Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

:DTycker ju det med, de vi anlitade har lång erfarenhet inom byggbranschen.

Det är de fyra väggarna runt tvrum och vardagsrum som är bärande.
Nån mer bör det finnas i och med att man kan gå på vinden. Men annars är det nog rätt fritt fram.
Men några år till ska vi vänta med en totalutrivning. Inte lätt med småbarn i kaoset.

Oj vad det går undan när bollen väl är i rullning. Jag vet inte om jag skulle våga flytta så där och lämna alla. Jag brukar i min fantasi packa ihop allt och dra mig norrut någonstans mellan gävle och sundsvall men jag är alldeles för mammakär för att flytta ifrån henne :o

Jag och sambon känner precis som du!!
Har pratat flera gånger om att det hade varit skönt att bryta upp och vi hade gärna flyttat uppåt västkusten en bit (Göteborg +/- 10 mil söderut), men det är himla skönt att ha båda våra föräldrar och syskon (snart) i samma by där vi bor, speciellt när vi har barn och sådär också. Jag är ju våldsamt föräldrakär och sambon är nästan ännu värre :D så det hade väl aldrig gått ;) Tur vi kommer från samma by i alla fal, annars hade vi nog aldrig fått ihop det :D

Jag är med föräldrakär:D Tyckte det va jobbigt att flytta de där 7 milen till sambons by. Men det är bara en timme till mor och far.
Och på somrarna har de sitt sommarställe typ en mil ifrån oss:banana:

Att ens tänka tanken att sambon skulle flytta till min hamstad när vi skulle flytta ihop existerar inte. De har haft gården i hur många genarationer som hellst, och som ensam barn så ville han inte ge sig av.

Men du, viv, EmelieR, juzzzen och Mikan. Ska vi snacka ihop oss lite mer om en dejt eller?
Är ju inspirerad nu av de däruppe som träffas om en halvtimme (jäkla hästtänder som gör att jag inte kan medverka:devil:)

Jag och sambon känner precis som du!!
Har pratat flera gånger om att det hade varit skönt att bryta upp och vi hade gärna flyttat uppåt västkusten en bit (Göteborg +/- 10 mil söderut)

Det tycker jag låter bra, då hamnar ni Varberg ungefär ;) och här är väldigt fint :D

Vi är på :) pratade vi inte om busfabriken i halmstad?

Förresten AKB, bor du långt ifrån Hornborgasjön? Jag o sambon har pratat länge om att åka och titta på tranorna. Jag var ofta där med min familj när jag var liten, blev lite sugen på att åka dit igen. Och ostfabriken i Falköping ;) om den finns kvar?

Ja jag är på i alla fall :D Vill hemskt gärna ses!! När passar det alla bäst? Jag vågar inte riktigt sätta ett datum, utan ser när ni kan och så kollar jag upp då ;)

Det tycker jag låter bra, då hamnar ni Varberg ungefär ;) och här är väldigt fint :D

Ja det hade kanske varit nåt ;) Sambon har förvisso släkt i Falkenberg och sådär, vi ska förresten uppåt dit på släktträff i september! Älskar sambons och deras släktträffar, jätteroligt och massor med roliga påhitt!

Jag har väl ungefär 3-3½ mil till Hornborgasjön:)
Läste i gårdagens tidning att de sett första tranan nu.
Och Falbygdens ost är kvar och är större och populärare än nånsin!

Du som har expertis inom området..
Jag hade tänkt att äta fisk idag (vilket är stort för en fiskhatare som jag)
Nån form av gratäng med potatismos på är tanken.
Men hur och vad ska jag slänga i mer?
Har hemma:
Upptinad torskfilé
Potatis
Grädde
Lök
Diverse frusna grönsaker
Lite annat smått och gott

Ska även en sväng till affären snart, om det är nåt mer som ska i.

Vill göra åt grädden då den blir gammal snart.

Help me:bump:

Jag är också med!
Vilket passar bäst, en dag i veckan eller en helg? Mitt i vecka är det garanterat lugnare men jag har dålig koll på hur många som börjat jobba!

Håller med, det verkar ju jätteroligt, perfekt så kan man handla mat och sådär där också!!

En vardag blir nog lugnast som du säger.
Billigt blir det med:D Föräldrar gratis och barn under ett år gratis (för de flesta om vi tar det nu i mars:D)

Jag kan i alla fall mitt i veckan, helst inte tisdagar, enda dagen sambon är ledig i veckan ;)

Pratar vi mars så kan jag inte 21,25 29 30. Iaf inte de två senare datumen då ska jag till bm och läkaren (hoppas på ett vul i samband med prat om cystan:bump:)
21,25 kan jag ändra tiderna om det skulle vara så att det passar de flesta andra bäst!

*kl*
Grattis på födelsedagen W_I
:banana:

Någon som prenumerar på föäldrar och barn eller vi föräldrar. När jag satt hos barnmorskan så hittade jag en beskrivning på en stickad overall. Nu har jag glömt vilken tdining det var och vilket nummer. Någon som känner igen den kan väl tipsa, snälla. Tänkte jag skulle försöka få den färdig till oktober :grin:

Av oss som tänkt ses här i södra änden så är det A på tur den 12 april, gärna innan dess då :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 298
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 071
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2