Sv: Vårmammor 2010 del 12!
Hej älskade vänner!!
Först och främst ett stort grattis Oregano, jag blev lika förvånad som alla andra här inne tror jag
Men så roligt!!
Svartfot: Såg att du skrivit om röd rumpa. Här är en till som aldrig blir av med sin, Milton alltså
Vi kör på med Inotyol, som är mest effektivt tycker jag, men i övrigt vet jag inte vad man ska göra åt det riktigt.. Milton bajsar alltid flera gånger om dagen så det är ju inte konstigt att det blir rött här iaf.
Vad häftigt att här är så många som aldrig rökt - här är en till
Precis som du, Michellan, så kände jag också lite att bara för att alla andra var såå coola och testade, så skulle jag minsann inte göra det. Är idag jävligt stolt över det, även om det för mig fortfarande är världens mest givna sak. Folk som tröffar mig idag och även folk som kände mig då blir skitförvånade över det, jag var ju ändå en av de coola
På tal om dig, Michellan, så uppskattade jag din förklaring om de där Klara-mötena. Tänker på framtida syskon och att jag kommer kräva snitt då. De kommer säkert skicka mig på sådana där möten och det ser jag fram emot, även om mitt (och sambons) krav på snitt står fast. Vad bra att de (iaf där du gick) lät en ta del av så mycket.
Ang. syskon så är jag våldsamt bebissugen
Har ju sagt (säkert skrivit här också tidigare) att jag vill ha barn relativt tätt, gärna 2 år mellan barnen men max 3 år.
Det grämer mig nåt fruktansvärt att det inte blir genomförbart.. Mycket handlar om ekonomin och det känns jävligt bittert. Förstår min sambo i sitt tänkande kring detta, även om bebissuget från min sida är enormt.. Vill så gärna bli gravid till hösten/vintern och få barn till sommaren nästa år. Men jag ska ju börja plugga och nu när vi köpt huset med så anser vi (framför allt sambon) att jag kanske bör plugga färdigt och få upp föräldrapenningen lite och sedan få ett syskon = typ 4-4,5 år OM jag blir gravid som planerat. Helt plötsligt fick jag ganska långt mellan barnen.. Fasen, nu blev jag ännu mer bitter. Har ju inte världens högsta föräldrapenning i dagsläget. Pluggar jag så har jag ut ca 8500 lite drygt med barntillägget på 500 kr. Min föräldrapenning ligger där omkring också nu, om jag tar ut 7 dagar i veckan och det vägrar jag göra. Vill max ta ut 5 dagar så jag kan vara hemma lite längre/spara lite dagar.
Usch nej, vi skiter i syskon, Milton får bli ensambarn istället
Nej det vill jag inte heller, men jag vill ha barn snaaaaart igen.. Tänk om man kunde göra en "Milton" = jag slarvade ett par dagar med p-piller, tänkte inte på det, jag blev gravid och här är vi idag och är galet lyckliga över det slarvet! Men kommer givetvis inte slarva medvetet, men tänk om jag råkar bli gravid ändå, det hade varit en dröm!
Jag ser förresten verkligen fram emot den 24 och Halmstad