Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

Min va också en -99a! :) Älskade lilla bilen!

*kl*
GRATTIS GRATTIS mini doris på 1års dagen!! :banana: :bump:

Ang väder så blåser det rätt rejält här och har gjort i någon vecka :/

EmelieR: Jag tror att du är seg i huvudet bara för att din kropp äntligen hann koppla av och somna rejält men inte hann sova ikapp riktigt iaf. Tror du blir piggare om du får sova så ett par nätter i rad! Men förstår att det är drygt att du blir degig i huvudet nu när du äntligen får sova!

Jag kan ju visa visionerna så kan ni ju låtsas att det är klart. :D

Kunde såklart inte hålla mig inne och stilla idag, skulle prompt iväg till stallet där unghästarna står. Så nu ligger jag och känner mig överkörd. Både jag och Selma har slocknat i vår säng. Hundarna likaså, tack och lov. Efter två timmar utomhus och massor med bus med stallhunden så är de helt slut.

Vad duktig du är på att laga mat och baka. det var en fröjd att läsa din blogg. :)

Såg att du använde halmpellets också, är du nöjd med det fortfarande? Funderar på att lägga in det i min unghästs box, aka väggbajsarn/bajsaöverallt, kort och gott - Bajse. :p har halm nu, men det är ett helvete att mocka efter honom.

Jag är på och kan tänka mig att åka uppåt en liten bit =)

Jag kan med tänka mig åka en bit :)
Dock tror jag nog jag kommer ta tåg, efetrsom jag sen jag fick Nelly får fullständig panik när jag kör på motorvägar med tung trafik med liten i bilen:crazy:..upp till Halmstad fick jag i somras en riktig meltdown, så jag fick stanna och storgråta på en rastplats:o Var mörkt och SJUKT mkt lastbilar..och regn..
Har sen innan problem emd lastbilar på motorvägar, var med om en obehaglig sak som barn..Vi blev klämd mellan två lastbilar på vägen av båten i tyskland..inte fastklämda men det var på håret..Inget farligt hände men både jag och min syster hatar lastbilar idag..

Tror det hunnit fatt mig lite,,

Nä, vad långt det blev..men jaa, tåget kan jag och Nelly tar var som:)

Nu är pajerna färdiga!

Kantarell/kalkon/rucola
Taco
Kräftstjärt
Västerbottenost

Saknar ni någon paj så säg det nu medan jag hinner baka flera :p

2011-03-09112322.jpg

:d:d Mm ser fram emot imorgon! :)

Jag har inte hunnit baka här än heller. Skulle ha varit bra och gjort det nu när Milton sov men saknar lite grejer hemma. Lär gå ner i blåsten och handla sen. Det går snabbt att göra iaf så får röra ihop det när Milton lagt sig för kvällen!

haha, har bantning och tränings snacket enbart gått över i frosseri av underbart goda saker?;):D

Vilka kontraster..o jag är AVUNDSJUK på att ni alla ska träffas..Hoppas ni får det superbra...kommer känna sig helt utanför sen ju:cry::p

Hihi jag bakar gärna men jag äter oftast) inget av det själv. Är inte så mkt för bakverk.:)

*kl*

Minidoris, eller Samuel, tackar för alla grattis :)
Kommer in lite bilder senare, nu skall jag iväg en sväng...

Men som sagt, tack så mycket, och på återseende :D
Kram på er

Tack så mycket!
Jag är en glad amatör på matlagningen. Det började när jag flyttade ner till Göteborg och skulle klara mig själv som 18 åring.... då hamnade till och med falukorven bakom spisen :o, men jag gav mig sjutton på att jag skulle äta god och riktig mat! Till slut så!

Halmpelletsen är jättebra, speciellt till lilla renliga shettisen. Där har jag fyllrt på med en säck sen mellandagarna. Stora lortgrishästen får en säck i veckan. Håller man efter och tar bort det blöta varje dag så är det lättmockat. Missar man (läs min man) en dag så blir det slöseri känns det som. Men får gräva bort mycket blött då. Men det är väl som med halm och spån......
Men jag är super nöjd. Det är lätthanterligt med 16 kg säckar, det fryser inte och är ljust i boxen. Endast gödsel på gödselstacken, då halmpelletsen blir så smulad att den bara trillar igenom grepen!

Fördelen med att baka och laga mat hela dagarna är att jag inte har tid att gå och småäta :idea:

Stooort Grattis Samuel!

Jag är också avis på er som ska ses imorgon! Ha det så skoj! Jag röstar också för en till träff närmare sommaren! Själv ska jag först ta emot anticimex som ska göra en besiktning av huset för en försäkring hos dem som ingick i vår helförsäkring. På kvällen ska jag och sambon ut och äta då vi firar 10 år tillsammans.

Låter verkligen toppen, ska ta slut på alla våra halmbalar och sen så blir det halmströ nästa vinter. :D

Först och främst ett stort grattis till Samuel på 1-årsdagen :bump:

Här har vi haft en jobbig natt, A fick förmodligen ett kruppanfall vid halv tolv och hade väldigt svårt att få luft. Hård hosta och massa slem i luftvägarna som inte ville komma upp. ringde barnakuten och sjukskötaren som svarade tyckte nog att jag var en nojjig stirrig morsa :crazy:
Gick ut med honom i vagnen och efter ett i upprätt ställning så blev det bättre, men jag sov inte så mycket mer den natten. Idag har vi varit hos läkaren och fått bricanyl och mollipect. Ännu en läkare som knappt kunde svenska. Jag är inte rasist och klarar brytning rätt bra, ändå så blir jag irriterad när läkare pratar så kass svenska att jag inte vet om han fattat vad jag säger..

Min barnmorska gnällde med på samma vc. 1 fast läkare finns där nu, resten är hyrläkare. Hon kände en bm som pratade nästan felfri svenska som inte blivit godkänd och fått legitimation i sverige. Är det så olika krav inom vården? Eller gör läkarbristen att de ser mellan fingrarna :confused:

Helvetes jäkla skit... :cry: Har fått inikationer på att jobbmötet nästa fredag inte kommer att bli så trevligt som jag hoppats på.... Kan inte skriva mer än så. Fan! Men gång på gång på gång under flera år har jag sett små ljusglimtar, att det kommer att ordna sig, men så blir det lika nattsvart igen. :cry:

Luften gick ur mig och jag fick nästan ångest. Vill verkligen inte tillbaka till samma jobb. Det känns som att jag sitter fast med nåt jäkla superlim i denna situation. :crazy:

Nämen :( håller tummarna för dig att det visst blir ett bra jobbmöte nästa vecka. Vet inte riktigt vad man ska skriva till dig som kan muntra upp lite.

Det är nog tyvärr inget som hjälper just nu... Men vi får nog en trevlig dag imorgon. Jag ska försöka att inte ta ut något i förväg utan hoppas på att även dessa rykten är just rykten.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 290
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 067
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 021
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Valp 2024