ;) ) för oss!

Alltså jag vet inte, jag gillar inte Saade värst mycket, men dansa det kan han minsann - det håller jag med dig om. Men nä, jag hade hellre sett Danny som vinnare av de två. Fast jag höll faktiskt på Sanna Nielsen, inte för att låten var bäst kanske, tyckte liksom att det var hennes tur att vinna :o Och så är jag nog lite kör i Brolle och tyckte det var för tråkigt att han kom sist :D Men hon den där Varga, hennes låt är helt fantastisk. Absolut ingen schlager, men verkligen speciell.
Shit, låter som jag är insatt, jag har inte sett en enda delfinal ska tilläggas, utan bara finalen :D

Håller med, hellre Danny:D

Ja, jag gillade också Vargas låten..men jag lyssnar ju mkt på Lisa Ekdahl, och det var lite samma stuk..kanske ingen schlagerlåt com borde vinna, men fin var den:)

Låter också insatt, men har också bara sett idag, hihi :)

+ armani_: ja ja så säger ni bara ;) erkänn att ni följt varenda delfinal... ;) :D

Förövrigt håller jag med er om Saade, dansar bra, utstrålning o ganska söt. Men inte alls min typ av musik. Vi var tvugna att hålla lite på nicke borg då Fredrik som skrivit låten är nära vän till oss, eller sambon egentligen.

Vad häftigt!
Jag gillar Vildsvin och deras låt Saga utan lyckligt slut:)
Den gick på repeat i bilen för nåt år sen, måste leta reda på den skivan som jag har den på, är väl tyvärr sönderrepad om den legat lös i bilen :grin:

*kl*
Min unge vaknar bara tidigare och tidigare. Igår sov han mellan 9-10 och 14.30-16. Sen var han uppe till 20.30. Och när vaknar skrället idag??? tadaaa halv sex!
Vad gör man en mulen söndagsmorgon halv sex liksom? Vill ju inte väcka resten av huset. Sambon fick sova vidare, jag var ändå klarvaken efter att gjort välling (i ett försök att få honom att somna om) och haft en vildbatting krälande runt på mig och försökt stoppa i nappen med våld på mig.

Michellan, igår ramlade han och slog i en av tänderna som har tittat fram i överkäken så det började blöda. Ett par timmar senare händer samma sak med samma tand. Vad är oddset för det? Bör det kollas upp av tandläkare? Jag har väldigt svårt för skador i munnen. (blev avbockad av mitt russ på grusvägen och plöjde upp vägen med ansiktet. Har ett ärr hela vägen på insidan av munnen, kunde inte tugga på två veckor) Så jag klarade inte av att titta, det fick sambon göra. Annars hade jag svimmat :grin:

:) Det har vart tal om att återförena Vildsvin, men tror inte det blir av då flera andra i bandet håller på med andra projekt. Men det hade vart kul :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 304
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 077
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar