Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

*kl*

Det skedde precis ett genombrott här hemma!! :bow:
Jag och sambon tyckte båda att ett visst namn va fint! Har nog aldrig hänt :bow:
Så nu får vi se om det är en sån som tittar ut :D

Jag är också på ett låst forum. Jag glömmer också bort att fler kan läsa och är för öppenhjärtig om allt, känner jag. :o

*kl*
S däckade innan 19. :eek: Det måste ha varit mycket på dagis idag... Känns tomt och tyst, sambon försvann ut i verkstan och skulle mecka med min fyrhjuling som jag har till hästarna, gullesambo! Jag ligger och har värsta magont, glömde att ta mitt laktalpiller innan jag åt filmjölk och laktosintolerant som jag är, var det ett big no no. Min mästerfisande rottis verkar också ha fått i sig något liknande, för fy sjutton vilka illaluktande fisar hon bjuder på. Snart kastar jag ut henne...

*kl*

Nån som vet om det finns och vart isåfall, pyjamasar som är hela i stl 92-98?
Gillar de hela "jumpsuiterna" och vill inte ha delad pyjamas då Oscar helst sover utan täcke, inget som kan kana upp då.
Han går omkring i sina stl 74-80 (haha, går omkring, sover då;))
De sitter rätt bra, förrutom att benen börjar bli i kortaste laget.

P har också invärtes stygn. Enligt deras skriftliga råd vi fick med hem skulle tratten sitta 10 dagar vid sådana och 14 vid stygn man plockar bort. Så vet faktiskt inte vad det kan bero på. Vet sa att vi måste se till att varken hon eller brorsan slickar på stygnen för de hade blivit helt perfekta, så vore det inte för att vi fått det skriftliga innan hade man ju kunnat misstänka att orsaken var att hon vill skydda sitt hantverk ;)

Nu har tratten fått sitta kvar sedan sist jag skrev. Men måste väl plocka bort den en stund när jag sövt klart H så att hon får käka lite.

Bearbetningen av maken har börjat :D
Han påstår att det är så enkelt att jag skulle kunna göra det, då kontrar jag med att om det nu är så enkelt så kan han fixa det åt oss på några minuter....

Just nu har jag gett honom 8! Äppelmuffins som muta.....

Nu vågar jag inte tjata mer för stunden, för han håller på med en annan grej säger han och muttrar något om Facebook-konto med våra nick....
Men jag ska fortsätta lite försiktigt :angel:
Han skrattade och skakade på huvudet när jag försökte med ögonfransar och bedjande blick och förklarade att vi vill ha något eget, som är bara för oss :D

Okej, nu lackade han ur på mig när jag drog lotthchs hotbild :angel: och sa att han skulle bygga en "jävla forum" till oss, men inte ikväll :banana:

Name it har hela pyjamaser upp till 98. Jag tycker de är ganska sm. I storlekarna, eller så harjag krympt dem med tortumlaren ;) 92 fungerar men är tajta till A (87 cm 14 kg)

jag följer med till eget forum om någon fixar ett sådant!

Ligger och nattar A. Var på utvecklingssamtal idag och de berättar att han börjat att knuffas. Visst det är bättre än att bitas men ändå. Han är ju en stadig bit dessutom. Han är snabb och hittar på saker på egen hand ( hade jag ingen aning om va) och han äter bra och trivs på dagis.
I em har jag och fodervärden varit i nya stallet, på lördag flyttar han in. Benen ser blttre ut. Det är visserligen en del mugg kvar men svullnaden är borta :)

ligger och nattar A men måste ner tillE hör jag, någon är hungrig.
Det blev lite gott o blandat från mig..

När våra katter kastrerades sydde vi (mamma :p) små "tuber" som de hade på sig istället för tratt. Bara som ett rör med hål för benen (vilket hjälpte "tuberna" att sitta på plats). :)

men gulle han!! :love: :love:

Modett: jaha, jag fick en tratt för att jag frågade om en tratt när jag blev lite osäker när de sa att jag bara skulle ha koll. Vad olika det kan vara!

knappar

Hur var med saffran nu då och små barn :confused: jag minns att vi pratade om det förra året men minns inte vad vi kom fram till. Visst var det inte farligt i mindre mängder utan det behövdes ganska mycket?

Tack för tipset! :)
Jag som gick förbi en name it butik idag. Varför gick jag inte in där?

Haha! Vad gullig du är! Och din sambo!

Först när du skrev hotbild så började jag fundera på vad jag hotat med. :D Det var skönt när jag kom på att jag var helt oskyldig till det hela. ;)

Jävla hundar, släppte ut dem för att de skulle få kissa sista gången och piff så drog de efter något, misstänker att det är stackar katten, som de faktiskt avgudar, men inte kan låta bli att jaga när den springer, som nu sitter i något träd. Suck.

Bara att dra på sig skor och jacka och gå ut. Jag som längtade efter sängen...

Åhh ja!! Stängt forum för bara oss, det vill jag oxå ha!! Fast jag aldrig hinner skriva något :mad: men jag läser allt!!

*kl*
har ni läst om gasexplosionen på kanarieöarna? Tjejen som har min häst (ännu) bor på det hotellet :eek:
Enligt hennes inlägg på fb så verkar hon iaf vara (fysiskt) oskadd.

Läskigt! Har inte hört/sett några nyheter sedan på förmiddagen dock så hade inte hört något om någon explosion.

Uva: Vad smidigt med en tub! Måste vara något stretchigt material gissar jag? Typ en stödstrumpa ;) (synd att jag inte har någon) Får göra en sån lösning om hon lyckas ta av sig tratten igen trots hårda knytningen. För hårdare vågar jag inte dra!

Jag hörde det på radion. Jösses! Hoppas hon och hennes resesällskap klarar sig bra!

Ja jag hörde om det på radion, fy så obehagligt!

kl
Vad ni skrivit, har inte varit så aktiv de sista dagarna, tenta-vecka (som alltid var fjärde vecka, suck..) denna vecka, dessutom på engelska. Men jag svarar här på lite blandat :D

Bollen: Din man är ju toppen!! Jag är på på ett låst forum, absolut!

Doris: Såg att ni pratar amning längre bak och just det där med att sova hela nätterna. Hos mig var det verkligen också så som för dig, kunde inte ligga ner och amma, sitta rakt upp (har så små bröst och inte blev de speciellt mycket större av mjölken heller) med kräklasar etc. under bröst eftersom annars skulle vi haft mjölk överallt. Och så i med sådan uppsamlingskopp på andra bröstet. Och så urpumpning på det bröstet som inte åts ifrån efter amning etc etc etc. Och så blöjbyte givetvis. Meckigt helt enkelt. Detta var i mitt fall definitivt en bidragande orsak till att vi inte ammade länge. Framför allt var det för att Milton inte blev mätt på amningen och ständigt ledsen och aldrig nöjd. Men även för att jag behövde få sova, då Milton var mycket ledset både dag och natt och jag inte fick chans att sova annars.

Viv: Men åh vad Iggy har blivit stor!! Han är så fin och vad långt hår han har fått :D

Doris: Vad roligt att du blev nöjd med tofflorna från Toffelhjälten, passade dem? Vi tycker inte att Miltons känns tunna, han är så varm i sig själv och har strumpor i sina = alltid varm (svettig ibland :D ) om fossingarna =)

Emmah: Julklappar till barnen ja.. Vi ska ju ge Milton bilen jag (han) vann. Och så ska han få lite små leksaker och böcker. Jag gjorde en julklappslista på min blogg, om vad Milton kan tänkas önska sig: kritor och papper, nya inneskor, en docka (eftersom han får en dockvagn av sin faster och kusin), en båge till BabyJogger-vagnen, klossar och givetvis böcker. Och så en potta =) Av sin farmor och farfar får han bilgarage med bilar från Fisher Price, men i övrigt vet jag inte alls vad han får.

*gäsp* och god morgon allesammans! En liten morgonpigg spjuver öppnade vår sovrumsdörr kl 06.00 i morse och sa "tittut". Så ja det var bara att se lika glad ut kliva upp! Just då var jag pigg men just nu så vill jag inget annat än sova. Sitter och trycker i mig kaffe och hoppas på bättring. Men observera, han öppnade vår sovrumsdörr = att han sovit i sin säng i natt också :banana:

18 månaderskontroll i dag. Sambon följer med den här gången :bow: tycker det blir jobbigare och jobbigare ju äldre han blir bär det gäller sprutor :cry: Theo är lte snorig men pigg å glad, visst borde det inte vara något problem med sprutan? Han har inte feber (har iofs inte kollat men han är för pigg för det, har sällan å aldrig feber)

1 månad kvar till julafton, vi har fortfarande gröna gräsmattor och termometern visar på + 3,1 grader :grin:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
843
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 094
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar