Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

haha det är en deal :D

Otäckt med klor så där vid ögat, Lillan har vi aldrig lekt med eftersom hon är så feg men Jetson har faktiskt alltid lekt utan klor. Det är ganska skönt. Kan man lära katter det eller är det bara så, antingen använder de klor eller så gör de inte det?

JAg tycker det är kul att någons barn i tråden är jämnstor med Milton även fast han är några månader yngre! :)

Oftast använder han inte klorna. Men gissnigsvis skulle han ta tag i pinnen nu och ansåg sig väll tvungen att använda klorna då :( Jag tror att det är som det är vissa katter är försiktigare än andra.
Våran katt vill vara med och leka jämt men så är ju han kattunge också. :grin:

Nej Bellan är inget bauta-barn :D Jag återkomma nästa fredag med hennes siffor men hon ligger runt 10kg och ca 80 lång, kanske ngt längre :)

80 kläder sitter ganska perfekt, kan fortfarande ha body i strl 74 och allt i strl 86 är förstort utom det som är köpt från ellos. Deras 86 kläder i lika små som H&M 74/80 på ett ungefär.

Nä usch, klor nära ögat är ingen höjdare. Vilken tur att det gick bra iaf. Albins reva har precis läkt, men jag undrar om det inte kommer att bli ett ärr av det. :crazy:

Hur många dagar har du kvar nu, förresten? Orkar inte räkna. :o

(kollar gravidappen :o)

18 dagar!!!! :banana: :bump: Det börjar närma sig iaf! :) Så förhoppningsvis MAX en månad till om jag har tur!

Vi har gå från 74-80 till 86 i kläder nu. Tror hon har lite längre överkropp. För 74-80 har hon haft hela sommaren (mest ifrån lindex) hon har alltid kunnat ha en storlek mindre på byxor. Plockade precis bort ett par 68! de flesta 80 byxor har varit för långa. eller så är de så stora i midjan så de bara hasar ner. Hon är väldigt smal.

Ja men inte förens i tonåren skulle jag tro. Både jag och sambon va små fram tills dess. Framförallt jag.

Ge det ett par månader så ;)

S ligger fortfarande under normalsträcket på kurvan, men hon tar igen sakta men säkert!

Hejja Mini!! :banana: Han kommer nog om två veckor! ;)

Jag träffade på ett par grannar på väg hem från dagis, eftermiddagen före Albin föddes. Pratade med dom och jag minns att jag var helt uppgiven och trodde att jag skulle gå tre veckor över tiden. Men mindre än ett dygn senare var vi hemma med lillplutten! :p

Vi har hoppat över en strl i byxor så 74 har hon knappt haft några par i. 80 sitter nu lagom i benen och 86 får man vika upp ganska mycket om det inte är bra resår i bensluten så att de stannar runt vristen :idea: Annars har vi samma problem med byxor som är stora i midjan men vi knyter allt så det är inga större problem, går ju bara av farten att göra det!
Isabella är ganska propotionelig med över och underkropp förutom som nyföding då hade hon alltid mindre strl på byxorna fram till strl. 68.

Kläder överlag tycker jag Bellan har kunnat haft väldigt länge, så där länge så att man tröttnar på dem. Hon har kläder som har haft sedan början av året/tidig vår som börjar bli dags att sortera ut nu.

Vilken tur att ögonen klarade sig! Min M har fått ett klädmärket på handen en gång efter att hon han vara för hårdhänt innan jag hann fram. Mina två katter är fantastiskt snälla, den ena håller sig lite undan och den andra söker kontakt med M och leker gärna med henne, men han använder inga klor. Han är lika gammal som M, den äldre är 4,5 nu.

Modett, vad spännande att det är dags att börja jobba, hur känns det?

Jag är fortfarande jätteglad över mitt jobb, dels för att det är en bra arbetsgivare, men kanske ännu mer för att jag har sådana kanonkollegor och chef! Omtänksamma, raka och högt i tak. Dessutom ska vi snart iväg på konferens igen i två dagar, rätt hårt jobb då, men med julfest och det är ju alltid kul. Två dagar på sundbyholms slott kan väl inte vara så illa heller?

Ang att vara gnällig så är M helt tvärt om, för det mesta världens enklaste och gladaste lilla tjej! Dock lite blyg vid obekanta ansikten, men om hon bara får iakta en stund så är hon som vanligt sen. Jag tror förresten inte att hon är så liten, hon har 92 i de flesta kläder och jag skulle gissa på att hon väger dryga 12 kg, måste ringa och boka tid för 18-mån kontrollen.

Imorgon ska jag försöka få till någon form av julkort om det inte regnar. Dessutom ska jag på en liten julmarknad och förhoppningsvis kunna pynta färdigt här hemma imorgon.

Ge det ett par månader så ;)

S ligger fortfarande under normalsträcket på kurvan, men hon tar igen sakta men säkert!

Fast det är Milton också. Men jag gillar att ha min plutt liten, blir inte så tungt att bära då ;)

Vi har hoppat över en strl i byxor så 74 har hon knappt haft några par i. 80 sitter nu lagom i benen och 86 får man vika upp ganska mycket om det inte är bra resår i bensluten så att de stannar runt vristen :idea: Annars har vi samma problem med byxor som är stora i midjan men vi knyter allt så det är inga större problem, går ju bara av farten att göra det!
Isabella är ganska propotionelig med över och underkropp förutom som nyföding då hade hon alltid mindre strl på byxorna fram till strl. 68.

Kläder överlag tycker jag Bellan har kunnat haft väldigt länge, så där länge så att man tröttnar på dem. Hon har kläder som har haft sedan början av året/tidig vår som börjar bli dags att sortera ut nu.

Sambon blir knäpp på mig som aldrig orkar knyta snörena på Ms byxor. Men han springer iväg fort man fått upp byxorna över rumpan och då får det va så. Skulle dom hasa ner över rumpan så skulle jag självklart knyta dom men nästan jämt sitter dom uppe endå.

Jag tycker också att vi har fått använda alla kläder jätte länge. Förstod inte alls när alla tyckte att kläderna användes så kort tid. 50-56 hade Milton i 2-3mån. Hann ju tröttna på det lilla man köpt :p
Även kläder vi har ni har används länge så vi snart får slänga det för att det hunnit bli fult och får köpa nytt i samma storlek.

Jag kommer ihåg mitt blogg inlägg jag skrev när jag va i 40+3 förra gången. Jag svor över alla dessa sammandragning som kom tätt tätt hela dagen konstanst att det aldrig kunde börja göra ont men sen på natten så började slemmis släppa och allt satte igång :D Så sjukt att man kan gå så ovetandes tills det pangbom bara har börjat. Lite häftigt!

Jag får nog minst stå ut till den 17e tror jag. Jag har inte lika mkt pli på mina barn som du ;) :D

I början köpte vi kläder (ny storlek) så ofta att affärerna aldrig hann få in nya. Det var skittråkigt. Nu använder han i princip bara 92, även om 86 funkar. Men vi har fasat ut alla 86-kläder, för den storleken har han haft i nästan ett helt år nu och de kläderna börjar bli ganska slitna och tråkiga.

Fast behövs det inte, varför knyta? Slöseri med energi ju :p
Vi knyter för att de åker ner så pass att de hamnar under fötterna på henne men ibland slarvas det och då brukar sluta med att hon halkar :o

Ja Bellan hade också 50-56 så länge. I augusti (3m gammal) började vi blanda in strl 62 sedan gick vi över ganska snabbt till strl 68 pga katetern. 68 hade hon från sep-feb/mars och 74 har hon kunnat använda fram till nu i princip, 80 från 1-årsdagen i maj. Så jag känner igen mig i alla ord du skriver :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
779
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 093
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVI
  • Whamageddon 2024
  • Secret Santa 2024