Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

Vad bra att de kollar upp det. Här är det ingen jäkel som bryr sig om Vilgots sneda huvud... Har påtalat det flera gånger, men de säger bara att han kommer att se ut så, inget att göra. Nu syns det inte längre pga allt hår han har fått, men en vacker dag kanske han ser ut som sin pappa :angel: och då kommer det att synas igen. Nu är jag inte oroad för att det är något annat än kosmetiskt, men konstigt ändå att det tas på ett helt annat allvar i andra landsting...

Ja, så konstigt! Lätt för dem att bara säga att så kommer han vara:crazy: Dom på BVC säger ju att dom tror verkligen inte dte är någon fara.Ofta är dte ju inte något fel heller. Men klart man blir orolig ändå. Hennes fontanell är fortfarande öppen, hon utvecklas som hon ska och mår bra. Men OM jag ville kunde vi följa upp det med en expert. Och det ville jag. Har varit hos sjukgymnast och kollat hennes rörlighet också, för ett tag hängde hon i ena sidan av nacken, alltså hon la huvudet snett, men de var heller inga problem utan hon är jämnstark nu och ingen skillnad på höger och vänster i rörlighet.

Men jag måste säga att jag är MER än nöjd med både MVC och BCV här. Verkligen omtänksamma och noga hela vägen.
Dom följde ju upp min depression och jag fick gratis kurator kontakt. Allt för att Nelly skulle ha en glad och bra mamma. det är jag dem evigt tacksamma för!

Senast ändrad:

Oj, bara 52 kg! Men då kan hon ju inte ha gått upp mer än precis det som bebis med tillbehör vägde. Fast 52 kg är väl ett drömscenario för mig ska jag väl ärligt erkänna. :angel: Men det är såklart omöjligt och inte hälsosamt heller. Jag börjar på 50,5 kg nu och jag ska inte inte inte gå upp 19 kg den här gången. Jag ska verkligen inte inte inte äta kladdkaka och godis bara för att det är synd om mig. Jag gjorde ju det sist eftersom det ändå gått över styr med vikten liksom. Och ibörjan åt jag som en häst pga illamåendet. Så länge jag var illamående pga proppmätthet så mådde jag inte illa pga grav. Jag gick upp 5 kg direkt de veckorna och det var ju också dom kilona som satt kvar längst.

Alltså helt ärligt får ni säga till mig om jag blir dryg, men jäklar vad det här tynger mig just nu...

Snart ska vi åka till sjukhuset, för Vilgot ska bli vaccinerad mot hepatit À. Stackars liten älskling...

Fast hade någon som inte var min make klatschat mig i baken hade jag nog brytit ihop för det är långt ifrån en okej handling. Skulle t.o.m. bli galen om det var min mamma.

Jag är en fysiskperson (fast jag kramar inte alla jag ser ändå ;) ) och jag gillar närhet när jag själv vill det och det kanske är därför jag heller inte hade något emot magklappningen. Fast samtidigt så var det bara M, mina föräldrar, M's mamma och syster samt en kompis och en patient som klappade min mage. Jag hade kanske reagerat annorlunda om någon avlägsen släkting/obekant/främling klappade magen.

Oregano: Kommentarer sårar och jag förstår inte varför folk som inte känner en kan kräka ur sig vad som helst. Svärmor sa tjockis en gång och när jag sa ifrån så sa hon jo men det får man säga till gravida :crazy:

Ja, precis, den ska vara öppen :) Så det är ingen fara med det. Farligt är det ju om dom är så sneda att den stängts!

Precis..gick bara precis upp bebisvikten. Hon är ju lite för smal så det är ju inget man ska sträva efter.

Usch, nä, folk har ingen respekt och kläcker ur sig lite vad dom känner. Oavsett vilket håll de är på tycker jag det är respektlöst!

Hmm, skäller gör hon, men hon är rädd för sin egen skugga... Men det vet ju inte tjuvarna om. ;) det brukar jag inbilla mig iaf... Sålänge det låter farligt, är det farligt.

Selma sitter just nu och tuggar på min tandborste, annars har hon varit som ett yrväder idag. Klockan är 9 och jag är heeeelt slut. Vi har gått med gåvagnen, slagit på datorn, tagit allt man inte får ta, krupit ut på bron efter hundarna, klättrat upp och ned för trappen, slitit ut alla dvd:er från hyllan, klappat hundarna, läst bok, tagit mina sticknålar... Pust! Nu har vi krupit från vårt sovrum till selmas rum och hittat en speldosa, nej, nu var den visst inte rolig längre, nu ska vi riva ut alla böcker istället. Och nu är det klättring över stor hund.

Min mage va tydligen allmän egendom att känna på.
Inga totalt okända människor kände på den. Men ena stalltjejens mamma, min gamla chefs fru och sambons kompis flickvän. De va nog framme mer än min egna mor. Den som kände minst på den va min käre sambo.

Men! Hallå! Jag som nu under natten och morgon bestämt mig för att vänta med barn tills Oscar är typ 10. Nu blev jag ju sugen på att krypa ner hos sambon ikväll:D

krupit ut på bron efter hundarna,
Meeen, säger du också bron!? :eek: När min make i början pratade om bron hemma hos sina föräldrar fattade jag inte vad han menade. Såg framför mig en bro som gick över nån bäck eller så. :D Jag säger trappen. :idea: Trodde bron var något norrländskt uttryck, men tydligen inte.

Jag är 50% norrlänning. ;) men nog tror jag att fler säger bron? Det kommer väl från farstubro?

Nej, nu ska jag tvinga på mig ridbyxorna och göra lite nytta. Första ridturen på 4åringen hemma, är lite nervös. :eek:

Fan fan fan!

Lämnade in vår bil på verkstad igår för den ska besiktigas på fredag. Nu ringde verkstaden precis och sa att det skulle kosta ungefär 25 tusen att laga :crazy: Så frågan är, ska man laga en bil från -00 som är värd ca 20tusen eller försöka sälja den som reparationsobjekt och få några tusen för den och satsa på en "ny" bil? Pengar får vi ju loss nu med lägenhetsförsäljningen, men de ska helst gå till huset och inköp av lite nya möbler. :( Får man en hyfsat bra bil för runt 50tusen?

Och nu lyckades Iggy kissa på min mobil :grin: ett helt golv att krypa runt på men nog tusan träffar han min mobil som låg på laddning...

Och nu lyckades Iggy kissa på min mobil :grin: ett helt golv att krypa runt på men nog tusan träffar han min mobil som låg på laddning...

hahaha, förlååt!! Men så det framför mig att han kissad een rejäl stråle uppåt på nån hylla eller bord:rofl::rofl:
Är ju där jag brukar ha min mobil på laddning:D

Tråkigt med bilen :( Känns ju så där att lägga mer pengar på att reparera än den är värd..Usch, dessa bilar...

Oj! Jisses! Vad är sönder på bilen som kostar så mycket att laga?
Personligen hade jag inte lagt ut det på en bil som inte är värd mer.
Och för 50 tusen kan du få en fullt fungerande bra bil som håller i flera år.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 313
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 086
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 025
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V