Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

*kl*

Har fått en lapp om att jag ska ringa och boka tid för gyn. cellprovskontroll. Hur ont gör det att ta på en skala? :crazy: var ju gravid när jag fick första kallelsen.

Det känns typ inte alls. Dom petar lite med en tops på livmodertappen bara och ev känner efter om det finns några knölar. Inget allvarligare än så! :)

Grattis till huset börjar jag med.
sedan:
En tops? Helt ärligt så trodde jag att man tog en liten bit av tappen typ biopsi :o

Modett: Ja men då vet jag allt vad du menar för bord :idea:

Åh gud så skönt... vet inte varför jag har trott att det är biopsi, kanske för att vi gör så om vi hittar förändringar på våra patienter. Hoppas BM inte hittar några förändringar för då lär det ju bli biopsi :crazy:

Det trodde jag med när jag skulle dit första gången. Men så va det inte skönt nog. Så du kan vara lugn. Du kommer vara lika hel efter som innan! :)

Fast dom gjorde så förr, för inte allt för många år sen. Säkert hört det av någon som gjorde det på den tiden!

jobbigaste tycker jag är när de ska föra in speculumet (heter det så) själva instrumentet som håller isär grejorna så att bm ser vad hon gör menar jag iaf.
själva provet är lite obehagligt. Men det är ju hela situationen också :grin:
MEN det är viktigt att kolla, så boka tid med dig nu :laugh:

Ligger med min jättemage i sängen och mår illa. Pratade med bm idag då jag var tvungen att ändra tiden till inskrivningen. Nämnde att min mage är enorm och hon frågade såklart om jag var säker på sista mensen. Det är jag, å andra sidan så blödde jag flera gånger med första sonen. Sen frågade hon om vi hade tvillinganlag i släkten :cool:
Cystan de såg på röntgen kanske inte var en cysta :eek:

Alternativt så är det min ulcerösa colit som spökar, vill inte äta massa mediciner nu!

Ja det kanske är därifrån jag fått det då att de tar en bit.

Mikan: Förutom under förlossningen har jag bara gjort en gyn.us i hela mitt liv. Försöker verkigen undvika det men om jag gör det nu så är det 3 år till nästa om jag inte är gravid/ammar då :D :angel:

Ska du göra ett ul tidigare eller ska ni vänta till RUL?

Byrån var furu, jag har målat den vit :angel:

Vad ni målar och fixar! :D Jag har också ett målarprojekt nu, och precis när jag skulle fråga om man måste skrapa bort all färg från en lackad möbel så gjorde ju Svartfot det. Men eftersom jag är nybörjare så måste jag fråga: vad ruggar man upp lacken med? Grovt sandpapper bara?

Ett fint men jag är tveksam. Är det furumöbler med kvistar som det jag har målat så har jag valt att måla på det precis som det är för att slippa kvistarna.

Fast av mej har de knipsat av en bit. Sorry Michellan, vill bara vara ärlig.... Men det gör fortfarande inte ont.

Om det skulle varit tvillingar förra gången så hade det känts ganska ok. Men nu? tre små barn, nja :cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 312
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 083
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 025
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar