Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

SHIT, vilken bluff de gått på, jag har ju verkligen ingen aning om vad jag pysslar med :D
Så känner jag fortfarande på jobbet, efter nästan 8 år... :crazy: Det blev ingen uppsägning och avgångsvederlag för mig. Vi hade ju bara 1,5 vecka på oss att bestämma oss, med start samma dag som Albin föddes. Hade varken tid, ork eller lust att undersöka saken närmare. Tror det var den 20 dec, då ska nya organisationen komma ut och de som blir uppsagda får veta det. Fin julklapp. :grin:

Kläder till andra barnet har varit ännu tristare, för de har jag ju sett en gång tidigare..... :grin:

Men skulle det bara en pojk så måste jag köpa nytt!

Men annars får jag köpa lite nya kläder, de som var finast kan vara kvar. S har haft alla storlekar så länge att det kanske har hunnit bli fula fläckar som inte går att ha på nästa :angel: Vet att det är en massa niferexfläckar på de små kläderna. Sen är det morotskladd på de större,hmmm blir nog till att köpa nytt i alla fall:idea:

Här hemma sover barnet fortfarande! :eek: 13h har hon snarkat ihop nu och det beror väl antagligen på att hon sover ganska dåligt eftersom hon hostar massa slem 24/7.

Kände mig lite taskig när hon vaknade 23.45 i natt, hon sträckte ut händerna mot mig när jag kom men jag strök henne över håret och sa att nu ska vi sova. Hon la sig direkt på sidan igen men provde samma sak igen och sträckte sig efter mig, jag samma sak igen och hon la sig på sida igen och sedan sov jag på den hårda madrassen på golvet till kl. 4. Brukar alltid ta upp henne i vanliga fall om hon visar att hon vill det men i natt orkade jag bara inte.

Ställde mig på vågen imorse (eftersom vi iaf har pratat vikt förut i trådarna ;) ) och fick en liten a-ha-upplevelse. Den stannade på -2,5kg sedan jag började jobba i augusti. Det är nästan ett kg i månaden på att inte göra något annat än att jobba. Kändes ganska bra även om jag hade bestämt mig för att acceptera min vikt som jag hade :) sedan så måste jag ju säga att det inte är så konstigt då att jag tycker kläderna börjar bli stora :angel:

sedan så måste jag ju säga att det inte är så konstigt då att jag tycker kläderna börjar bli stora :angel:

Åh vilken skön känsla. Här är det dock tvärt om :o

*kl*
Min S sover än han, en riktig sjusovare är vad han är. Å andra sidan får ju sambon sig en sovmorgon han med då. Jag och äldste sonen har vaknat, släppt ut hästar, fixat stallet, haft mysfrukost och nu spelar han Bolibompa och jag sitter vid buke.

Åh, i natt fick äntligen min bästa kompis sin bebis :love: en liten tjej. Bara 10 dagar efter utsatt datum.

Dessutom skall vi upp till Hedemora på 2 kalas idag. Ett för syrran som fyller år, och även för hennes son som är född på samma dag :D

I morgon åker vi till Globen :banana:

äh, jag håller helt med dig. Fy vad det är fult med rakat. Skulle bli så ledsen om min sambo rakade av sig sitt hår. Han har ju klart rätt att göra som han vill, men det skulle vara så fult.

Grattis! :laugh: Men ändå bra att du accepterat den vikt du hade. Själv kommer jag aldrig att acceptera något annat än den vikt jag hade som 20-åring... Lär bli svårare och svårare för mig.

Milton skrattade åt sin pappa när han fick se honom nyss :D Rätt åt honom ;)
Sen satt han och kännde på stubben och flippade på hans örat eftersom det syns så mkt nu.

Lite bättre reaktion än sist han rakade sig då började M storgrina och va rädd för honom i en kvart. :D
Tur att det är vinter så att sambon använder mössa för det mesta. :grin:

Välkommen upp till hålan föresten!! :)

Vilken lyx att ställa sig på vågen och sett att den minskat!! Härlig känsla att kläderna börjar bli förstora! Är riktigt avis!

Undrar vad facket säger om allt det där, känns som orimligt kort tid att kunna fatta ett genomtänkt beslut på.

du har sett att det är ett jättestort barnloppis i Folkets park idag va?
Finns bilder ute, ganska mycket saker i bra skick. :)

Lån

Jag har också sovit jättedåligt inatt. Varmt, mycket ljud när det blåst så mycket. Och det värsta av allt med att vara vaken mitt i natten är tidningsbudet som kör upp och vänder på vår gård. Jag kan ju inte bara anta att det är budet utan måste alltid smyga upp och kika ut, och sen ligga och lyssna en bra stund så att ingen håller på att bryta sig in. Fatta vilken mardröm att bli väckt att inbrottstjuvar som under pistolhot binder fast en. Och särskilt nu när H finns, vad händer med honom?! Ja, man hinner grubbla under småtimmarna..

Då har jag provat att dricka lite cider med den nya medicinen. O det gick bra. Med den gamla blev jag så fruktansvärt dålig bara jag smuttade på nått alkoholhaltigt. Men igår kunde jag dricka två cider och fortfarande stå på benen.

Oregano
Förstår att du inte nappade på avgångsvederlaget vid den tidpunkten. O vilken trist tid att säga upp folk på.

Ja jag såg det nu när vi va in till stan en sväng. Tittar nog in där innan kalaset! :)

Appropå vikt så är det tvärtom här också. Jag har kört en hårdsatsning den här hösten på att baka och äta onyttigt och det har gett resultat utan dess like. Känns väldigt kul när man ska i en bikini om 20 dagar. UUUUPS liksom.

Men ärligt talat så bryr jag mig inte. Det känns som om det varit roligare att kunna baka med Ture och äta sötsaker om jag känt för det än att bli smalare. En vacker dag ska jag ta tag i det.... As if...

Eller jo, det ska jag banne mig. Jag gick ju ner massor i vikt när jag bröt foten och inte kunde varken handla, baka eller laga mat så jag får väl helt enkelt lägga över allt matansvar på sambon så blir det bantning på alla sätt och vis. :)

För visst är det nåt som är fel när man går ner i vikt när man sitter still och går upp i vikt när man far som en skottspole och rider regelbundet?? ;)

kl
Nu behöver jag tips på bebispresenter. En kompis till mig har just blivit pappa. Men den lille verkar inte kunna amma. Så jag funderar på en så där mikro sterilisator. Är det någon som har en sån? Funkar det bra? Alt funderar jag på en vattenkokare med inställbar temperatur.

kl

Men hjälp vad ni skriver, här 'r man iväg en dag och har sen FEM sidor att läsa ikapp :D

Ja, vet inte riktigt vart jag ska börja, ni har ju pratat om typ allt ocj lite till ;)
Ang kläder så har vi oxå kunnat använda de flesta storlekar väldigt länge, och M drar nog främst 86 nu men allt nytt som köpes/fås är 92 även om det ännu är lite stort så funkar vissa plagg bra. Lite beror nog detta på att vi torktumlar allt så då krymper det lite, för hon är ju bara 81cm lång och 10.4kg på 18månaderkollen.
Vad gäller kläder till mini så blir det att handla nytt, troligen begagnat, eftersom vi inte har något kvar i mindre stl än 74, vi har sålt allt pga flytten främst och att vi då inte skulle ha fler barn ;)

Igår i Sthlm då...
Vi hade en jättetrevlig dag och det blev även en tur in till City för lite promenerande då vi från början bestämt träff med min pappa under eftermiddagen men de fick andra planer så då hade vi massa dötid istället. M åkte sele med sambon och var nöjd och glad inne när vi kikade på mässan och när showen väl böejade på kvällen så satt hon som ett ljus i drygt en timma innan den intrenationella hoppningen börjad för då började hon tröttna så vi gick ut. Gick sedan in och kollade lite precis innan pausen, men bestämde att efftersom det var paus på nästan en timma och sedan mera hoppning så blev det hemfärd istället.
M somnade i bilen men sov oroligt och hostade upp lite slem efter en stund.. Jag flyttade bak till henne i bilen och vi for vidare, typ vid Kungsör så får hon hostattack igen och spyr ner hela sig och bilstolen :crazy: Jag kastar mig ur bilen för att inte kräkas själv, men det gick ju sådär... Så sambon stod och torkade M i bilen och jag stod o kräktes i vägkanten, lagom kul sådär! men sen gick det bättre och hon somnade igen när vi åkte vidare, så vid 00.30 när vi var hemma var det bara att kasta henne i duschen och sen fick hon somna med oss, men sov till 7.30 i sin säng och till strax efter 9 vid oss, så det blev ju bra ändå :)
Nu är sambon ute och sanerar bilen och M börjar tycka jag är trisst som kollar buke ;)

Ojoj, blev lite långt :angel:

Jag är inte alltid så logisk av mig men jag ställde mig på vågen för att se om jag hade gått upp i vikt. Jag är ju inte så nyttig av mig så tänkte att de skulle ha satt sina spår. Slutsatts är att det är bra att jobba så jag inte kan äta när jag har tråkigt ;)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 093
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar