Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

Första gången löser man upp smutsen och andra gången tvättar man bort det. Så säger min frisör iaf! :laugh:

*delvis kl*
Helt sjukt men nu är Isabellas rum klart :eek: behövde bara måla en gång och det blev skit snyggt. Tapeterna vi har tittat på har varit väldigt dyra och färgen var väl iofs också dyr men jäkligt bra med tanke på att det räckte med en strykning!
Nu är det bara det roliga kvar :banana: Imorgon börjar vi med att dammsuga och torka av golven och sedan är det piffning på hög nivå. Folk kommer få hål i tänderna av hennes sockersöta rum ;)

Nu är jag på topp igen med bra humör. Gjorde enkel men riktig god kvällsmat också :laugh:

Om du har tex ett uppbyggande schampo så innehåller det ju proteiner och vårdande ämnen. När det är dags att tvätta håret innehåller det ju både smuts, fett, luftföroreningar och säkert produkter som gör att de vårdande ämnena inte kommer åt håret. Därför tvätta bort smuts tvätt ett, låta schampot göra sin verkan gång två :)

Hade tänkt att slänga upp lite bilder sen när det är lite piffat :) har ju t.ex. ingen matta och hennes säng står ju inne i vårat rum (och ska stå där ett tag till), gardiner och sedan ska hon ha någon förvaring till leksaker. Så det enda jag kan piffa med just nu är tavlor, gunghästen, en byrå, babykorgen och lite hyllor :D

Fast tvärt om var det ju inte ;) Bara att schampots specifika egenskap kommer till nytta andra gången du tvättar :)

Förlåt :o Jag som trodde du har en V70, men det stämmer ju det är ju xc70. Ser den likadan ut som V70, alltså typ cross country eller jag är helt ute och cyklar?

Det är precis som jag vill ha det, vagnen in på ena sidan och hundburen på andra, hade varit kanon! Nu är vagnen köpt så nu är det bara bilen som ska bytas :D

kl

hur går det med halmstadträffen? har inte läst igenom alla sidorna sen igår!

Fredagkväll 20.45, hela familjen liger i sängen. Alla sover utom jag,men det är på g..
Tom sonen var trött och la sig frivilligt vid 8 (den stora alltså)

nu ska jag försöka få ur allt som surrar i skallen, har haft en kass dag.

Ja det stämmer att det är en v70 cross country :) Den ser ut som en v70 fast lite på anabola och lite högre men annars är det väl i princip samma bil. Ska jag mäta?

Tjihoo! Kul med ny vagn :) Själv så har jag en i varje bil nu när jag bara har en hund hemma.... perfekt... Behöver bara en bilstol till bil nr 2 med...

Michellan- nu ser jag fram emot bilder imorgon :) Jättekul :)

Mikan- va tråkigt det lät... Med tanke på din andra trådstart idag så undrar man ju om du tänker flytta :/

Då gör jag det imorgon :) skulle inte tro att det är någon större skillnad på AKB och min bil. Kanske t.o.m. samma mått, ska bli spännande och se :idea:

Den delen är högre. Andra änden är lägre och går under kanten som blir högst upp på ryggstödet.

Armani__: Kul med ny vagn, vad vart det? Jag fick aldrig med mig måttbandet ner i idag och kom på den varje gång jag va i garaget så orkade inte springa upp då igen för måttbandet. Sorry. :( Ska ni ha en cross country eller en vanlig V70? Hoppas ni hittar en bra bil! Men ni skulle väll ha en ganska ny va?

Min v70 -05 är ca 105 cm djup och ca 115 cm bred mellan hjulhusen.
Får in min Brio Happy och min Brio Spin jämte
varann utan borttagning av hjul :laugh:

Notera att det är ett cirka mått. Det kan diffa nån centimeter. För det va mörkt, regningt och så hittade jag bara en halv tumstock ;)

*kl*
Gjorde en kyckling-grej med grädde och lite smått å gott i min "nya" ugn idag. Riktigt bra resultat:laugh:

Och så fick jag reda på nu ikväll att en bekant fått en dotter, jag som inte ens visste att hon va gravid. Dags att börja vara lite mer social kanske:D

(och lite avundsjuk blev jag allt;))

Det är ingen fara, kan mäta en annan dag ;) Så bråttom är det inte, för vi ska inte byta bil förrän vi fått huset =) Vi köpte idag en Urban Jungle, äntligen! Dock ingen ny, det fick jag inte för sambon :p
Angående bil så har vi inte råd att köpa en allt för ny, om vi vill kunna betala den kontant. Runt en -06 tror jag ligger i vår prisklass, typ.

Nu har jag mätt!

Bredast bredd 135cm
Mellan hjulhus 114cm
Djupast djup 102cm (längst ner på golvet)
Minst djup 81cm (högst upp på ryggstödet)
35 cm upp på bagageluckan får du9-10cm + in till glasrutan.

Hoppas att du förstår! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 302
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 077
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar