Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

ja det undrar jag med.. Vad är felet? De är lata tror jag. Men, mammas Birma är också lat fast hon älskar att bli borstad.
Håller helt med dig om att det känns pinsamt att ringa till vet. :o

Härligt!! :banana: Hoppas att det håller i sig nu, för er allas skull.

Ang julklapp så vet jag inte alls till lillebror.. Nått mer djur/traktorer kanske.
Storebror skall få en spelkonsoll-isch. Nintendo DS eller V.smile.

Vera ska fåen telefon som låter som en riktig telefon, piper är man trycker på knapparna, så att vi får ha he telefonen ifred.
Alice får delar till brio tågbanan ;) elektriska tåget bland annat.
Sen gillar båda barnen att leka med Djuren från schleich så det blir nog några fler av dessa, fast vi redan har för många :angel:

Jag har ju också långhåriga katter och första två vintrarna var det aldrig några problem. En tova här och där som vi borstade bort el klippte där.

Förra vintern tovade sig pälsen i rumpan på den ena och satte sig som ett lock så det blev stopp när han skulle bajsa. Jättemysigt. GAAAH. Stora saxen, gummihandskar och sanering. Den andra som aldrig haft en tova såg ut som svinto till våren.

Nu hade den ena stora tovor på magen så det fick bli stora saxen redan för ett par veckor sen.

Suck och pust. Jag har inte tid att åka med dem till vet så de måste helt enkelt börja sköta sig igen! :D

Vi åker som sagt var till USA över jul och tror 90% av resväskorna på vägen hem kommer vara fyllda med saker till Ture så jag funderar inte ens på det.

Igår var han förresten 1,5 år!! Han fick en ny bil som låter av bästa kompisen morfar. Men den fick stanna hemma hos morfar! ;)

Det enda jag vet nu att vi ska ge honom är en sån där gummihäst. Han kommer bli överlycklig. :) annars är jag sugen på ett gungfår. Men den kanske får bli födelsedagspresent ist då han borde kunna använda den själv. Annars vet jag faktiskt inte vad vi ska hitta på.

Det kommer att bli handskar och saneringbad på kissarna (har en till) iaf snart. För bondens grisbajsgödslade åker lockade fram många goda sorkar tydligen :crazy:

Den katten som skall till vet för rakning, han får man inte komma nära med saxen. Alls..

Cyllene.. du tar möjligtvis inte emot ston för fölning :angel: Eller helinackordering av dräktigt sto? Dessutom skulle jag behöva din hjälp sen om det blir en välskapt fölis, att sälja den (:cry:). Jag har iaf världens I-landsproblem när det gäller hästarna just nu. Saknar en box i stallet. Har 2 uteboxar, men jag gillar inte att vattnet fryser.. Så det bästa vore att kränga i väg en pålle. Någonstans.. Sälja, eller hyra in någonstans.

*kl*

Nu sover det lilla fnulbarnet. Vi (jag och M, Isabella ska vara med sin morfar) till banken kl. 14 idag så kl. 13 måste vi göra oss iordning för att ta oss till stan. Undrar om vi kommer byta bank idag även fast vi har ett lån som inte går ut förrän i april? Jag är så sjukt dålig på sånt här, de få gångerna vi är till banken så sitter jag bara bredvid M och nickar och fattar ingenting :o

Sedan har jag satt upp två julstjärnor och sedan en lite annorlunda ljusstake i Isabellas lilla fönster. Jag som inte skulle tjuvstarta i år med julpyntet ;)

Vi ska nog också byta bank, vi väntar på att bli uppringda för bokning av ett möte. Vet inte hur det blir med bolånet, vi har ju topplån på huset och det finns ju egentligen inte längre. Så frågan är om de beviljar oss ett nytt topplån eller hur det blir. Sen sparande som är bundet i fonder? Det är ju inte bara attt sälja och flytta över, för då blir det väl till att betala ränta på vinsten. Jaja, det är sånt som måste redas ut först.

kl
Första morgonen på egen hand med båda barnen gick över förväntan. :laugh: Vilgot var väldigt glad över att få lite ensamtid med sin mamma medan lillebror sov, så han var väldigt lugn och snäll. Får väl se hur det går på eftermiddagen. :cool: Nu är han på dagis fram till kl 14.

En del har ju visat bilder på sig själva och jag tänkte inte vara sämre. Hade tänkt visa en bild på mig och Albin när han precis hade kommit ut, men jag ångrade mig när jag tittade på dom! :o Jag ser verkligen inte klok ut! Jättesvullen och trött eftersom jag varit vaken halva natten. Jag får återkomma när jag börjar se lite mer normal ut. -9 kg idag, efter två veckor! Bara 9 kg kvar alltså.

Vi bytte bank nu i sommras. Fungerade bra att flytta över lån.
Lånet i stadshypotek är tyvärr kvar på handelsbanken, men det är ju bara genom hb vi har det lånet, inte till hb.
Men lånet vi har tagit för att bygga upp gården och det på bilen löste den banken vi har idag och slagit ihop till ett lån. Så där sparade vi några tusen i månaden.

*kl*
Om en stund ska jag och Oscar åka till Trollhättan och titta på en ny sulky. De hade utförsäljning, och den färgen jag vill ha fanns kvar :bump:
Så nu måste jag göra mig av med Brion vi har, det va ett krav ifrån sambon.
Och jag ser ingen anledning att ha två sulkys och en duo vagn.

Hmm... jag tror allt vi hade på topplånet är nedtryckt i bottenlånet. Ja så pinsam är jag, jag har ingen koll alls. Vet att vi har lån och hur mycket de är på men inte så mycket mer än så. Sedan de enda fonder jag har är pensionsparandet (har några på SEB också från min bio-pappa men de bryr jag mig inte om, de är väldigt små summor där).
Haha, bankkvinnan kommer tycka jag är helt borta och anmäla mig till ekonomiutb för jag har så kass koll och inblick i våra lån m.m..

Vissa av oss har inte ens fått sett Albin öht ;)

Det är smällar man får ta när man inte har Fb! ;) Nädå, jag ska fixa en bild. Har varit pinsamt dålig på att ta bilder på Albin :( men det är annat hela tiden och dåligt ljus pga den gråa årstiden. Vill inte använda blixt, för det blir inte bra. Dessutom är han så sällan vaken, så det är svårt att få till det. Men jag lovar en bild snart. :)

Det är nog inte helt ovanligt att det är en i familjen som har huvudansvaret för ekonomin och då blir det liksom naturligt att den andra inte är lika insatt. Här är det jag som har koll och jag försöker få A delaktig genom att tala om allt jag gör och visa hur det ser ut, men det blir inte samma sak.

Hur gick det med din P&T förresten? Sålde du den? Jag tycker vår är lite besvärlig nu när båda ska åka i den. Liften är svår att krångla i och V sitter inte direkt bra i syskonsitsen. För oss var det iofs ett medvetet beslut, vi förstod att den inte var optimal, eftersom den inte kommer att användas så mycket. Dagis ligger tillräckligt nära för att V ska orka gå hela vägen. På stan kommer jag nog inte att åka ensam med båda och är vi två brukar maken oftast bära V.

Fast jag betalar ju också räkningar men jag förstår inte räntor, amortering m.m. jag fattar ingenting och så länge M har koll så låter jag det vara. Skulle det däremot hända honom något så är jag ju ganska körd. Jag kan inte ens deklarera själv, det vill säga räkna ut vad jag ska göra för avdrag, men jag kan iaf skicka in den själv med e-leg ;)

*delvis knapp för det gäller ju er andra också*
Fast jag måste ju erkänna att det kan vara trevligt om ni med fb kan komma ihåg oss utan fb ibland. Särskilt när ni kommenterar saker OM saker på fb här i tråden.
Ja jag vet att ni tycker det är asjobbigt att länka hit m.m. men nu har jag fått säga mitt :) var ju kul att få se doris fina sto här om dagen :idea:

Men att du inte förstår beror med all säkerhet på att du vet att M har koll och då behöver inte du ha det? Skulle du tvingas sätta dig in i det skulle du fixa det, för du är ju en smart tjej! :laugh:

Jag vill helst inte lägga bilder här eftersom jag inte vill bli igenkänd av vem som helst. Därför lägger jag bara ut sånt på Fb där jag ändå inte är anonym och heller inte skriver saker som gör att jag behöver vara det.

Undra om jag hinner äta lunch innan Albin vaknar...?

Nej den är inte såld än och jag svär fortfarande över den varje gång vi måste använda den :mad: Sänker snart priset en bit så jag blir av med den. Dessutom gnisslar den nu när det börjar bli kallt och jag avskyr gnissel från vagnar. Plus att det hänt något skumt med hjulet så den är ojämt. Gummit har åkt upp en bit på ett ställe. Hade vi haft kvar hunden så hade jag fått stå ut med den här men nu måste jag ju inte göra det. Tyvärr är det lite för långt för Milton att gå själv(1km ca) plus att det är uppför hela vägen till dagis. Men jag har tänk att ta mini i sjalen mest tor från dagis. Har köpt en bärjacka så det blir smidigt. Måste bara fåtag på en dagis vagn så jag kan få hem våran älskade EL igen så Milton kan åka den.

Fast det mesta som hamnar på fb för min del hamnar även i bloggen så du har nog rätt bra koll på mig iaf! :) Fast nu när jag tänker på det har jag lagt upp Ms dagiskort i bloggen? Jag minns inte :o

Smart :rofl: hehe :rofl: jag :rofl:

Fast att du vill vara anonym det vet jag men det finns de som säger att de ska lägga in bilder på vad som helst, man väntar på bilder, ingen bild kommer och sedan är det någon som kommenterar om bilden de har sett på fb här i tråden. Det känns ju inte så där jätte schysst faktiskt att bara få läsa kommentarerna men aldrig få se något. 50% av Sveriges befolkning har faktiskt inte fb :p

Fast jag vill inte ha koll på er på det viset för då hade jag haft fb utan det är lite tråkigt att få läsa kommentarer här i tråden om saker på fb.

Jag får skaffa mig ett alias på fb helt enkelt så jag finns där men ändå inte med bara bukevänner :p

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
852
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 095
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Tik som "luktar gott"