Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

Vet att du skrivit förut att du är missnöjd med planlösningen. Det är ju verkligen trist. :( Men jag blir ändå lite nyfiken, kan du inte slänga in en bild på ritningen och berätta vad du är missnöjd med? Jag gillar att kolla på planlösningar. :D

Nä fast det är väl lite dåligt av dom att skriva ditt namn och tjänsten på en tavla som alla ser?
Och speciellt av fackordförande att gå och prata med andra om vad jag ska göra och att säga att det dessutom är klart. Inte vet jag vad hon har fått det ifrån, om det MBL:ats eller. Om det här jobbet inte ens kommer på tal nästa vecka har jag god lust att fråga varför det cirkulerar rykten. Men jag vet inte om man "kan" göra det. Hur som helst måste jag iaf efter mötet prata med HRA:n och säga att jag verkligen vill byta avdelning, att jag mår dåligt på riktigt att vara där jag är nu pga chefen.

Det kan nog vara en bra idé att be om att få byta avdelning i vilket fall som om du mår så dåligt, jag mådde jättedåligt på mitt fasta jobb och det slöt med kronísk migrän och sjukskrivning. Migränen håller sig lugn nu men kommer snabbt vid stress eller väldigt tidiga mornar/sömnbrist.

Modett, har jag dig på fb? För nu la jag upp bilden på golvet där, men så kom jag på att du kanske inte har det. Pip till så lägger jag in de här istället då. :)

*kl*

Selma vaknade hysterisk inatt kl 4 och bara inte kunde somna om. Vilket innebär att jag ser mer ut som ett vandrande lik än som en människa idag. Hade jag inte haft feber och mått dåligt hade det inte varit så farligt, men nu finns det inte en enda kroppsdel som inte värker. :(

Western_ivy: Grattis!!

Brukar du få ont i kroppen när du är sjuk eller är det lite flunsa-känningar du har? :( Tycker synd om dig, hoppas du kryar på dig snabbt!

Jag är lite rädd för att det är flunsan, tyvärr, mådde likadant innan den bröt ut på riktigt när jag hade den senast. :( förstår inte hur det ska gå ihop. Sambon har möten nonstop de här dagarna och ingen annan är hemma. Jag har inte "tid" att vara sjuk, men det är ju alltid då man blir det. :p

Är så avis på er idag. Hade verkligen sett fram emot att träffa er alla och äta gott. :(

Usch då, det är som du säger man blir alltid sjuk när man inte vill eller har tid att bli sjuk. Jätte tråkigt att du skulle bli sjuk just nu, kunde du inte väntat till nästa vecka? ;)

GRattis grattis på din dag! Hoppas att du får trevligt mellankakfaten o flyttkartongerna :)

Och ni andra får ha trevligt hemma hos Oregano :)

Nu är jag och Milton strax klara och redo att börja rulla ner mot Oregano! :)

Vet att du skrivit förut att du är missnöjd med planlösningen. Det är ju verkligen trist. :( Men jag blir ändå lite nyfiken, kan du inte slänga in en bild på ritningen och berätta vad du är missnöjd med? Jag gillar att kolla på planlösningar. :D

32199474.jpg

I verkligheten har vardagsrummet och tvrummet bytt plats. Köket på ritningen fick vi inte ihop så bra, så det stämmer inte riktigt heller.
I badrummet har vi inget badkar utan en dusch.
De platsbyggda garderoberna i sovrummet skippade vi och dörren till tvättrummet sitter lite annorlunda.
Utrymmet som är utanför tv/vardagsrum är verandan.

Det jag hade velat göra annorlunda är:
Göra stora sovrummet och badrummet mindre för att kunna få ett sovrum till.
Just placeringen på vardagsrummet och tvrummet kan vi inte göra nåt åt, för de är återstoden av en gammal byggnad med timmrade, bärande väggar, den tjocka väggen mellan dem symboliserar detta.

Som det ser ut på ritningen skulle det vara plättlätt att göra tvrummet till sovrum. Men i vardagsrummet finns inte en chans att få plats med soffa då vardagsrummet tjänar som matsal.
Tänka sig att köket gjorde vi stort, men planerade så lustigt att vi inte kan ha köksbordet där:(

Och givetvis är allt detta genomförbart, men eftersom huset är knappt två år gammalt så känns det fruktansvärt onödigt.

Ujuj, vad virrigt detta blev

Tack alla för era gratulationer :)

Nu ska jag på AF och möte sen köpa en köksvåg för min la av mitt i bakandet :(
Sen ska jag fortsätta baka och packa...

Men nu verkar iaf allt ha löst sig med flytten, vi fick ringa och jaga massor igår för annars tar det minst 2veckor att samordna...
Så på torsdag är vi nog på plats i nya lägenheten.

Nu är jag och Milton strax klara och redo att börja rulla ner mot Oregano! :)
Hehe! Och jag börjar bli lite nervös! :eek: Nu hoppas jag bara att busungen ska bli trött så jag får duscha och göra mig iordning. Ni vill väl inte se en Oregano i mysbyxor antar jag. :angel:

Jag håller med om att planlösningen var lite konstig. ;) Har ni ritat det helt själva? Även om ni gjort det borde byggfirman säga till om något blir direkt fel liksom och inte kommer att funka i verkligheten. Jag förstår att ni inte heller vill bygga om allt när huset är helt nytt. Är någon vägg bärande, eller skulle det på sikt gå att ändra om allt?

Vår planlösning är väl egentligen ganska bra, men fruktansvärt tråkig. Det fanns egentligen bara två hustyper att välja på när vi byggde och det "roligaste" huset passade inte i det vädersträcket tomten har.

Kl
Men unge, kan du bli trött snart! Jag börjar bli stressad! :eek:

Grattis!!!

Passar även på att hälsa grattis i efterskott till lille Samuel!

*kl*
Å fy, nog har man mått bättre, å stackars lille Theo som inte får sova på nätterna. Av någon konstig anledning på kräks han på natten :confused: mår hur bra som helst på dagen och när han ska sova, sen vaknar han vid 2-3 oc kräks :(

Hoppas ni som träffs idag får det trevligt!!!

Nä nu ska jag gå och uppdatera till iOS 4.3 på luren :banana:

Oj vad det går undan när bollen väl är i rullning. Jag vet inte om jag skulle våga flytta så där och lämna alla. Jag brukar i min fantasi packa ihop allt och dra mig norrut någonstans mellan gävle och sundsvall men jag är alldeles för mammakär för att flytta ifrån henne :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 295
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 070
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 021
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024