Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

En fördel med min man är att han ser inte direkt vad som ska göras men jag behöver bara öppna munnen så fixar han det för jag blir så elak annars :o
Ibland är de söta när de kläcker ur sig geniala-saker ;)

*kl*
Urk... mår illa nu, saffranskladdkaka var väldigt mastigt men det var gott.

det låter också gott :d

En del småstenar följer ju med gallan ut (och kan skapa problem med att de fastnar på i gallgången eller i gallblåseöppningen, typ nåt sånt :o ) men frågan är om kalk kan påverka det hela.... värt att googla på :idea:

En av de saker jag både älskar och blir galen på med min karl är att han sällan bryr sig när jag är arg!

Viv: haha, ja det är verkligen ett i-landsproblem att inte orka rida! Har haft 1-2 hästar konstant de senaste 10, kanske 11 åren men minns mycket väl hur det var att "bara" rida andras och längta.

På tal om i-landsproblem så har vi för lite julsaker för vårt stora hus. Nästan alla rum har 2 eller 3 fönster och vi har bara en uppsättning matchande ljusstakar. Blir inte snyggt när det spretar för mycket, så måste iväg och inhandla lite mer julpynt. För vi har rätt lite rent allmänt också, i alla fall känns det lite när huset är stort. Det räckte bra i en trea på 68 kvm däremot..

Jag var tvungen att handla 12 nya ljusstakar när jag bytte min 1:a med två fönster att ha stakar i, till vårt hus. :eek: Helt tossigt och då är vårt hus "bara" på 110kvm.

*kl*
Globen idag var riktigt mysigt! Köpte såklart inget, förutom en martingal, som jag behövde. Kom hem med vintertäcke, fleecetäcke, vinterstövlar från ariat :love: , grimskaft och grimmor. Det drar verkligen iväg när man har flera unghästar som saknar all utrustning. :/ köpte ett bett med tungfrihet till min ridhäst, hoppas på att han ska gå bättre på det. :)

Nu ska jag krypa ned i sängen. :love:

Ååh, är rätt avis på er som fått vara på Globen. Har aldrig varit där men kan tänka mig att det är fantastiskt :love:

Gäsp, måste masa mig upp från sängen som är såå skön med rena lakan. De två matchande ljusstakarna blev visst inte släckta ;) Anledningen till att det är renbäddat (okej, kanske inte enda för vi bäddar rent ibland ändå :D) är att vi vaknade av en stor kissfläck mitt i sängen imorse. Länge sedan blöjan läckt faktiskt, kan inte minnas sist. Iofs drack han mycket igårkväll, men han var blöt upp på magen sa Papi och med tanke på att H gärna sover på mage med benen uppdragna under sig och ändan i vädret kan det lika gärna bero på att han dragit en kiss i sådan position. Hur som helst fick han en ren blöja nyss just in case. Nåväl, nu har jag förhalat staksläckandet länge nog. Good night ladies!

Och den trevliga kvällen slutade i ambulansfärd för en av våra vänner, han har diabetes som han slarvar med ibland. En av våra hundar försvann och de ligger alltid vid mig om v är iväg. Sambon gick för att leta och hittade hunden som satt vid vår vän M som hade kollapsat. Är grymt imponerad av min sambo ikväll! Han letade fram M's apparat man mäter (är det sockervärdet?) och stack i fingret. M hade ett värde på 1,2 vilket är väldigt lågt om jag fattade ambulanspersonalen rätt. Han var helt borta, obehagligt :crazy: Sambon hade hans huvud i knät hela tiden och pratade, matade med sirap, och stack i fingret för att kolla värdet med jämna mellanrum. Tyvärr gick det inte upp så ambulansen fick ta honom med sig. Men är som sagt grymt imponerad av sambon. Önskade bara att han kunde visa sån handlingskraftighet här hemma.

Vilket tråkigt avslut på kvällen men va duktig din sambo va!!
Hoppas eran vänn börjar ta bättre hand om sin diabetes nu så att ni får ha honom kvar! Va det någon som följde med honom in till sjukhuset?
Klok hund ni har föresten! :)

Vilken tur att er vän hade din hund och sambo tillgänglig! Läskigt dock att de inte fick upp värdet, jag trodde att det "bara" var att få i personen socker, men tydligen inte. :crazy:

Kl
Vad har hänt ned Vilgot?! Han sov till 7:20 idag! :eek: Funderar på att korta hans sovstund på dagen till 1 h, så detta fortsätter. Så himla skönt att få den där extra 1,5 h på morgonen nu när Albin också finns.

Fast att kunna kissa ut gallstenar så måste de ta sig först på ett magiskt sätt till njurarna för att komma till urinet och då är det definitivt inga gallstenar längre ;)
Den här mineralterapeuten sa så många osanningar att det är skrämmande att hon ens får hålla "föreläsningar".

Modett: I tv-rum/matsal har vi 4 fönster, jag har ljusstake i två fönster och adventstjärna i två och det blev så för när vi flyttade hit så hade vi samma problem med att ha matchande saker.

viv: Läskigt, hoppas allt gick bra med vännen sen!

Oregano: jag har också fått en unge som sover längre på mornarna :eek: 8.30 idag och kl 9 igår! Vad har hänt med våra barn?!

Vi har mest stjärnor, och det känns smidigast nu med klåfingrig H. De två stakarna står på övervåningen där vi håller till mindre, en i kontoret och en i gästrummet på samma gavel. Tycker det ser så mysigt ut utifrån när det matchar åtminstone lite men sen behöver det absolut inte vara totalt genomtänkt och likadant utan omväxling förnöjer. I vårt vardagsrum har vi 3 fönster och just nu en stjärna på fot (bakom soffan så att H inte kommer åt sladden :cool:) och en hängande stjärna. Tänkte försöka få tag på en likadan hängande till sista fönstret för jag vill inte ha en tredje variant.

Kan ni inte lägga upp nån inspirationsbild på era pynt :idea: Jag behöver idéer! Gjorde klart ernstgranen igår så kan fota den senare.

Jag har tagit bilder för att lägga upp på bloggen men eftersom den ska lösenordskyddas så kommer jag inte längre kunna länka bilder därifrån. Jag får återkomma och se om jag kan lösa den saken :idea:

Jag vill att det ska matcha, jag har stjärnorna på kortsidorna och ljusstakarna efter långsidan för det ska ju se bra ut utifrån också som du säger :) Det är bara köket som jag inte har matchande i år eftersom jag vägrar att flytta mina blommande orkidéer.

Senast ändrad:

dsc00413_176679189.jpg

dsc00418_176679377.jpg

dsc00428_176679483.jpg

dsc00430_176680025.jpg

Åh, vad mysigt det ser ut! Stämningsfullt.

Det där med blommorna är ett elände, jag stuvar undan de som stuvas kan till rum som inte används så ofta. Vill liksom inte ha det knökfullt i fönstren. Det är nästan det jobbigaste med ett pynta - att gömma undan vardagen!

Jag och barnen var hos släkten igår kväll, sambon jobbade. A somnade i bilen vid 22 tiden och vaknade vid 04, när han hörde att sambon var uppe vägrade han att somna om och gick ner till pappa. De har sorterat lådor i köket och plockat iordning. Han har med andra ord inte sovit mycket..
Nu är de i växjö och ska köpa ny tv. Jag och E var i stallet och släppte ihop hästarna vilket verkar funger bra :bump:

Jag förbereder inför strömavbrott och eldar i vedspisen, hällt varmvatten på termos och bunkrat upp vatten. Här ska visst ovädret vara som värst under em om jag fattet det rätt så jag hoppas att sambon inte dröjer för länge :crazy:

Normalt sett så har jag inte så där väldans mycket i fönsterna, som sista bilden på fönstret, där har jag bara två små ljushållare (typ ikea 5-kronors eller de kanske kostade två kr) i vanliga fall. Vi har väldigt små fönster så jag vill ha de så luftiga det går men två blommande orkidéer fyller mina små fönster och då får ingen adventstake plats.

När jag flyttade hemifrån hade jag tomtar högt och lågt i hela lägenheten. Nu har jag backat och tar bara fram det nödvändigaste för att få julstämning och mys. Nån tomte här och nån tomte där :)

Jag hoppas att ni där nere och uppe i landet klarar er bra mot stormen. Västmanland har faktiskt inte en enda varning på SMHI's hemsida. Faktiskt väldigt sällan vi har det när jag tänker efter.
Västamanland - landskapet som vädergudarna glömde :D

Här verkar, pepparpeppar, blåsten ha avtagit. Nu tycker jag väl inte att det var så himla illa ändå, fjällen hade det nog värre. Fast jag föredrar en lätt bris eller vindstilla :D

Lite pynt då..

Hästtomten trängs med orkidéerna:
dsc01810_176688028.jpg

Ny tomte för i år. Stjärnan som skymtar ovanför var ett j-a skämt, den skulle fästas med magneter men de lossnade direkt från pappret :grin: Köpte den på slutrea på Ica förra januari så har inte kvar något kvitto, med andra ord är den nu istället ihoptejpad:
dsc01812_176688190.jpg

Ernst, som nog ska få sig ett ljusnät idag:
dsc01819_176688354.jpg

Stående stjärnan:
dsc01821_176688471.jpg

dsc01827_176688542.jpg

En av stakarna:
dsc01828_176688629.jpg

Så det där är en Ernst! :idea: Är det hemmagjord betongkruka den står i också eller?

Skönt att det inte blev så allvarligt med stormen hemma hos er!

Haha, klart det blir ju svårt för gallstenen att bli en njursten :D

Men då kanske det är den andra vägen stenarna kommer ut då.... :grin:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 093
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar