Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Vi har ju pratat om egen forum tidigare och det vore inte en sån dum idé tycker jag. Det fanns ju för länge sen en tråd på Senior som hette Raderad och de som skrev där bildade ju ett eget forum med lösenord när tråden stängdes. Men det måste ju fixas av nån som kan. Jag kan ingenting om sånt.

Tråkigt att vara missnöjd med en så pass dyr sak som en vagn... Hoppas du får den såld. Jag tragglar vidare med vår ett tag till, sen får vi se. Har också funderat på att ha Albin i Becon när vi går till dagis, men att köpa bärjacka för att användas till att gå en halv km per dag i känns lite onödigt. De är väl rätt dyra? Var har du köpt din bärjacka?

Dagisfröken sa att många lämnar sovande syskon i vagnen utanför och jag såg det själv imorse. Men än är jag nog en lite för orolig nybliven mamma för att våga göra det. Tänk om nån tar honom!!! :eek: Risken är väl typ obefintlig, men ändå. :crazy:

Det vore ju ännu smartare med ett eget låst forum :idea:
Nej nu måste jag gå och klä på mig, snart dags att väcka fnulan så vi hinner till stan i tid!

Vi hade en diskussion om katterna i helgen, men kom ingen vart. Jag känner att allt vore så mycket enklare om vi inte hade dom. :crazy: Min Britt mår inte bra av att ha Vilgot springandes efter sig och ligger antingen gömd eller längst upp i klätterträdet när han är vaken. Skulle hon få honom efter sig så får hon nästan panikångest och jag misstänker starkt att hon verkligen saknar sitt gamla liv som myspys-prydnadskisse. Den lilla katten går det ingen nöd på, men hon är ju så himla dryg! Visst, det är väl ett övergående stadium, men nu är det nästan mer punktbevakning av katten än av Vilgot när Albin ligger på golvet. :grin: Fast jag är ensam hemma nu kan jag ändå inte lämna Albin obevakad en sekund eftersom katten är där direkt. Hon har redan sprungit över honom en gång och klivit på honom en gång, trots bevakning så jag litar inte en sekund på henne.

Byter jag blöja ska katten vara på skötbordet, när jag ammar kommer katten och tassar på behåinlägget, lägger jag Albin i vagnen måste hon hoppa upp och titta. Hon kan liksom aldrig bara låta saker vara. Vilgot äter ju kattmaten, så skålarna står på köksbordet och det känns ofta som en sanitär olägenhet att äta sin egen mat där... Båda katterna gillar dessutom att ligga i vagnen, på filtar osv och håra ner.

Men vad ska man göra...? Den lilla odågan skulle jag utan vidare kunna omplacera, men maken gillar ju henne... Den stora Britten skulle jag nog inte kunna lämna bort till någon annan och då återstår bara avlivning. :(

Fy så jobbigt... Jag älska ju mina katter (iaf den stora) men på något sätt känns det som att var sak har sin tid liksom. Trodde väl aldrig att jag skulle känna så här...

Jobbigt läge!

Jag förstår din oro för Albin och katten.
Jag kan tyvärr inte råda dig i hur ni ska göra.

Behövde mest skriva av mig... Men det är liksom ett låst läge. Maken vill ha katten kvar och jag vill det inte. Skulle jag "kräva" att katten ska bort skulle han dock gå med på det, men jag vill att det ska vara ett gemensamt beslut och det kommer det nog inte att bli. Sen är det väl också så, att ska den lilla katten bort ska den stora också bort och det vill jag ju egentligen inte...

Jag har köpt den beg för 150kr inne på sjalbarn. Så känndes inte som ett så stort hål i plånboken mot vad jag får ut av det :) men vet att du inte kan tänka dig det så jag såg faktiskt att det va rea på en inne på edenbaby.com. Den gick för 650kr nu. Faktiskt så va den snygg tyckte jag!

Jag skulle nog våga lämna bebis i vagnen utanför. Den skulle stå inhägnad och dagis ligger längst in på en gatan där det är väldigt lugnt. Jag skulle bli mer orolig över att bebis skulle vakna och bli ledsen. Plus att om bebis är vaken när vi kommer fram så måste jag bär med honom
In alt. Köra in vagnen och då kommer bebis svettas ihjäl innan vi fått av Milton kläderna. Får se hur det funkar om en månad. :)

Jag kan också ångra lite att vi skaffade katt igen nu när vi va husdjurs lösa. Men jag räknar med att det mesta löser sig när han kan börja gå ut och mest kommer in för att sova! Men jag förstår din tankegång!

Ja det skulle vara härligt med ett låst forum/tråd så att man vet att inga fula fiskar kan komma in och läsa/se bilderna. Så att man kan dela med sig av mycket fler bilder än va man gör nu.

Vi hade en diskussion om katterna i helgen, men kom ingen vart. Jag känner att allt vore så mycket enklare om vi inte hade dom. :crazy: Min Britt mår inte bra av att ha Vilgot springandes efter sig och ligger antingen gömd eller längst upp i klätterträdet när han är vaken. (...)Vilgot äter ju kattmaten, så skålarna står på köksbordet och det känns ofta som en sanitär olägenhet att äta sin egen mat där...

Men vad gör han när du säger åt honom att inte jaga katten och låta bli kattmaten då?

Vi har också två katter, och ett barn som älskar katterna med något obesvarad kärlek (:p), och det är klart det inte alltid är populärt när vi säger att katterna måste få vara ifred, men vi är benhårda på det. I värsta fall får man lyfta bort barnet, inte ok att terrorisera katterna! De bor ju här lika mycket som S, och har rätt att känna sig trygga.

Vad gäller maten så gjorde vi så att vi flyttade bort den när det var ett läge då man inte kunde bevaka S (t ex om man håller på med nånting annat som gör att man inte ser), katterna klarade sig utan att ha 24 timmars tillgång på mat. Och nu får matskålarna stå ifred.

Menar absolut inte att mästra, men det vore ju jättesorgligt om ni skulle behöva göra er av med katterna pga detta.

Vet hur det känns. Velade länge innan jag gav bort min siames, hon blev så stressad av Oscar och låg bara inne i sin låda och tryckte. Nu har en barndomskamrat henne och de älskar varann!
Är så härligt att läsa på kompisens blogg när hon ger sån kärleksförklaringar till "min" katt :love:

Du har inte någon nära vän som skulle kunna ta sig an din britt? Så kan ni pröva och se hur katten anpassar sig.

Jag får väl höra med maken vad han kan åstadkomma åt oss..... :D

Ja gör det! Vore ju hur häftigt som helst om det skulle kunna ordnas på något sätt :laugh:

Oregano: jobbigt och tråkigt med katterna :( vår innekatt har ju varit väldigt rädd och försiktigt och inte alls nöjd med vårt barnskaffande. Hon har börjat vänja sig nu 18 månader senare men Isabella bryr ju sig inte om henne. Vilgot är väl väldigt förtjust i era katter om jag har förstått saken rätt?

På temat katter.

Våra är verkligen bara bäst. H är rätt hårdhänt ibland men bara en gång har han fått sig en liten skråma på fingret och det var faktiskt rätt åt honom. Visst försöker jag springa med och hejda de tuffaste kärleksförklaringarna, men särskilt Penny söker sig till honom lika mycket som han till henne. Hon är som en liten hund som går fot vid honom för det mesta. Igår låg Tjocky (som han så snällt döpts om till av maken ;)) och sov, och brydde sig inte ens om att öppna ögat när H kom och klappade och goades. Så skönt att det funkar så bra!

..och mina små nyopererade stackare är tillbaka från vetten. Penny ska ha tratt i 10 dagar, hur det ska gå till övergår mitt förstånd för hon har redan lärt sig ta av den och plockat bort den 3 gånger. Nu har jag knutit den så hårt att jag är rädd att hon ska få hjärnskador. Direkt när värsta "groggyheten" (:p) passerat skulle de börja härja runt. Må vara för Ozzy/Tjocky, han har ju inte ens några stygn, men lilltösen är ju bukopererad och kunde väl chilla lite :crazy:

(Som kuriosa kan nämnas att Tjocky inte fick några kommentarer av Vet. angående sin size men däremot är PENNY tydligen tjock :D Vi skulle inte låta oss luras av att hon är så liten sa Vet, för hon har ett ordentligt fettlager runt buken. Så nu blir det till att ge kastratmat åt båda för att de inte ska svälla över alla bredder)

Jag får väl höra med maken vad han kan åstadkomma åt oss..... :D

Det skulle vara nice med ett eget låst forum. Ffa eftersom vi har rätt djupa disskusioner här inne ibland. Visst man väljer väl vad man skriver men jag kan erkänna att jag många gånger glömmer att det är ett öppetforum.

Oregano
Ibland blir jag fasligt less på våra katter också :o drygast är våren och hösten när dom drar in så förbannat mycket skräp och lossar massor med päls. Avskyr verkligen när dom är uppe på bordet, tycker det är riktigt äckligt och ligger på allt. När Theo var pluttebäbis och hade filt på golvet så fick man inte lämna den där för då var det alltid full med grus och katthår :grin: Men samtidigt tycker jag det är rätt mysigt också med missarna så har alltid haft katter kring mig så jag skulle nog inte klara mig utan! Dom är ju rätt lugna av sig, det enda som är är väl just det att Bruce kan hoppa upp i vagnen ibland :eek: men ligger alltid i fotändan.

Emmah.S har du fortfarande problem med att tradera appen inte påminner dig om när en auktion är påväg att ta slut? Du kan gå in och starta det igen i inställningar om du vill! Upptäckte det nu när jag satt och bråkade med min mail. :)

Hehe, det var visst lite my bad efter uppdateringen till iOS5, missade helt enkelt att akrivera brickor :o Men tack ändå! :laugh:

Vår hona behövde inte tratt när hon kastrerades. Har det något med stygnen att göra? Lillan (ja hon heter faktiskt så) hade invärtes stygn och limmade sårkanter tror jag att det var.

Emmah åh jag känner igen mig i det du skriver med hår mm! Man kan inte leva med katterna och man kan inte leva utan dem.

*räcker upp handen* Skulle med gärna vilja ha ett låst forum.
Försöker censurera mig, men glömmer allt för ofta av mig :D

Precis. Jag har inte hunnit kolla igen vad som ändrades med ios 5 riktigt förens nu när jag tvingades till det :p

Å jag vill med ha ett låst forum för bara oss..
Själv har jag också glömt många gånger att det inte bara är vi som läser här. Å jag som ändå försöker att inte berätta nått om mig själv :o

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
852
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 095
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V