Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

Jag äter inte sås alls och då blir det ju inte att jag ger till mikaela heller.
Om det är för torrt så häller jag på lite flytande smör och blandar i, eller lite olja. då blir det krämigare och mer fett :)

haha du är värre än mig!!! För mig tog det bara 2 månader :D

Då är jag inte ensam iaf, även om det tog längre tid för mig att knäcka nöten.
Hade jag inte haft fullt upp i morgon så hade jag bannimig bakat bullar för att undersöka resultatet:D
Men det får bli helgens nöje.

Ahaa, då kan han alltså äta utan sås? GÖTT :D
Jaja, ni med sås får gärna slänga in recept ändå :D Sambon blir glad om jag gör sås någon gång, för han gillar det. Det brukar bli brunsås i pulverform, eftersom han är fullt nöjd med det och jag ändå inte äter sås :o

Du är ju för söt, hahahahahahahaha!! Spännande när du testar skillnaden och se om du märker någon skillnad =)

Ahaa, då kan han alltså äta utan sås? GÖTT :D
Jaja, ni med sås får gärna slänga in recept ändå :D Sambon blir glad om jag gör sås någon gång, för han gillar det. Det brukar bli brunsås i pulverform, eftersom han är fullt nöjd med det och jag ändå inte äter sås :o

haha, låter precis som här, det händer dock att han får riktig sås om maten gör det enkelt :D

Nu äter E mer och mer vanliga såser, men det här är en tomatsås som gått hem väldigt bra hos honom:

Hacka lök och tärna ett smakrikt äpple. Låt lök och äpple fräsa i lite olja, blanda i lite tomatpuré och en förpackning krossade tomater. Skiva i en halv banan och låt såsen puttra ett tag. Mixa om konsistensen är för bitig.

Knappis

Och nu till en HELT annan fråga :D
Vet ju att här är minst två stycken med V70 (Michellan och AKB). Jag skulle behöva veta mått i bagage - bredd och djup. Ja, det har med framtida barnvagnsköp att göra och så ska vi någon gång byta bil... ;)

Jag har stulit såsen från en kycklinggryta, men man kan ha den till lite vad som helst. Jag har använt den när E fått samma mat som oss men vi inte haft sås till vår mat (eftersom han vill ha mycket sås till maten om han blir matad), både till köttfärsrätter (typ biffar) och kyckling, och till pasta, nudlar och ris.

Tack så jättemycket, det receptet skrevs ner direkt =)

Någon som har ett bra sås-recept till fisk?

Min v70 -05 är ca 105 cm djup och ca 115 cm bred mellan hjulhusen.
Får in min Brio Happy och min Brio Spin jämte
varann utan borttagning av hjul :laugh:

Jag gör ju typ aldrig sås och när jag gör det så är det brun-sås i pulverformat. Det är ju därför jag vill ha recept, så jag kanske kan göra såser ibland.

De gånger jag äter fisk, som inte är den underbara gratäng jag gjorde idag (:d) så blir det Kelda mild citronsås (till mina kulinariska fiskpinnar) och potatis, ibland ketchup om det är potatismos till.
(sambon äter fiskpinnar,makaroner och lingonsylt:crazy:)

Oj- hur gör man sås....
Ta en klick margarin och blanda i ca 1msk mjöl /2dl vätska. Vispa ihop... Vätska= gärna potatisvatten, vanligt vatten men då krävs mer kryddor.

Brun sås- släng i lite grädde el mjölk så blir det rundare smak :) Krydda med lite vitpeppar och gärna en buljongtärning nu när du är grön :) Lite soya till färgen. Inte kinesisk om du inte vill ha salt i. Buljontärningen är inte heller bra då...
HAr du gjort ngt som passar med gele så släng i lite i såsen :) Eller lingon, eller grönpeppar, eller rosépeppar... Ni som äter mkt vilt kan ha rosmarin o massor med annat- Allt funkar i en brunsås. Och ska man inte salta behövs annat.

Vit sås är enklast. Redning som brunsås. Häll på mjölk o koka upp. Ta lite i taget så det hinner värma sig efterhand. Annars är det lätt att det bränns...
vitpeppar och salt är det vanliga... Men dill, persilja, spenat- inte till barn- mm mm går att ha i. Lägger du i lite mer mjöl så blir det stuvning... Gott med svamp i :)

Det bästa med en gratändg som du gjorde idag är ju att man kan göra allt tidigare och bara värma på nr det aär dags att äta...
Massor med mat går att förbereda så att ugnen klarar av att laga maten varannan dag...

*kl*
I :love: colorit, istället för att ha i soja för färgens skull.
Skysås är med gott:d

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 301
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 076
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar