Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

En godispåse kanske?
Rykten ska man ju egentligen aldrig lyssna på just för att rykten brukar bara vara just rykten. Med tanke på dina missunsamma kompisar/kollegor (?) måste det ha funnits en del sanning i det första?

Jag har inget godis, men det finns mintglass i frysen! :d Tror att källan till kollegorna som vanligt har varit lite väl frispråkig i ett för tidigt skede. Det fanns säkert nån sanning i det då, men av olika anledningar har förtsättningarna hunnit ändras. Vill inte skriva för mycket här, får berätta imorgon isället. Fast jag vet ju inget själv heller. :p

Va taskigt om det är så att det har ändrats :(
Så drygt när man ställt in sig på något positivt och sen rasar allt bara :(

Äh, jag får väl skylla mig själv. Har ju faktiskt inte blivit lovad nånting. Det är ju synd bara att folk snackar så jäkla mycket om saker de inte har något med att göra. Och nu kommer det ju att snackas om varför jag inte tog/fick det jobbet. :grin:

Men nu ska jag inte deppa ihop förrän jag haft det där mötet. Mintglassen ropar på mig från frysen! :angel:

Tack för länken med recept, ska sätta mig och kika igenom och läsa lite i din blogg!
Måste fråga om halmpellets, vattnar du det mycket? De använder det till alla andra hästar i stallet (alltså alla använder det utom jag), men jag vill inte ha det, framför allt inte till min shettis. Men jag har kanske fått fel uppfattning om det. Vattnar du det mycket? I hästboxarna i stallet så tar det en halv evighet innan pelletsen trampas sönder och så tycker jag det luktar lite ammoniak från det. Kanske ska det vattnas mycket? Just eftersom det tar så lång tid för de större hästarna/ponnysarna att trampa sönder det så har jag inte velat ha det till min shettis, eftersom det nog tar längre tid för henne då att trampa sönder det, som är mindre och lättare.

Ta nu lite glass och försök koppla bort det till morgondagen :) Precis som du skriver så vet du ju inget förrän du har varit på möte. Var det dags för möte imorgon? Håller i alla fall tummarna för att det går som du tänkt dig, trots att alla snackar hitan och ditan ;)

Jag vattnade när jag la in första lasset i boxarna, en vattenkanna per box. Sen dess inget mer. Tarzan väger 700 kg så där trampas det lätt sönder. Lordi är ju shettis men det trampas sönder på 2-3 dagar.
Vad jag har förstått så är det olika på olika fabrikat, hur hårt packat det är.
Amoniak upplever jag att det luktar lite när bädden inte sköts ordentligt.

Glassen satt bra! :d Trodde först mötet var nu på fredag, men det var nästa. Lååång väntan.

Jag vattnade när jag la in första lasset i boxarna, en vattenkanna per box. Sen dess inget mer. Tarzan väger 700 kg så där trampas det lätt sönder. Lordi är ju shettis men det trampas sönder på 2-3 dagar.
Vad jag har förstått så är det olika på olika fabrikat, hur hårt packat det är.
Amoniak upplever jag att det luktar lite när bädden inte sköts ordentligt.

Ahaa, kanske värt att tänka på. Vad kan det kosta för Tarzan per månad ungefär? Jag jämför ju med spån.. Nu köper jag spån relativt billigt (eller ja, allt är ju relativt...), men kan man handla något som fungerar lika bra billigare så är det klart värt det :D
Ja jo det där med ammoniak kan jag förstå då, boxarna sköts väl inte hundra i resten av stallet tyvärr.

*kl*
Dagens i-landsproblem:
Håller ju på att renovera i vårt hus nu, och har tapetserat de flesta rummen. Sovrummet blev klart för en månad sen och det blev jättefult! :o Valde en äggskalsfärgad tapet och en blommig fondvägg. Fondväggen blev superbra, men den äggskalsfärgade ser mintgrön ut :( har försökt vänja mig vid det i en månad nu och tänker att det kanske blir bättre när möbler kommer in, lite gardiner, tavlor etc. Men det är verkligen inte alls lika bra som i affären när vi valde ut tapeterna... Vad ska jag göra? Välja andra tapeter och göra om allt igen eller försöka lära mig att tycka om det? :confused:

Jag tror inte att du kommer ändra dig. Alt så tänker du inte lika mkt på den efter ett tag(några år) men vill du ha det så eller vill du kunna njuta av varje tapet och hela rummet? Jag röstar för att du letar på en ny äggskalstapet och bara gör om den biten. Det är ju bara att tapetsera direkt på den nya som sitter där då den ska vara slät och fin redan! Tänkt på att du ska "ligga och stirra" på den där färgen varje morgon och kväll minst.

Nu står kladdmuffinsarna i ugnen och är snart klara! :banana:
Jag hoppas att vägarna inte är glashala imorgon efter dagens snö/regnande.

Äh, jag får väl skylla mig själv. Har ju faktiskt inte blivit lovad nånting. Det är ju synd bara att folk snackar så jäkla mycket om saker de inte har något med att göra. Och nu kommer det ju att snackas om varför jag inte tog/fick det jobbet. :grin:

Men nu ska jag inte deppa ihop förrän jag haft det där mötet. Mintglassen ropar på mig från frysen! :angel:

Nä fast det är väl lite dåligt av dom att skriva ditt namn och tjänsten på en tavla som alla ser? Jag hoppas också tiden går fort till nästa vecka så vi får hitta på en massa saker så att tiden går fort! :)

+ EmelieR
Tack behöver lite medhåll, får så sjukt dåligt samvete över att sätta upp nya tapeter på de redan nya tapeterna... Känns lite som pengarna i sjön. Men det blir nog att göra om, eftersom jag redan retar mig på det och vi bor inte ens där.

Ja för sjutton! Riv ner skiten och upp med nytt som du blir nöjd med;)

Hade varit överlycklig om det "bara" varit en tapet. Jag är totalmissnöjd med planlösningen på hela vårt hus:crazy: Och då va det ändå jag och sambon som gjorde det och kunde välja nästan hur vi ville.
Har god lust att dra en slägga i allt och säga att en tornado drog fram ytterst lokalt över Lillemarken:D

Den kan få dra med min bil med.... hihi
Den kan inte stå i närheten av hus utan att fälla ner fönstrena... sjukt... mitt på gården stannar de uppe...
Men nu har jag asat över bilstolen i min andra bil...

Men gud! Vilken knasig bil! Det måste vara nån osalig ande som bor i den:D
Men jag skickar ner tornadon när den är klar här;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 295
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 070
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 021
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar