Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Du trycker på den lilla knappen brevid 'citat-svar' på alla inlägg du vill citera nått ifrån och när du kommer till sista så trycker du på citat-svar. :)

Vad är en ernstgran? Försökte googla på det, men hittade inte det :)

Ia: Vi har fortfarande spjälsäng. Milton har inte kommit på det där med att försöka klättra över kanten, så vi har ingen brådska alls med att byta eftersom han sover himla bra i den fortfarande :)
När det väl blir dags att byta så blir det nog en 90-resårmadrass utan ben, ja eller en 120, men vi har redan en 90 så det blir nog den.

Usch.. Idag har jag massor att göra.. Medryttaren kommer tack och lov och tar hästarna, så det slipper jag. Men jag har MASSOR att göra med skolarbete :crazy: Förbereda engelska-redovisningen till imorgon, sätta ihop en kort powerpoint (vilket jag aldrig gjort tidigare..), skriva 8 företagsbrev på engelska och sammansätta hela mitt engelska-arbete.. Detta blir tufft och jag ska sätta fart nu på en gång. Kikar in här då och då, lite rast har man väl lov att ta?

Ha ha, det var ju ett smidigt sätt att göra det på! Jag har tagit citat svar och sen copy paste och klistrat ihop det... Men det tänker jag inte erkänna

Du trycker på den lilla knappen brevid 'citat-svar' på alla inlägg du vill citera nått ifrån och när du kommer till sista så trycker du på citat-svar. :)

Men va, är det inte svårare än så?! :D Jag såg senast på förra sidan att Michellan hade gjort så, så tänkte att jag skulle fråga henne, men Emmah hann före, bra där!

Jag citatsvarar ganska ofta flera stycken, hur smidigt som helst men man får lite inlägg i räknaren på att göra så :p

Betyget för skatterätten har publicerats!
Jag kommer se ut såhär idag: :D

Shit! Det är ju första advent i helgen! Jag som har irriterat mig på butiker och kontor som har börjat pynta så jäkla tidigt.
Ok nu ser jag ut såhär istället: :eek:

Senast ändrad:

Fast jag får nog skämmas mest som vet hur man gör men är för lat för att använda det. Svarar flera gånger ist. Iaf nu från iPhone. För det är så jobbigt att hålla på och sudda och scrolla i inlägget på den. :o

Oscar har en resårbotten på låga ben som är 120 cm. Lite överkurs kanske. Men vi hade den ståendes i sambons gamla pojkrum, knappt använd då jag flyttade till byn en månad senare. Då flyttade han in till mig istället.
Men det är sällan han sover i sin egna säng, han har kommit på hur mysigt det är att sova mellan oss. Så hans säng fungerar mest som studsmatta:grin:

Skulle faktiskt aldrig falla mig in och använda multi-citat i mobilen, tycker det är krångligt nog ändå även om det går bättre :)

Hur gick det med BVC (ni kanske iofs inte varit där än). Vi hade tid imorgon för 18-månaders men vi fick inte komma pga Isabellas förkylning. Ny tid den 2/12 så det blir en 19-månader ktr för oss istället i princip.

Ha ha, det var ju ett smidigt sätt att göra det på! Jag har tagit citat svar och sen copy paste och klistrat ihop det... Men det tänker jag inte erkänna

Jag citatsvarar ganska ofta flera stycken, hur smidigt som helst men man får lite inlägg i räknaren på att göra så :p

Jag var bara tvungen att testa :D Jag har gjort såhär hittills: Läst ikapp alla sidor jag missat och sedan under tiden antecknat på telefonen viktiga saker jag vill svara på och sedan svarat i ett inlägg och bara skrivit namnet på den jag vill svara till först :angel: Men nu har jag ju lärt mig detta och kan använda mig av det istället :banana:

Jag var bara tvungen att testa :D Jag har gjort såhär hittills: Läst ikapp alla sidor jag missat och sedan under tiden antecknat på telefonen viktiga saker jag vill svara på och sedan svarat i ett inlägg och bara skrivit namnet på den jag vill svara till först :angel: Men nu har jag ju lärt mig detta och kan använda mig av det istället :banana:

Fast jag får nog skämmas mest som vet hur man gör men är för lat för att använda det. Svarar flera gånger ist. Iaf nu från iPhone. För det är så jobbigt att hålla på och sudda och scrolla i inlägget på den. :o

Haha, jag hade inte heller en aaaaaning om denna funktion! I LIKE! :bump:

+1 på den! :o

Mabuse:
Vi säger såklart åt honom att han inte får jaga katterna och hindrar honom i den mån det går. Men han är ju blixtsnabb och jag var definitivt inte lika snabb som höggravid och nu med bebis är jag inte heller alltid så snabb. Men det största problemet är inte maten och jagandet (förutom för den stora katten, som blir rädd) utan att det är jobbigt att ständigt ha en ihärdig katt efter sig vart man än går eller gör. Jag var exempelvis på toaletten för en stund sen. Katten står liksom med framtassarna på toalettringen för att titta vad jag gör. :grin: Puttar jag bort henne är honom tillbaka inom 2 s...

Jag har verkligen inget emot sällskapliga katter, men det här är verkligen bara jobbigt. Imorse skulle jag duscha. Fick lov att lägga Albin i mjukliften och ställa honom på golvet i vår minimala dusch och stänga dörren. Liften tog verkligen upp hela golvytan och betydligt enklare hade det varit att bara haft dörren öppen och lagt honom utanför. Men det törs jag inte göra pga katten. Att stänga in katten känns inte heller som nån bra lösning, för hon skriker och krafsar på dörren ända tills hon blir utsläppt...

Ia:
Vi har haft juniorsäng sen slutet av juli och det har funkat super redan från början. Det är faktiskt bara sista månaden som han börjat gå upp själv, innan satt han upp och väntade. Men vi har dörren stängd till hans rum, så han kommer ingen vart. Än.

Haha, vilka bukenördar ni håller på att bli. ;) :D

(för jag var inte aaaaalls sugen på att pröva citat-funktionen alls... :angel:

*kl*

Alltså, jag måste verkligen hurra lite för min sambo. Han håller på, as we speak, att grusa upp ingångarna till mina vinterhagar, sådär riktigt ordentligt, så att jag ska slippa leran. :love:

Sen hänger jag verkligen inte med längre att svara på allt ni skriver sen jag började kunna jobba igen (inga spyor sen i fredags och bara lite huvudvärk sen den hemska migränen i tisdags, börjar känna mig som en människa) och energin brukar ta slut vid 21-tiden. Min sambo tycker att jag är världens tråkigaste just nu tror jag... ;)

Nu ska jag göra en fräckis och smyga upp och ta en powernap. Sov så illa inatt och behöver extra energi till att ha vårt superpigga lilla knytte. :love:

Då passar jag på att hurra lite för min sambo och svärfar, som i förrgår kväll gjorde ett hål åt mig (hästarna) i stengärdet mellan gräsmattan och hagarna, så jag slipper ut och ränna på vägen när det blir halt, så fort hästarna ska ut/in. Jag vet att han inte får ta bort stengärden hur som helst, det rörde sig om tre stora stenar, som vi lägger tillbaks den dag vi inte har hästar längre/flyttar. Jag har tagit kort i alla möjliga vinklar så hur det såg ut innan. Tror ni det är någon som säger något om det? Det syns ju inte från vägen alls.. Känner mig nästan som en brottsling!

Och så tog svärfar hem en hel massa finfina brädor åt mig så han och sambon ska dra igång med att göra min "ramp" från hästarnas ytterdörr och ner, där där det är ett 70 cm hopp just nu (nej, hästarna hoppar inte den vägen, utan går genom ena garaget och ut, vilket inte känns lämpligt alls, eftersom får kompis fin-bil står där och vinterförvaras, nog för att jag har skitsnälla hästar, men jag är faktiskt rädd när jag går där, tänk om hästarna blir rädda för något, hoppar till och skadar hans bil :eek: Nej usch, tur att det är en övergående period..

Nu ska jag fortsätta med skol-grejerna, phu... KRAM på er!

Oj vi kanske skulle ha avbokat.:o men jag skulle inte säga att han är direkt jätte förkyld. Är hos dagmamman nu och var hur pigg som helst i morse förutom snoret då. Äsch vi får väl se om dom stoppar oss eller inte.

Nej det tror jag inte, jag var mest nyfiken på vad er sa :) vår bvc-sköterska sa bara att om de har feber eller precis blivit sjuka så vaccinerar de inte. Jag tror hon mest flyttade fram för sin egna skull så hon slapp barnbaciller ;)

knappar mig själv.

Ingen hovis idag, sjukt barn. Sa att jag visste hur det var eftersom jag var hemma och vabba (hovis sköter sig själv bara hästarna är inne så släpper han ut dem när han är klar med dem).
Sitter nu och äcklas av H&M's nya tutt-reklam...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
828
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 094
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVI
  • Vegetariskt julbord
  • Secret Santa 2024