Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Men är inte all barnsjukvård gratis? sjukvård och tandvård ska ju vara gratis fram till det år de fyller 20. Eller är det olika i landstingen?

Det trodde jag med. Tror det är så här med. Har iofs aldrig varit till läkaren med Milton så har ingen koll på om man ska betala där.

det kan variera, på gotland fick vi betala när vi var på återbesök till Ms läkare på barnmottagningen, halva priset för barn där, 150kr...

Jag har haft så här massor av gånger, men det var länge sen det var så här illa. Det börjar bli bättre, nu kan jag röra på mig iaf bara jag är försiktig. Men det tar nog några dagar innan jag är helt bra.

Jo, han går 15 h sen dagen efter A föddes. 9-14 tis till tors, men den här veckan går han ons-fre istället eftersom maken börjar jobba imorgon. Hur ska jag klara av att vara ensam med båda?! :eek: Albin är världens mest lättskötta bebis, men V är ju en riktig kleptoman och passar på att göra allt han inte får när man sitter upptagen med matning. :crazy:

Oki då går han gå samma tider som M gör nu då alltså. Det kommer säkert gå jätte bra att vara själv med båda. Fast jag förstår din oro. Är lite nojjig jag med hur båda ska hinnas med om dom gnäller samtidigt. Vi lär nog barnsäkra köket mer än vad vi velat/gjort. Så jag slipper ha en M som står och gräver i komposten när jag sitter fast och ammar. :grin:

jag tycker nästan att det är jobbigare att vara ensam med barnen nu när de är lite äldre, än när den ena var bebis.. Lillbebis fick ju bara ligga och sova i vagnen någonstans i närheten medan man koncentrerade sig på storebror. Men det är fan inte lätt. Och jobbig är bara förnamnet. :crazy:
Nu drar de ju åt varsitt håll och håller på med varsitt bus.

A passar med på att hitta på en massa saker när jag är upptagen med E.

Du får ursäkta men jag tänker hela tiden på Albin som Algot :o ( Jag kommer iaf igåf att det inte blev valter..)

Här har det grävts i komposten några gånger för mycket, så den lådan och en annan låda, "skafferilådan", har försetts med lås. Vi har nog inte några direkt olämpliga saker framme, men man kan slå med fjärrkontrollen på tv:n, banka leksaksdammsugaren i parkettgolvet, jaga katterna med pallen osv. Sånt går ju liksom inte att avstyra när man ammar, men vi får väl helt enkelt stänga in oss i Vilgots rum när det är dags för för mat. Men jag kommer nog att få psykbryt mer än en gång den närmsta tiden tror jag... :crazy:

jag tycker nästan att det är jobbigare att vara ensam med barnen nu när de är lite äldre, än när den ena var bebis.. Lillbebis fick ju bara ligga och sova i vagnen någonstans i närheten medan man koncentrerade sig på storebror. Men det är fan inte lätt. Och jobbig är bara förnamnet. :crazy:
Nu drar de ju åt varsitt håll och håller på med varsitt bus.

Jag flaggade redan från början att jag gärna börjar jobba tidigare den här gången, men tyvärr skiter det sig eftersom maken får upp till 90% av lönen först när han jobbat i ett år på nya jobbet (okt). Jag hade nog gärna börjat jobba i augusti just pga det du skriver.

De kanske skulle behöva kvalitetsäkra lite och gå över sina rutiner, skriva avvikelserapport och så. Att de inte reagerar själva om de börjar skiva ovanligt många remisser till ögon :confused:

knapp

Imorgon ska jag vabba, känner inte alls för det men Isabella är förkyld och M har möten så vad gör man. Tycker det är jätte jobbigt att vabba, jag vill jobba nu när jag äntligen är tillbaka på jobbet :o

Ang. välling så vill inte Isabella ha vällingen så tjock som den blir om man följer måtten utan den ska vara lite tunnare så jag tror vi har 240/250 ml vatten till 4 msk pulver. Värmer vattnet till 40grader i vattenkokaren :)

De kanske skulle behöva kvalitetsäkra lite och gå över sina rutiner, skriva avvikelserapport och så. Att de inte reagerar själva om de börjar skiva ovanligt många remisser till ögon
Det hade redan reagerat. De måste ju kolla upp alla patienter, men de hade ju fått även bb:s instrument och jämförde med ett annat. Så de visste redan när vi kom vart felet låg. Men det tar ju lite tid i anspråk och kostnad för bensin och parkering att åka på ett så onödigt besök...

Jo men reagerar tidigare, det kan ju skapa onödig oro för de nyblivna föräldrarna. Skönt att vård för barn är gratis i västmanland ;)

var det du som tipsade om toffelhjälten??
De var iaf supersnabba med leverans, och hade bra priser i november. Fick hem tofflorna idag, så nu skall jag smita upp och prova dem på sovande barn. (det är ju julklappar) Får se om de passar skruttarna.
Tyckte dock att de var aningens tunna. Men det räcker nog gott åt mina varma killar. :)

Jag som hade hoppats på ett gäng nya inlägg när jag kikade in men INTE ETT ENDA - har ni sovmorgon? ;) Själv ska jag strax iväg med kissarna till veterinären och kastrera.

Här har vi precis klivit upp. Men jag hade gärna legat kvar i sängen i iaf en timme till. Dagis för Milton idag och sen kl 12 kommer en försäkringsnisse från trygg-hansa och pratar. Men är inte alls upplagd eftersom jag lär städa innan men med den dryga hostan jag fått inatt så vill jag hellre krypa ner i sängen och sova ett par timmar. Men men det är väll lika bra att klara av det.

Ingen sovmorgon, vi har blivit sjuka :mad:
Barnen och jag är jätte snuviga. Ytterst olägligt eftersom vi ska till stugan i helgen och julpyssla, baka och stöpa ljus. Men som det känns nu så får vi hoppa över det :cry:

sovmorgon? HA! ;)

Nä, jag har ju varit gräsänka i 5 dygn, och det börjar kosta på nu.. Trött som ett as. I morse var det bara att gå upp vid 5:30 för att hinna med hästarna innan barnen vaknade, sen in å fixa i ordning dem för dagis. Nu har jag kommit hem, satt igång vattenkokaren för att göra en STOR kopp te. Jag börjar känna av min hals tyvärr.. Sen skall jag grotta ner mig i lite Iso-arbete idag. Mindre kul.

På em skall jag åka till vet med stora katten och få honom rakad. Han är ju en Maine Coon, som älskar att krypa överallt, och rulla på åkern, och bo i halmen osv osv osv, lägg sen till att han inte bryr sig ett skvatt om att tvätta/kamma sig själv, och att vi skall göra det... pust... det är ett helt företag, för han gillar inte att bli borstad. Så nu får han, trots helt fel väder, åka och bli rakad idag. Jag skall under tiden som han är hos vet fixa en kattlucka till gamla pannrummet, för där inne skall han få ha toalett, mat och vatten. Sova lär han väl göra i soffan antar jag.

På em skall jag åka till vet med stora katten och få honom rakad. Han är ju en Maine Coon, som älskar att krypa överallt, och rulla på åkern, och bo i halmen osv osv osv, lägg sen till att han inte bryr sig ett skvatt om att tvätta/kamma sig själv, och att vi skall göra det... pust... det är ett helt företag, för han gillar inte att bli borstad. Så nu får han, trots helt fel väder, åka och bli rakad idag. Jag skall under tiden som han är hos vet fixa en kattlucka till gamla pannrummet, för där inne skall han få ha toalett, mat och vatten. Sova lär han väl göra i soffan antar jag.

Alltså vad är det för fel på dessa MCO gossar? Vi har ju 2 st och den ena, gammgubben, han verkar helt förträngt att man ska hålla sig ren och fin och att matte gärna hjälper till. Han får också tovor. I år har han klarat sig hyffsat men jag tycker alltid det är lite pinigt att ringa veterinären och boka tid för klippning. Känns som dom upplever att man inte tar hand om sina djur :o
Andra gossen är lite bättre på hålla bort löstovor själv, han är snäppet värre att borsta också så det är jag då glad över. Men varför kan dom bara inte fatta att vi vill hjälpa dom?

BTW Theo sov hela natten i sin säng :banana:

*kl*

Julklappar

Har ni bestämt vad era barn ska få??

Jag beställde en Onepiece till T i går från Kameleont. Sen står valet mellan en baddocka eller ett parkeringsgarage från FisherPrice....

Theo var så söt här om kvällen när det var en massa bebisar på tv. Han gick fram och ställde sig vid tvn och sa "Måååååhhhh" och försökte samtidigt mjuka bebisarna på kinden :love:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
864
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 095
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar