Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

Nu är vi hemma i stan igen! Gick lite fortare hem :D
Vill tacka för en super trevlig dag allihopa och all god mat och fika! :)

Maken kom hem precis och högg in direkt på en av dina kladdkakemuffinsar. Han konstaterade att den var jättegod och fortsatte med en av Bollens minipajer. Den fick också MVG! :D

Jag hör till den Facebooklösa skaran, så om du kan lägga in en bild här vore det guld!

Var hos vet med kisse igen. Äntligen har värdena slutat att stiga. Så veterinären var försiktigt hoppfull.

Efter det var jag hos tandläkaren o lagade hål. Graviditeten har verkligen gått hårt åt mina stackars tänder.

Va skönt med katten :) Håller tummarna för att det håller i sig :)

Mindre kul med tänderna... Tror att mina med går samma dom till mötes efter graviditeten... :( Sen kan man glömma klass 1 tänder sen :(

Vad som är minst kul är att min hund blir sämre o sämre i sina ögon igen.. Det går så fort :( Vet inte om jag ska ge henne lite mer kortison - o inte våga ha Ebba i närheten av maten=köket. och så torka kiss igen då....
Annars finns det ju tyvärr bara en utväg. Hade varit enklare om man såg att hunden led...

Var hos vet med kisse igen. Äntligen har värdena slutat att stiga. Så veterinären var försiktigt hoppfull.

Efter det var jag hos tandläkaren o lagade hål. Graviditeten har verkligen gått hårt åt mina stackars tänder.

Härligt med kisse!! :banana:

Tandläkaren :eek: ja huga ja, jag ska dit den 28e..undrar vad jag får för dom....(sorry Michellan, men dom står inte högt i kurs hos mig :D) Har inte vart där på 2 år, hade inga hål sist.

Även jag skickar en hel hop med kramar och fäller en tår. Vet inte vad jag ska skriva, vad kan man liksom skriva? Tänker på dig.. Kramar!

Är så avundsjuk på er som var hos Oregano idag :D Jag hade velat vara med och nu ser jag ännu mer fram emot date i Halmstad nu snart/till våren!!

Måste fråga er som lagar barnmat själva. Det börjar bli dags för det till Milton då han inte verkar allt för glad över att äta burkmat längre, det är väl för lite tuggmotstånd tror jag.
Men jag verkligen noll fantasi. . . Potatis, fisk, ris, kött, grönsaker, kyckling etc. Så lång är jag med - men hur fasen gör man barnvänlig sås?????? Ge mig GÄRNA lite olika sås-recept och till vilken man ni använder det till :)

Iggy äter samma som oss :) jag lagar vår mat utan salt, saltar på tallriken efteråt. På så sätt kan han äta det vi äter. Idag åt vi kyckling ris o currysås, smaskens!

Säger som Viv. Den såsen vi äter :)
Men Ebba äter oftast inte såsen. Hon vill ju pilla med sina bitar och det blir väl kladdigt med sås till ;)

+ Viv
Okej, alltså jag är ju verkligen ingen sås-människa :o, men säg att jag ska äta lax (?) och potatis, vill ha en kall sås på creme fraiche (stavning?). Blir det inte lite mycket mjölkprodukter?
Samtidigt som du, Emelie, skrev att middag blir plockmat, "klarar" sig ett barn utan sås? Alltså blir det för lite fett etc.? Räcker det liksom som middag menar jag? Det hade ju varit kanon och jag tror inte att Milton har något emot det :D

*kl*
Skjut mig! Snacka om att inte kolla efter ordentligt!
Har först nu, två år efter att vi köpt köket. Sett att det är en varmluftsugn vi har som man kan köra med vanlig värme:D Vilket jag då gjort.
Har läst att varmluftsugn drar mindre el och ger ett bättre resultat.
Snacka om bortgjord.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 301
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 076
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar