Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18
Ja jag hörde om det på radion, fy så obehagligt!
kl
Vad ni skrivit, har inte varit så aktiv de sista dagarna, tenta-vecka (som alltid var fjärde vecka, suck..) denna vecka, dessutom på engelska. Men jag svarar här på lite blandat
Bollen: Din man är ju toppen!! Jag är på på ett låst forum, absolut!
Doris: Såg att ni pratar amning längre bak och just det där med att sova hela nätterna. Hos mig var det verkligen också så som för dig, kunde inte ligga ner och amma, sitta rakt upp (har så små bröst och inte blev de speciellt mycket större av mjölken heller) med kräklasar etc. under bröst eftersom annars skulle vi haft mjölk överallt. Och så i med sådan uppsamlingskopp på andra bröstet. Och så urpumpning på det bröstet som inte åts ifrån efter amning etc etc etc. Och så blöjbyte givetvis. Meckigt helt enkelt. Detta var i mitt fall definitivt en bidragande orsak till att vi inte ammade länge. Framför allt var det för att Milton inte blev mätt på amningen och ständigt ledsen och aldrig nöjd. Men även för att jag behövde få sova, då Milton var mycket ledset både dag och natt och jag inte fick chans att sova annars.
Viv: Men åh vad Iggy har blivit stor!! Han är så fin och vad långt hår han har fått
Doris: Vad roligt att du blev nöjd med tofflorna från Toffelhjälten, passade dem? Vi tycker inte att Miltons känns tunna, han är så varm i sig själv och har strumpor i sina = alltid varm (svettig ibland
) om fossingarna =)
Emmah: Julklappar till barnen ja.. Vi ska ju ge Milton bilen jag (han) vann. Och så ska han få lite små leksaker och böcker. Jag gjorde en julklappslista på min blogg, om vad Milton kan tänkas önska sig: kritor och papper, nya inneskor, en docka (eftersom han får en dockvagn av sin faster och kusin), en båge till BabyJogger-vagnen, klossar och givetvis böcker. Och så en potta =) Av sin farmor och farfar får han bilgarage med bilar från Fisher Price, men i övrigt vet jag inte alls vad han får.