Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

Man brukar väl inte få körförbud direkt om det inte är allvarliga fel på bilen. Man brukar ha en månad på sig... Men visst en kompis fick fixa skjuts hem på annat sätt ;) hihi... Det är nog inte så vanligt... Ni vet ju vad felet är- tror du att den kan rulla 1 mån till?

Lottch _ Va underbart det låter. Jag blir verkligen mer sugen på at ta hem min skrutt o hålla på med honom... Har inte saknat hästarna alls på 2 år men nu kliar det lite i fingrarna... Fast de e klart- jag har ju dom hemma o pussar på. Men nu börjar jag bli sugen på att ta mig upp i en sadel.. Men vad ska man då rida på?? Inte en oinriden 3åring iaf... O gammeltant är lite loj...

Haha, precis! Ja vi får se hur jag gör, mattan är inte råkass men inte speciellt snygg heller. Såg ett reportage i en tidning där de målade golv + lite detaljer på det, kunde kanske vara roligt att testa. Bara jag kommer på vad det skulle vara för detaljer, dvs..

*kl*
Nu har H sovit i drygt 3 timmar, börjar längta efter honom :D Eller, det börjar jag rätt snabbt samtidigt som det är skönt att få äta i lugn och ro och sedan pyssla på lite. Har hunnit måla och spackla rätt mycket, kunde förstås städa nu men orkar jag?

Jag började rida på stabila fjordingar innan jag hoppade upp på unghästen och såhär i efterhand var det ganska skönt, då jag tappat mycket efter några år då jag inte ridit regelbundet alls. Innan har jag aldrig haft någon "bra" häst heller som varit värd att satsa på och jag har fått jobba mer med hästarna än med att utveckla min ridning. Visserligen så har jag lärt mig att sitta kvar när en häst får rodeoryck, men såhär i efterhand kanske det hade varit roligare att ha en häst som fört mig vidare.

Nu när jag har lilla B så vill jag göra allt, träna, hoppa, tävla, ta grönt kort i fälttävlan, köra in honom osv. Sambon tycker som tur är att det bara är kul och han håller på att leta hästlastbil för fullt. :love: kommer nog aldrig att få köra den själv dock, om jag känner honom rätt, knappt att jag får köra vår bil, han tycks tro att jag ska fö så fort jag kör ett fordon. :grin:

Aha :idea: jag trodde det var så att man bara fick köra bilen till en verkstad och inget mer. Fungerar gör den, det är instrumentpanelen som lägger av ibland och så var det någon styrenhet i datorn som var sönder det var de två sakerna som var dyra att laga. Men sen var det en hel del andra fel... Men bilen fungerar och det är inte farligt att köra den. Blev skitskraj först när jag fick höra alla fel o att vi kört omkring med den. Men det var tydligen ingen fara, men det känns inte bra att köra den ändå när man vet alla fel. Det var en lista på 18 grejer som måste åtgärdas :eek: och allt detta har kommit på ett år bara. Hade inne den för ett år sen och bytte kamrem och gjorde service inför besiktningen då. På bilprovningen gick den igenom utan en enda anmärkning och de tyckte det var en väldigt fräsch bil för att vara en -00. Detta blev en riktig kalldusch, hade ju tänkt att den skulle duga åt oss ett par år till...

Smått långsökt ridningsspinoff: ååh så bra mina nya medisar verkar vara :love: De var här i förrgår, och båda är så kära i respektive häst. A gick riktigt bra med Hanna, och det är så skönt att hon bara tycks gilla honom mer ju muppigare han är. Han hade försökt vägra gå förbi ett par omkullfallna soptunnor (:grin:) när de skrittade fram genom byn men hon var inte rädd att ta fighten.

Och sen så kom de jättebra överrens sinsemellan, medisarna, så de ska samåka hit på torsdag och rida ihop :laugh: Kan det bli så bra, vad är hållhaken?! Kommer bli otroligt skönt med avlastningen!

Färsk bild på H:

dsc07750_137743013.jpg

Lottch du råkar inte ha någon tandsalva kvar du skulle kunna tänka dig att sälja? Tror att det är tänderna som ställer till med mkt trassel här hemma! :(

Iband när Isabella är trött och "dryg" och vill bara inte sova brukar jag sitta och längta att hon ska somna så att jag får lugn och ro. När hon väl sover brukar jag sakna henne och vill att hon ska vakna :o Dagens bikt eller nåt.

*kl*
Hela familjen har varit på Maxi och handlat mat för över 2000 kr! Helt sjukt vad dyrt det är med mat men vi fick mycket mat för de pengarna egentligen. Nu ska vi väl iaf inte behöva köpa mat på ett tag :idea:

I teorin så får du en månad på dig att fixa ev 2 or och får köra när du fixat till dem och. I praktiken så kör alla omkring med bilen och fixar tvåorna sista dagen innan ombeskitningen :D Har du inte besiktigat bilen inom en månad får du automatiskt körförbud och då får du bara köra till och från verkstad/besiktning

Jag blev stannad i en flygande besiktning och hade inte gjort iordning mina tvåor. Egentligen kunde jag varit tvungen att göra en helt ny besiktning enligt polisen, men de var snäll och lät mig köra vidare då jag lovade att fixa till det snarast :grin:

Stationen i Halmstad ligger inte i närheten av busfabriken vad jag vet. Busfabriken ligger i utkanten när du kommer in i Halmstad. Bredvid Halmstad Arena. Men det måste gå bussar dit!

Har tillbringat dagen på akuten, ringde medicinmottagningen om min mage och de hade ingen läkartid så de skickade mig till akuten. Proverna visade inte på någon infektion vilket är jätteskönt. Som läkaren sa så är mina besvär obehagliga och jobbiga men ofarliga för fostret, det är det viktigaste ju :)
Hon ska prata med min ordinarie läkare och ringa mig imorgon igen om han tycker att jag behöver någon medicin. A charmade alla patienter i väntrummet :)

Nu ska jag fixa lite kvällsmat och sen blir det att gå och lägga mig tidigt. Hoppas på sol imorgon med så att vi kan vara ute och njuta lite mera :banana:

Var inne på google och det är ca 1,5 km mellan centralstationen och busfabriken. det är ju ganska ok om det är vettigt väder :)

Kan jag längta efter ibland även när han är på bra humör, men när jag känner mig fantasilös och tråkig :o Då behövs en liten paus där jag får göra *whatever* och så kan jag komma tillbaka med ny energi!

Och apropå dryg så har H varit just det de senaste 2 dagarna, han som alltid annars är Lilla Solstrålen. Så fort något inte är till full belåtenhet så fejkgråter han, på intet sätt övertygande. Det roligaste är att han kan skratta åt sig själv ibland :D vilket inte späder på trovärdigheten.

Näh, nu måste jag gå ut och göra stallet. Trött..

Precis inkommen från stallet jag ;)

Isabella är ju ganska lättsam och kan sitta och leka för sig själv medan jag dricker te, surfar eller måste pula med något. Så hennes sömn är bara efterlängtad när hon vägrar sova, är övertrött och krokodiltårarna sprutar för allt ;)
Dottern har ju dessutom bestämt sig för att inte sova på eftermiddagarna så hon är vaken 6-7h varje eftermiddag innan hon somnar för natten. Just nu är vi uppe i 8h :grin:

Aha :idea: jag trodde det var så att man bara fick köra bilen till en verkstad och inget mer. ...

Du ska åtgärda felen snarast möjligt... I teorin är det nog som du skriver, i praktiken är det kanske så att verkstaden inte har tid på någon vecka :angel:

Åh tack :bow: vad bra då kan jag ju köra ner o slipper ta tåget.

Längtar jättemycket till den 24:e :bump: hoppas nu alla håller sig friska bara! Och att vi är välkomna trots att vi inte betalar inträde... Det borde väl vara ok?

Tjata på BVC om att göra något åt hans skallasymmetri. Jag har för mig att man kan påverka så länge fontanellen är öppen. Visst att det bara är kosmetiskt. Men trist att det ska vara så om man kan göra något åt det.

Har någon minnesbild att det kunde behandlas med en särskild hjälm. Men nu hittar jag ingenting om det.

Tycker den bilden är så gullig på S, filten har blivit som ett hjärta i handen på henne :)

kl
Fan, fan, fan
Här har allt blivit pannkaka med dagisvalet. Allt är invecklat och rörigt. Och vi har fått en del fel rekommendationer. Men slutkontentan är att vi måste göra ett nytt val och förlora alla våra ködagar. O är man bosatt i Sthlms innerstad så är ködagar mer värda än guld. Var nära att jag satte mig ner och grät en skvätt. För när vi kollade med de privata alternativen som vi står i kö till så såg allt mörkt ut där med.

Han är ju inte sned i hela huvudet, utan bara platt på ena sidan av bakhuvudet. Det har ju också bildats som en kant liksom. Tittar man noga sitter nog inte öronen på en rät linje, men det är ytterst lite. Tror att det är svårt att göra nånting åt det, men jag ska höra.

Nu vet vi iallafall till nästa bebis hur viktigt det är att de inte ligger med huvudet åt ena hållet hela tiden. Men med V var det i princip omöjligt att ändra på det, han var så väldigt stram i musklerna.

Fy, jag lider med dig! Och är glad att inte bo i Stockholm(s kommun), det verkar ju rent magsårsframkallande att behöva sätta barnet i dagiskö det första man gör och redan då behöva ha en uppfattning om vilka dagis som är bra/dåliga.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 314
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 025
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar