Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Min Milton är också inne i någon sådan fas och är extremt gnällig och smått hysterisk i mellanåt efter dagis och till kvällen. Skittråkig är han nu dessutom för så fort pappa kommer hem så är det extra gnäll och Milton vill bara vara hos honom, så fort jag närmar mig blir det ett sjuhelvetes liv :/

Nu sover han äntligen, tack och lov! Hoppas han tänker fortsätta med det till åtta imorgon, i morse ville han (igen!!) gå upp redan vid 5,30?! Varför liksom, det har aldrig hänt tidigare i hans liv typ, så det är inget jag tycker han ska börja med nu heller :D

För övrigt är jag Skitglad idag!! 8 veckors helvete ligger bakom mig nu (skolan) och nu hoppas jag det blir lite lättare, för min kropp orkar inte mycket mer! Nu är jag HELT ledig i TRE dagar och sambon är ledig i helgen också och ingen jakt inplanerad - jag är lycklig!!!

Mysigt! Så hade jag och Bellan igår, vi mös hela dagen och sedan avslutade vi dagen i diskhon och badade. Tokungen ville inte ens sluta bada när hon satt och skakade av att hon frös ;) Bäddade ner oss i soffan under filten och sedan bara mös vi till lite väl sent men det var så mysigt :love:

Var på 18 månades i dag. S var blyg och inte så sammarbetsvillig. Men hon staplade och ritade. 78 cm och 9.5 kg var hon!

Var på Ul och vi ville inte ta reda på kön, ifall det inte var helt uppenbart. Men vi kollade så gott vi kunde och sen råkade barnmorskan försäga sig... Men ifall vi ville vara helt hundra så var hon tvungen att kolla nogrannare... men kan säga så här, är det vad vi tror vi såg och vad hon råkade säga. (hon kom på sig själv så hon bad så myclet om ursäkt) Så kommer vi kunna använda S kläder ;)

Återigen sitter jag här och är avis på er som faktiskt har barn man kan mysa med. Med S får man vara glad för de korta stunder hon vill sitta i ens knä och läsa bok. Hon kommer och kramas ganska ofta, men det är nanosekundsnabba kramar, sen är det fullt ös igen.

*kl*

Mina skor hade klarat sig, hundfan låg och tuggade på ett gammalt märgben. Nu håller han på att gräva en gång ned till Kina... Tur att vi har klinkergolv...

Liten Siri är nu när man har läst om alla stora barn i tråden :idea:

Åh vad roligt! Precis som ni (du) ville ha då för visst ville du ha en till tjej? :)

Åh! Jag inser precis att jag GLÖMT BORT hur sega de sista timmarna innan maken kom hem brukade vara :eek: Vi har varit hemma tillsammans så länge nu, vilken lyx! Men på torsdag börjar jag jobba. Jeez, hur tokigt är inte det?!

Lottch: jag blir rent barnsligt sur när jag är hungrig, så hade mina middagsplaner reducerats till fil och flingor hade jag väl gått i taket. Fast just fil och flingor är något min käre man kunnat föreslå :grin:

Senast ändrad:

Va kul att höra att hon gillar att bada i eran fina diskho så mkt! :) Det va tur att ni gjorde om köket! ;) Milton får inte bada så ofta nu, mest pga lathet :o, brukar duscha han snabbt ist. Men idag fyllde jag upp hela baljan och han fick härja loss tills vattnet blev kallt!
Jag älskar att sitta och titta på Milton när han ligger nerbäddad i soffan och bara myser! Kan nästan inte sluta pussa på honom då för att han är så söt! :D

Ja att vara själv hemma sista timmarna innan läggning om man dessutom ska laga någon seriös mat är verkligen inge kul. Då är det sååå skönt att pusta ut i soffan när barnet äntligen somnat!! :)
Spännande att det är dax för dig att börja jobba! Lycka till!!

Tvätta håret är fortfarande en kamp men hon lugnar ner sig snabbt efteråt så det får vi ta. Duscha har vi gjort en gång här under hösten och det var under tvång när hon hade vänt sand över huvudet ute i sandlådan = sand över allt som vi var tvugna att få bort fort från en "hysterisk" unge :crazy:
Skulle gärna vilja duscha henne just för att det går fort men jag hoppas det ändras när hon blir äldre och man kan prata med henne, hon kommer ju tyvärr inte få plats i diskhon i all evighet :o

Tycker det är mkt gnäll överlag nu. Han vill verkligen göra allting själv helst. Får han inte det han vill ha så är han sur resten av dagen känns det som om man inte kommer hemmifrån så han kan släppa det. Är man ute på stan och fikar eller handlar så räcker det att någon tittar på honom och säger hej så blir det panikgrin :( (Dumma separationsfas hoppas det går över fort!)

Förhoppningsvis kanske hon gillar att duscha sen när hon kan kontrollera den själv utan att det blir vatten överallt och styra själv när det blir vatten i ansiktet. Jag skulle inte kunna bada Milton i diskhon nu då skulle jag får lov att installera en golvbrunn i köksgolvet om vi inte ville ha översvämmning. :grin:

Ja nu ligger Siri i lä :D Lill-killen. Träffade vänners barn i söndags på snart 6-månader, bara de småttingarna tycker man ju är jätte små nu när man är van med stort barn :idea: Fast Bellan var jätte liten bredvid deras två-åring ;)

aneka: tänk om det inte blir folk av våra barn, vad gör man då? :o :D ;)

Sköterskan undrade om vi hade haft några fler kattattacker... :o

Påtal om kattattacker :mad:
Milton och katten busade i hallen och sen hör jag hur han verkligen blir ledsen, inte panikgrin utan verkligen ynkligt ledsen och när jag ser honom så har kattf*n rivit honom i ansiktet brevid näsan, 1cm ca och det blödde så jag fick torka lite :cry: Elaka katt! Visserligen hade Milton en liten pinne i handen som han viftade med men för det ska inte katten hoppa på honom i aniktet. :(
Lycklig att det inte var i ögat iaf!
Börjar bli oroligt för hur det ska gå med mini sen :crazy:

Senast ändrad:

Jadu då får vi fortsätta trösta varann här inne och sucka och pusta över hur det blev ;) :D

Jupp vi vill helst ha en till flicka... Hoppas hon såg rätt! Vi sa att vi inte ville buffa och knuffa för att få reda på kön, men var det uppenbart så kunde vi tänka oss att veta! Men hon gjorde inten koll utan svepte över och sa åt oss att kolla bort ifall vi inte ville veta. Gissa vilka som glodde som sjutton då ;)

Ja S är plutteliten gämför med era bautabarn! Men hon har växt 4 cm på två månader så hon gör allt för att ta igen.

Våra vänners bebis som är 2mån nu vägde 2800g när han kom men nu väger han redan 6kg och har 62-68 i kläder :eek:

Milton väger nästan 10kg alltså bara 4kg mer och har 74 i vissa plagg och är 16mån. Milton kan hon räkna med att han är omväxt när kompisen är ett år :p :D

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 093
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar