Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Oj vad lång han är :laugh: känns som han är längst barnet i tråden va? :) Skönt att både ktr och vacc gick bra.

Och på tal om ktr, jag ska äntligen på bedömning hos sjukgymnast imorgon om mina problem efter foglossningen i ländryggen samt att han ska få "kolla" på min kota i nacken.
Tänk att en kota kan ställa till med så mycket problem, att en kota kan ge en låsningar i bröstrygg och axlar. Smärtan i axlarna går sedan ner i armbåge och händer. Fascinerande!

Men huja, stackare som har så ont. Nacken är ju ett dåligt ställe också, med så mycket muskelfästen och nerver, sambon min har också jätteproblem med det efter att han flög ut ur en bil som körde in i en bergsvägg när han låg och sov i baksätet. Minns när jag utbildade mig till massör, att man ville dunka huvudet i väggen när man skulle lära sig namnet på allt som hörde rygg/axlar/nacke till...

@Doris: jag bröt ihop igår (gravidhormoner, hejhej) över all lera och mina stackars hästar och då började han. :love: nu väntar vi på material, sen ska vi fixa hagen de går i nu. Blir helt rörd när han lägger ned sin tid på något som han vet gör mig så glad. :cry:

Vilken biff T har blivit! Kul att kontrollen gick bra. :) till oss sa de att de kunde dröja 14 dagar tills de fick någon reaktion på sprutan? Det kanske är olika län till län, norrlänningar är kanske av lite segare virke... ;) (50% norrlänning som man är. :p )

Hur har det gått med sambon? Har ni pratat något?

Jobbigast är väl spänningshuvudvärken skulle jag säga, den släpper ju inte alltid av tabletter utan M måste massera axlar och nacke för att få bort udden av det.
Tycker kroppen är fascinerande, just det där att mitt onda börjar ju i kota C5 men jag har ju även ont i hela överdelen av kroppen i princip bara pga den.

Någon mer som har ett barn som har blivit ledset vid Hämtning på dagis? Fort han får syn på oss så blir han toklesen och ska till oss direkt och sen håller han hårt hårt i oss. Tar en stund innan man får han glad och kan lyckas klä på honom. Personalen sa att det va vanligt men jag har aldrig hört om något barn som blir ledsen när mamma eller pappa kommer. Bara överlyckliga barn.
Han har kul när han är där men jag misstänker att det är den där bråkiga separationsfasen som ställer till det.(han är 16mån nu) Första två veckorna gick bra utan gråt även vid lämning. Men nu är det gråt vid både lämning och hämtning. Känns inte så kul :(

Ne snart dax att gå och hämta hem gullungen strax!
Ture bryter ofta ihop när jag kommer. Tror lite spänningar släpper, ofta är han trött också. Jag har fått åka hem hållandes honom i handen i bilen o han sitter bak. Hade armen i konstig vinkel hela dagen sen...

Vilka kassa tider. Vi fick välja mellan 8-13 eller 9-14. Vi valde 9-14 eftersom det blir så stressigt på morgonen annars och ibland går inte Milton upp förens kl 8. Dessutom så hinner han garanterat sova klart på dagis. Dagarna är tis-tors. Men nån sa att ev kunde man få välja mån-ons, men vet inte om man får det helt hundra. tis-tors passar oss bra!

Här är jag säker på att de bara får gå tre tim om de har syskon, fast tid 8-11! Att det kan skilja så!

Ja men jag har hört att det är många kommuner som gjort om det så. Bara för att barnet inte ska få äta lunch där. Jag skulle bli knäpp på 3h. För då skulle jag knappt hinna hem innan det va dax att gå igen och då skulle jag lika gärna kunna ha honom hemma. Plus att jag tycker att barnet inte hinner landa och leka ordentligt om det bara är 3h. Jag har satt min son på dagis för hans skull, inte för min skull men det resonemanget verkar inte många kommuner förstå.

Fy vad ont det gör i mitt hjärta nu. Vi bakade och flisan stod på en stol bredvid mej. Rätt som det är ser jag hur hon försvinner bort och jag kastar mej efter henne och fångar henne i armen. Och nu har hon märken efter mina naglar i armen :cry: hon verkar inte ha ont men ändå.... Får tänka så att hon slapp slå huvudet i vedspisen....

Var glad åt dina bra reflexer istället, gud vilken tur att hon slapp göra illa sig ännu värre!

Var ute med S på tomten när det blivit mörkt, hon är så söt. Fick ha pannlampa på sig! Sen gick hon runt och var överlycklig över att hon lyste upp där hon gick!

