Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Pynt om man nu ens kan kalla det för pynt. ;)
54834f85-2d8c-47b9-8073-4681cf11a76e8.jpg

dc68c5da-1c21-4601-b5a8-7faa6270ade49.jpg

Här har snön fastnat på backen för stunden iaf men är säkert borta imorgon:
c0daa000-c99b-4dd7-b228-39bc37a12c0411.jpg

Mysigt på första bilden där man ser snön dala genom fönstret :love: Nu blev jag faktiskt lite sugen på snö för första gången denna höst. Det blir liksom mer julstämning då. Grön gräsmatta doesn't do it for me..

Oregano: Stackars V! H gillar tomtarna, jag frågade idag om vi skulle gå och se om vi kunde hitta några tomtar och då tog han mig genast i handen och drog med mig till köket där han pekade på först den ena och sen den andra tomten :D

Va söt H är!! Svärmor hade tomteunderlägg på bordet och M satt och pekade på tomtarna en bra stund! Jag hoppas inte han blir rädd för tomten på julafton!

Här känns det som att huset ska blåsa sönder :crazy: 23m/s är det just nu. Försökte gå med hundarna en sväng i trädgården men det gick inte, väger man 1,2 kg har man inte mycket att sätta emot ;) Nu är jag glad att vi bor i stan, får rapporter från vänner ute på landet och de flesta är strömlösa för tillfället. Hoppas att det inte är alltför stora skador imorgon när vi vaknar.

Kl

Hoppas ni har haft en trevligare första advent än vad jag har haft. Jag och S är på Astrid Lindgrens och kanske får åka hem i morgon.

I går kväll la vi S vid 20 och hon fick sin nappflaska som vanligt. Pigg och glad tjej som varit förkyld i snart två veckor, men avtagande. När vi ska gå och lägga oss vid 00 så börjar hon låta konstigt. Hon ligger och krampar och är helt borta. Tar upp henne och ringer 112. De skickar ut en ambulas och en akutbil undertiden får vi kyla av henne, hon har 39.6. Då vi bor ute i skogen så tar det ca 30 minuter för ambulansen att komma. Under hela tiden krampar S är helt borta och tyggar fradga. De får ge henne två omgångar kramplösande innan krampen avtar. Har då krampat närmare 40 min.

Vi åker ambulans till sjukhuset och de upptäcker under resan att hon är helt slö i höger sida, arm plus ben. Inte så mycket reaktion. Inne på akuten får vi åka upp och göra en röntgen av hjärnan för att utesluta hjärnblödning. De tar även ryggmärgsprov. Alla prover de har tagit ser bra ut. Inget konstigt. Vi får kl 5 åka upp på en infektionsavdelning då de misstänker virus. Här får hon inte lämna rummet utan hon har rumsarrest. Hon har legat med dropp och kräkts upp den mat hon har lyckats äta.

Nu är hon piggare men äter inte. I morgon ska vi göra "ekg" på hjärnan för att se ifall det är något som har hänt.Det an man tydligen inte göra för nära inpå anfallet.
Hennes farmor och farbror och ena kusin har haft feberkramper och det är ärftligt.

Feberkramper brukar inte sitta i så länge och väldigt sällan ge slappa armar eller ben. Så de är inne på antingen en virusinfektion eller kanske ett epelepsianfall. Tror att testet i morgon kommer avslöja mer.
Funderar på ifall inte hjärnan hunnit växa med då hon på två månader vuxit 4 cm.

Så idag har jag suttit och tittat på tv hela dagen. Medans gubben har fått vara hemma och stycka kalvar som var inplanerat. S har mest sovit eller suttit brevid mig och bara myst.

Här har vi inte pyntat mycket än heller, men det kommer inom det snaraste, om jag känner min sambo rätt :D Han är totalt tokig i tomtar och snögubbar, röda dukar och julgransslingor :confused: :D Jag vet egentligen inte varför, för i övrigt är han en ganska avskalad person, med bra smak, inreder i butiken där han jobbar etc. Just DENNA låt passar verkligen in på honom :D

Såhär blev årets adventsljusstake iaf.
watch

1-advent-074-omgjord_176805549.jpg

Fyy va läskigt. :( hoppas dom hittar förklaringen imorgon och att det inte är något allvarligt :( läskigt att hon krampade så länge.

Tänker på er och skickar över en hög med kramar!

Men så hemskt! Jag finner inga ord mer än att jag hoppas att allt går bra för S med prover och grejer. Sänder massa kramar till er alla!

Iggy älskar alla tomtar. Han var lite skeptisk första gången vi visade en tomte, men vi har "tränat" och pratat om tomtar och han har fått hålla och klämma på dem så nu är han helt eld och lågor till mammans stora glädje :D Vi plockade fram alla våra tomtar i fredags när Iggy vilade middag och när han vaknade... Ja att ungen inte dog :rofl: skulle ha filmat det. Helt galen när han såg första tomten, han skrek: "Däär" och så garvade han sen såg han en till och en till och en till och var helt i extas. Som en fiolsträng i hela kroppen och bara pekade och ögon stora som tefat och så knäckte han sig av skratt. Nu har vi en väldigt viktig ritual innan läggning som innefattar godnattvinkning och godnattpuss till 20-talet tomtar här hemma. Gullunge :love:

Men nej usch vilken fruktansvärd upplevelse :( Hoppas ni får veta mer imorgon och att allt är till det bästa, lova att uppdatera oss.
Stora kramar till er

Men fy! :cry: Tårarna bara forsade, stackars lilla S och er! Håller verkligen tummarna för att allt går bra för er.

Åh nej vad läskigt! Hoppas verkligen inte det är något allvarligt och att dom hittar felet. Skickar en tröstkram!

Cyllene
Cajsa är SÅ fin :love:

*kl*
Här är det lugnt. Har syster med familj på besök, Theo var så slut så han gick å la sig. Vi har bakat lussekatter och pepparkakor i dag. Avslutade med tacomiddag.

Har faktiskt hunnit vara ute en sväng med hästen efter lunch, gud vad jag längtar efter att komma i gång med honom, riktigt klok och trevlig filut. Möxade fram pyntet också men mina nyköpta gardiner måste fållas upp så bilder får vänta! Ingen storm här iaf, saknar snön.

Senast ändrad:

Just nu verkar allt lugnt igen. Men det var fruktansvärt obehagligt när man står där med ett krampande barn så länge. Alla dessa tänk om, tänk om vi inte gått och lagt oss då? Tänk om vi suttit framför tvn en timme till???? Usch. Armen och benet har kommit tillbaka i alla fall. Troligtvis var det så att krampen gjorde att den delen av hjärnan blev "överansträngd" och behövde mer tid till återhämntning.

Men alla prover de har tagit har i alla fall varit bra. Jag lovar att uppdatera er.

Men så hemskt! Vilken mardröm :( Hoppas hoppas hoppas att det inte är något riktigt allvarligt.

Funderade faktiskt på om jag ska göra en variant av erat tillvägagångssätt i fortsättningen, dvs att pynta efter H gått och lagt sig så att han vaknar till en juligt hus. Både för att det känns som att det skulle kunna vara en lite "magisk" grej för små barn OCH för att det nog skulle gå på halva tiden om jag fick greja på ifred.

Armani: din karl kan få dela med sig av lite juliver till min!

För övrigt hoppas jag att stormen inte är allt för förödande för er där nere. Vi är ganska skonade ändå, sällan några "riktiga" stormar och vi har nog aldrig varit utan ström efteråt.

Jag hade tänkt tanken på att Theo skulle få vakna upp till en julpyntat hem, men vi var på 60-årskalas i går. Men framöver tror jag faktiskt det blir så, iaf så länge barnen är små eller fram till det att dom vill börja hjälpa till. Nog försökte Theo hjälpa till i dag, men ja, alla vet väl vilken bra hjälp man får av en 1,5 åring ;)

*k*

Usch, sitter här och är helt fylld av tankar, sorg, ångest och allt där till. Hur mycket elände ska egentligen kunna drabba en familj? Några bekanta som var beräknade 11/11 fick sitt efterlängtade barn och lillasyskon i fredags. Anade tyvärr oråd i går kväll när jag var in på en av föräldrarnas FB. Mycket riktigt, bebis kom i fredags, men var tydligen död vid födseln :cry: Något hade gått snett med navelsträngen under själva förlossningen. Snabbt handlande från personal så hade man tydligen frusit ner bebisen (sambon träffade deras granne i dag som vart med om samma sak med första barnet som tyvärr inte gick att rädda) och nu ligger bebis på en vårdavdelning på sjukhuset. Dessvärre vet man inte hur utsikterna ser ut eftersom bebis haft andningsuppehåll i 8-10 minuter :(

Jag finner inga ord för att beskriva hur ledsen jag är för denna familj. Vet att detta barn är väldigt efterlängtat, har ett barn på 3 år också men, jag orkar inte dra upp saker här. Samtidigt känner jag själv en enorm ångest och på nåt sätt skam över att själv vänta barn, ffa när det hittills gått bra för mig och vi tydligen haft väldigt lätt för att bli gravida då man vet hur dom haft det. Och nu blir det så här, varför? Hur ond kan världen vara? Var så otroligt glad för deras skull och såg verkligen framemot att få vara mammaledig samtidigt som henne. Usch, Gud hjälpe dom så att bebis klarar sig utan större men.

Kan ju även tillägga att brodern till bebisens far och hans sambo förlorade sin dotter i somras i v24. Dom var beräknade till veckan för detta paret.

Får även själv smått panik över allt som händer. Känner 3 st som förlorat sina bebisar mellan vecka 23-25, 3 par som fått missfall och 3 par som har eller haft enorma problem med att bli gravida....och nu den här familjen. Tungt kan man säga, tungt som f*n. Ska till BM i morgon, känner att jag verkligen måste får prata ut om detta.

Säkert jätte långt och snurrigt inlägg men ville bara få ur mig, har pratat med sambon också men han vet inte heller hur han ska hantera situationen...

:cry: :cry: :cry:
Blir så besviken på världen som är så grym och orättvis. :(
Finner inga ord :(
Mina tankar går till familjen och hoppas att det går bra med bebisen!

aneka-som inte alls längtar till förlossningen efter att ha läst detta. Känns som att bebis har det tryggt och bra där inne. Fy va mkt ont som kan hända. :(

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 093
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Rintränings- och utställningstråd