Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18
*k*
Usch, sitter här och är helt fylld av tankar, sorg, ångest och allt där till. Hur mycket elände ska egentligen kunna drabba en familj? Några bekanta som var beräknade 11/11 fick sitt efterlängtade barn och lillasyskon i fredags. Anade tyvärr oråd i går kväll när jag var in på en av föräldrarnas FB. Mycket riktigt, bebis kom i fredags, men var tydligen död vid födseln
Något hade gått snett med navelsträngen under själva förlossningen. Snabbt handlande från personal så hade man tydligen frusit ner bebisen (sambon träffade deras granne i dag som vart med om samma sak med första barnet som tyvärr inte gick att rädda) och nu ligger bebis på en vårdavdelning på sjukhuset. Dessvärre vet man inte hur utsikterna ser ut eftersom bebis haft andningsuppehåll i 8-10 minuter
Jag finner inga ord för att beskriva hur ledsen jag är för denna familj. Vet att detta barn är väldigt efterlängtat, har ett barn på 3 år också men, jag orkar inte dra upp saker här. Samtidigt känner jag själv en enorm ångest och på nåt sätt skam över att själv vänta barn, ffa när det hittills gått bra för mig och vi tydligen haft väldigt lätt för att bli gravida då man vet hur dom haft det. Och nu blir det så här, varför? Hur ond kan världen vara? Var så otroligt glad för deras skull och såg verkligen framemot att få vara mammaledig samtidigt som henne. Usch, Gud hjälpe dom så att bebis klarar sig utan större men.
Kan ju även tillägga att brodern till bebisens far och hans sambo förlorade sin dotter i somras i v24. Dom var beräknade till veckan för detta paret.
Får även själv smått panik över allt som händer. Känner 3 st som förlorat sina bebisar mellan vecka 23-25, 3 par som fått missfall och 3 par som har eller haft enorma problem med att bli gravida....och nu den här familjen. Tungt kan man säga, tungt som f*n. Ska till BM i morgon, känner att jag verkligen måste får prata ut om detta.
Säkert jätte långt och snurrigt inlägg men ville bara få ur mig, har pratat med sambon också men han vet inte heller hur han ska hantera situationen...