Vad smart du är! Jag får bära min skrutt mellan stall och hus när det är mörkt för hon vill inte gå. Pannlampan ska bums letas fram! :laugh:

Åh! En pannlampa skulle vara perfekt till Oscar, han älskar att gå ute i mörkret och lysa med ficklampa. Men tokern lyser sig själv i ögonen titt som tätt :grin:

*kl*
Imorgon ska jag flyga för första gången, har resfeber deluxe :crazy:
Kommer inte sova ett smack i natt :D
Kan inte ens åka i en lång brant backe med bilen utan att det slår lock i öronen och det blir tryck i hela skallen. Och tryckutjämna genom att hålla för näsan och blåsa gör att jag mår illa och ont i och runtom öronen i flera dagar efteråt :grin:
Pest eller kolera dilemma. Är förkyld dessutom.
Men jag sätter allt mitt hopp på flygöronpropparna :bump:

Lyllos er som ska till Skottland, underbart land :love:

kl
Yo Looootch, hörde att Paranormal Activity 3 går på bio. Ska du kika ;)

Osynlig text nedan för den som kan Bukes hemliga trix
/hon som strategiskt och kaxigt valt att inte se 1:an eller 2:an :angel:

Du kan inte testa att tugga tuggumi? Ont efteråt får du säkert för att du tar i för hårt när du blåser. Gör lite och ofta ist.
Flygresan kommer säkert gå jätte bra! Hur lång tid tar flygningen?

Ni får har så kul!! :)

Bra idé, även fått tipset om att dricka under lyftet.
Nja, har prövat att blåsa lättare med, men jag mår lika illa oavsett :(
Det tar 2 timmar bara har jag för mig.
Annars ser jag fram emot det massor och hoppas på fönsterplats så jag kan sitta och spana :D

wi-fi på hotellet, så mig slipper ni inte :bump:

Skulle så gärna vilja veta nuu om jag är gravid eller inte, är sjukt sugen på att smutta lite på en whiskey :D Känner inte av nåt och har världens pms :devil: Så det känns inte som det gick vägen denna gången. Men jag tänker inte chansa.

lånar

Vi var och hälsade på dagmamman idag och fick lite papper mm. Det skiljer sig ju en del från "vanlig" förskola kan jag tänka mig. Bla så ska vi ha en bilbarnstol där. Vi lär investera i två till eftersom en av oss kommer lämna och en kommer hämta. Alternativet är att den som lämnar på morgonen lämnar stolen och har den där över dagen och den som hämtar tar hem den. Men det känns besvärligt :o Man lär ju vilja både hämta och lämna så snabbt som möjligt känns det som. Å andra sidan är ju bilbarnstolarna snuskigt dyra. Så vi funderar faktiskt på att köpa en ny och en begagnad att ha stående hos dagmamman. Om än det känns liiiite sisådär, men ja.. Så mycket kommer han inte åka bil där, ibland tar de bilen ca 1 km till stallet de dagar vädret är dåligt. Och så ska de åka på utflykt nån gång omsänder.

I övrigt fick H träffa fåren när han var där. Trodde de skulle vara mer intressanta med tanke på att han älskar får i böcker men det fanns för mycket intressant helt enkelt :D Det är ju som jag tidigare nämnt en verksamhet baserat på närheten till djuren: ett gäng små ponnys, får och två extremt barnkära terriers. I hennes verksamhetsbeskrivning som vi fick med verkar hon fokusera mycket på att barnen ska bli sedda och utvecklas/lära i sin egen takt. Så det låter ju bra. Det här är hennes första termin så som det ser ut nu har hon 2 lite äldre fritidsbarn som är där em och en pojke på 4 år som är 2 dagar/vecka. Och så H. Till en början känns det faktiskt rätt bra att det är en så liten grupp, så att han får muchos attention :angel: Men jag hoppas att det kommer in nån mer, gärna i hans ålder, under våren.

:D

Kanske är hon som döpt det till Ernstgran ;) Det är alltså Ernst Kirsch-something som gjort en sån. Man tar björkslanor och sticker ner i en ute-kruka av större modell. Binder ihop dem i toppen och bygger sen med grankvistar.

Hähähä, förstod att det var den Ernst ;) Men just det projektet har jag missat, jag älskar Ernst och allt han gör så jag hade säkert älskat den också :D

Det är även bra för att man ser vart de är ;) Rekomenderas varmt!

I morgon ska vi på 18 månaderskoll! Fast det blir 19 månaders... Sen är det UL för den nya... Så det blir lite spännande i morgon.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
802
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 093
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025