Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Jag vill med ha en Ernst gran nu. den var ju jättefin!
Idag vägrar jag gå ut mer. fy fasen vad det blåser och regnar :(
Det blir ingen julskyltning heller med andra ord, julstämningen är som bortblåst :D

Vad pyssliga ni är!! Jag får ångest, för vi har inte ens fått fram ljusstakarna än... :crazy: Vi kom precis hem från en liten snabbshoppingtur och Ikea-lunch och jag har faktiskt fixat min Secret santa julklapp! :laugh: När ska den senast skickas? Tror inte det stod i pm:et.

Vilgot träffade, eller såg rättare sagt, tomten på köpcentret. Han blev livrädd och klamrade sig fast på sin pappa och gömde ansiktet i halsen på honom. Sen satt han där länge länge innan han vågade titta fram igen. :p

Tyvärr inte hemmagjord kruka, den står nere vid vägen och är full med enris :)

Till alla som är sugen på en Ernst så är det faktiskt en no-brainer att göra - fast man ska ju ha tiden. Tror det kanske blir ett stående inslag jularna framöver!

Haha, klart det blir ju svårt för gallstenen att bli en njursten :D

Men då kanske det är den andra vägen stenarna kommer ut då.... :grin:

Mamma och jag tittade på varandra när hon sa det och de andra satt som hänförda precis som att de köpte allt hon sa.

Foglossning = fostret som tar kalk från bäckenet.
Strömsholm opererar inte hästar över 13-års ålder.
Tänder rasar sönder av kalkbrist för de blir urkalkade om man var försurad av kalkbrist. Även fostret kunde tydligen ta kalk från tänderna.
Gallstenar kissas ut.
Sedan sa hon fler saker som bara inte stämmer, gav även medicinskaråd om folks medicineringar :crazy:

Tyvärr inte hemmagjord kruka, den står nere vid vägen och är full med enris :)

Till alla som är sugen på en Ernst så är det faktiskt en no-brainer att göra - fast man ska ju ha tiden. Tror det kanske blir ett stående inslag jularna framöver!

Tror jag ska visa M bilden på Ernst, är ganska säker på att han kommer göra en :D

Mamma och jag tittade på varandra när hon sa det och de andra satt som hänförda precis som att de köpte allt hon sa.

Foglossning = fostret som tar kalk från bäckenet.
Strömsholm opererar inte hästar över 13-års ålder.
Tänder rasar sönder av kalkbrist för de blir urkalkade om man var försurad av kalkbrist. Även fostret kunde tydligen ta kalk från tänderna.
Gallstenar kissas ut.
Sedan sa hon fler saker som bara inte stämmer, gav även medicinskaråd om folks medicineringar :crazy:

Men Gud vilken galen människa!
Jag tycker det är skrämmande att folk går på sakerna...

Här blåser full storm nu och värre ska det bli. Vi har klass 3 varning här. Tycker inte alls om när det blåser så här. När den förra större stormen var dog mitt ex, han fick ett träd över sin bil. Så jag nojjar och skäller på alla som tvunget måste ut och köra:mad:

Vi fick ett sms från M i natt "Tack, jag älskar er" nu mådde han bättre men vi grälade på honom för att han slarvar så. Jag fattar inte att han inte sköter det bättre, det är ju farligt! Han var helt okontaktbar när vi hittade honom. Trodde det räckte med lite socker för att han skulle pigga på sig. Men vi hällde sammanlagt i honom 12 bitar dextrosol, en flaska sirap, juice både utspädd o outspädd och sylt. Då gick värdet från 1,2 till 2,2 för att sen sjunka till 1,6 igen. 5 ska man tydligen ligga på. Sen när han kräktes upp allt efter en stund, på sambons ben, så ringde vi ambulansen. De hade inga bilar i närheten att skicka så vi fick vänta 45 min. Stressigt om det hade vart något riktigt akut :crazy:

Återigen måste jag berömma min sambo som skötte det så bra. När M kräktes då kom det mesta på sambons ben men han sa inte ett ljud. Torkade M och fortsatte prata med hinom. I vanliga fall hade han kräkts själv. Efteråt när vi pratade berättade han att han var livrädd egentligen, han trodde att han var död när han hittade honom eller att han skulle dö medan vi satt där och väntade på ambulansen. Har varit lite extra kär i honom idag :love:

Tycker du har all rätt att vara lite extra kär i din sambo idag! Kul att se nya bra sidor hos folk! Men man är väl liksom tvungen att agera "rätt" i såna situationer. Men kan verkligen blodsockret sjunka så fort att man inte märker det? Jag är ju själv väldigt känslig för blodsockerfall och jag antar att det inte är samma för en diabetiker, men jag känner direkt när jag måste ha mat eftersom jag blir snurrig, fumlig, frånvarande och mår allmänt dåligt.

Ja står man och berättar om sin fina "utbildning" (typ helgkurs eller likn.) så är det väl inte så konstigt att folk tror på det. Tyvärr så har ju svärmor m.fl. i M's släkt köpt allt och tror verkligen på det hon berättar. Hon är ett internet skämt här hemma - allt kan botas med kalk :grin:

viv: Vad skönt att vännen mår bättre iaf! Undrar hur en själv skulle reagera om man hamnade i liknande situation.

Ja det undrade vi också men tydligen kunde det gå så fort plus att han slarvar med sitt insulin. Om jag fattade rätt så hade han istället för att testa sig och mäta hur mycket han behövde så hade han bara tagit sin vanliga dos. Det blev väl för mycket och sänkte blodsockret så snabbt och därför höjdes det inte när vi gav honom så mycket socker heller. Han har inte haft diabetes så länge, ett par år bara men jag tycker det är tillräckligt länge för att sköta det bättre.

*kl*

Sitter och tittar på sändningar från Globen och jag saknar Jan Svanlund :cry: tycker inte alls denna kommentatorn är lika bra.

Jag är lite som den där tossiga tanten då, jag är helt säker på att svavel är mirakelmedicin mot hudproblem. :D

*kl*

Någon mer som börjat få snö? Här VRÄKER det ner. Det började dessutom väldigt lägligt till det att vi va tvugna att åka hem från svärmor och givetvis så hade sambon tagit en öl. Det va jobbigt åt ögonen som inte är vana vid att det snöar. :p Typiskt att det började samma minut som julmarknaden stängde :grin: Vi hann iaf klara av två julmarknader idag och vädret höll sig bra. Lite blåst bara. Han gillade tomtarna han såg och givetvis fick han rida en sväng på ponnyridningen med lite förstor hjälm! :D
c16c60c5-489a-4e07-b0a3-94b4e8dc3e738.jpg

Jo, jag tänkte det sen efter att jag postat inlägget. Tar man för mycket insulin så hinner man nog inte med. Läskigt det där. :crazy:

Bodde några år med en tjejkompis som har diabetes. Värsta incidenten var efter en fest då hon hade 35 i sockernivå när vi kom hem. Fick lov att vara vaken tills det gått ner ifall något skulle hända. Fick också instruktioner av hennes mamma när vi flyttade ihop (vi var 15, därav mammans inblandning) om hur jag skulle ge adrenalinspruta om hon skulle hamna i chock.

Kl
Jag vill se fler pyntbilder! Ernst har fått sig ett ljusnät nu, men kan tyvärr inte ladda upp bilder från telefonen till nätet..

I somras när jag jobbade några veckor så blev en av assistenterna riktigt dålig. Ena sekunden va hon med oss och hjälpte till att bära bord och pratade och nästa så låg hon iprincip medvetslös. Men i hennes fall så va det hennes pump som strulade. Men hon kom till slut upp på benen men hon va fortfarande helt borta så hon fick också åka in.

Här tokregnar det och blåser. Det bara skallrar i fläkten och skorstenen till kaminen. Riktigt oväder, men det är förmodligen ingenting jämfört med vad det är i Västsverige just nu.

Mysigt med ponnyridning! Det måste jag introducera för Vilgot vid tillfälle. Han var väldigt intresserad av küren idag, så det kanske blir en liten hästkille av honom! :love:

Det dalade några små flingor när jag och medisen var ute och red vid 18. Men det var det lilla.

Här hemma blev det inte mkt pynt alls. Inte ens julgardiner. Har inga tomtar framme, inte riktigt min grej. Men har några ljusstakar iaf! :) ska försöka ta några bilder.

Min man gillar tomtar av någon anledning och han ställde en i vårt låga fönster som finns intill soffan. Vilgot var livrädd för den också och klamrade sig fast på sin pappa och grät när han råkade se tomten. :crazy: Stackars liten kille! :D

Milton är helt tokig i hästar! :love: Hade jag haft en gård hade jag lätt köpt en liten ponny till honom!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 093
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Rintränings- och utställningstråd