Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

God morgon alla!

Idag har jag en massa på gång. Ska hämta spån och köra ut till nya stallet, ringa vet om mera salva, handla vinterskor till H, adventsstäda och få upp stakarna i fönstren. E ligger och sover ännu och A ligger i soffan och äter välling.
Jag vet inte vad det är med mina pojkar, jag vet inga som kan slarva bort strumpor som dom, de har hur många strumpor som helst men bara en av varje. Funderar allvarligt på att slänga allihopa och hädanefter köpa samma sort enfärgade.

Kan inte fatta att det är första advent på söndag, vi har inte haft en snöflinga och knappt några minusgrader heller. Förra året var det väl en halv meter snö. Att det inte är så kallt kan jag gå med på så länge det inte regnar. Det är skönt att slippa elda som en galning, men -2 grader och sol är bättre än detta grådis vi har nu.

Dags att sätta fart, det är en massa skräp som ska till återvinningen på vägen från dagis!

Jag ska också försöka adventsstäda och kolla över alla stakar. Har åkt på en förkylning och Theo är hemma från dagmamman, 38,4 graders feber, så tji där fick jag som igår skrev att han sällan å aldrig har feber. Får väl se hur det går. Brukar gå bra med själva bort plockandet, men när man kommer till våttorkning brukar problemet uppstå, har en liten Bambi på hal is då, får passa på när han sover lunch....om jag nu orkar med min förkylning.

Håller med de andra tjejjerna. Inte skall du må dåligt över att dina naglar syns på hennes arm heller. Tänk så mycket bättre att hon har märken där efter dina naglar, än att hon har ett hack i huvudet från vedspisen. Jag har inte hunnit fram de 2 (?) gångerna som S har "gått vid sidan om pallen" utan han har ramlat ner på golvet. Så du måste ha riktigt bra reflexer iaf.

Här fortsätter det vara tusen och en saker som måste göras. Borde verkligen ta itu med att riva beteshagen, dels för att det är lättare innan snön kommer och dels för att stängslet far så illa. Borde städa klart i "garagehörnan" i nya vinterhagen men det är frågan om jag kommer få klart det innan det blir för hårt i marken/snön faller. Jag blir såå förbannad, tidigare ägare verkar ha haft den ytan som sin egna soptipp. "Vad säger du ska vi ta metall- och glasinsamlingen här?" "JAA, vilken bra idé!". Vore det inte för att den ytan är så himla bra; skyddad, upplyst och nära till vattenkran, hade jag inte brytt mig om att tokstäda. Men vad gör man inte för de fyrbenta..?

Sen har jag fortfarande inte fått iväg beställning på julkort och kalendrar. Måste iväg och fixa spån och foder. Och så var det julpynt. Ja, vi ser vad jag hinner med, känns som att jag har någon förkylning som lurar i kroppen dessutom.

Här blir det ingen städning eller julpyntning idag. Nu först så sover sambon efter natten så jag och Milton smiter in till stan och fikar. Kl 15 ska sambon iväg på förfest och sen årets julbord med jobbet så honom ser vi inte mycket av idag. Jag tänker inte ens försöka få allt fint när jag är själv med Milton. Så det får vänta tills på söndag när vi inte har så mycket för oss nån av oss.
Men vad jag och Milton ska sysselsätta oss med hela em/kvällen det har jag ingen aning om. Kommer bli en lång fredag känns det som.

Jag har ju redan tjuvstartat julpyntningen här hemma. I onsdags så bytte jag gardiner i hallen och sovrummet (bara där det ska bytas) och sedan satte jag upp julstjärnan och en jul-lampa samt näverstjärnan som svärmor har gjort. Igår satte jag upp stjärnor och stakar i tv-rum/matsal och upptäckte att en av mina fina mässingstakar inte fungerar :cry: Ser faktiskt inte så få fint ut med två röda stakar jämfört med mässingstakarna men det finns inte ekonomi till att köpa två nya denna jul.

Så nu har jag ett par fönster kvar att pynta och sedan ska "alla" tomtar fram.

Vi säger såklart åt honom att han inte får jaga katterna och hindrar honom i den mån det går. Men han är ju blixtsnabb och jag var definitivt inte lika snabb som höggravid och nu med bebis är jag inte heller alltid så snabb. Men det största problemet är inte maten och jagandet (förutom för den stora katten, som blir rädd) utan att det är jobbigt att ständigt ha en ihärdig katt efter sig vart man än går eller gör. Jag var exempelvis på toaletten för en stund sen. Katten står liksom med framtassarna på toalettringen för att titta vad jag gör. :grin: Puttar jag bort henne är honom tillbaka inom 2 s...

Jag har verkligen inget emot sällskapliga katter, men det här är verkligen bara jobbigt. Imorse skulle jag duscha. Fick lov att lägga Albin i mjukliften och ställa honom på golvet i vår minimala dusch och stänga dörren. Liften tog verkligen upp hela golvytan och betydligt enklare hade det varit att bara haft dörren öppen och lagt honom utanför. Men det törs jag inte göra pga katten. Att stänga in katten känns inte heller som nån bra lösning, för hon skriker och krafsar på dörren ända tills hon blir utsläppt...

Men gäller detta båda katterna? Jag fattade det som att det är den lilla katten, som du ändå inte gillar, som är sån att den är på och följer efter.

När du beskrev problemet förra gången, så lät det som att ni skulle behöva avliva er britt, som jag fattat det som att du tycker om, för att barnet inte lämnar vare sig katt eller mat ifred. Och det lät ju jättesorgligt, att barnet gör livet så surt för en älskad katt att det är bättre för den att dö än att ha det så.

Men nu låter det ju mer som att problemet mest är att du helt enkelt inte gillar den lilla katten, och om jag minns rätt har du väl aldrig gjort det? Om jag vore du skulle jag nog ta ett allvarligt snack med sambon, det funkar ju inte att bo med ett djur som man inte tycker om. Det var väl en raskatt, dessutom? Då går det ju säkert att hitta ett bra hem till henne, där de trivs med hennes personlighet!

Jag har förstått det så att den lilla katten irriterar Oregano pga sin energi och sitt temprament, den stora katten verkar känna sig illa till mods och vantrivas sedan barnen kom.

Vad gör alla idag?? Adventsstädar ni för fullt, inte ett inlägg på hela dagen. Ni som bor norrut är väl ute och stormsäkrar egendom och hästar kan jag tro.
Jag städar så gott det går, snart kommer min mamma så jag kan gå ner och tända pannan. Båda barnen sover visserligen men H är inte hemma och jag vill inte lämna E själv. A sover som en stock och har barnvakt i sitt rum, E sover på soffan och vaknar till med jämna mellanrum. Beställde en barnvakt till av mamma när hon var i Ullared, men eftersom jag inte sett eller hört något om den så dyker den väl upp om knappt en månad

TRÅÅÅÅKMÅNSAR är ni allihopa :p

När jag har tid och barnen låter mig sitta här så händer det ingenting i tråden ;)
Är sugen på glögg men hann inte in på bolaget idag. Sambon jobbar ännu och H rymde till mormor och morfar. A skrattar åt katterna på animal planet och E sover. Är UTTRÅKAD.. så kom igen nu...

Jag har varit hos sjukgymnasten och fått ett träningsprogram till min överrörligakropp.

På vägen hem så höll jag på att köra över ett fanskap på cykel utan lyse efter en väg utan lysen mitt ute på landet :crazy: vältrafikerad väg dessutom.

Haha, känns det lite ensamt kanske? :D

Jag har rivit sommarhage idag, känns skönt att ha det klart. Det har hängt över mig länge nu. Hann till och med ställa undan delar av hinderparken. I fjol kom det ju massor av snö på en gång så allt blev ute hela vintern, inte kul. Och så var vi på Granngården.

H är grym med klossar! Letade fram de klossar vi har för att se om han skulle fixa att stapla dem. Nemas problemas. De är rektangulära och han fixar till och med att stapla 4 st på varandra på högkant - jag är impad av min lilla skorv!

Jag har förstått det så att den lilla katten irriterar Oregano pga sin energi och sitt temprament, den stora katten verkar känna sig illa till mods och vantrivas sedan barnen kom.

Mabuse:
Det är lite svårt att förklara när jag inte riktigt själv vet vad jag vill/tycker, men Mikan sammanfattade det bra. Den stora katten är inte till besvär alls, men det är inte så kul för henne att vara rädd och behöva hålla sig undan hela tiden. Sen erkänner jag att det skulle vara skönt att slippa ha kattmat och katter på köksbordet, slippa ha katthår överallt (britter hårar extremt mycket), kunna ha altandörren öppen på somrarna och kunna åka bort utan att behöva ordna kattvakt (mina föräldrar vägrar att ta hand om den lilla katten). Men det är inte största orsaken till det här, utan båda katternas temperament fast på helt olika sätt.

*kl*

GAAAAH!!! Är hundvakt åt en 10månadersvalp, bad honom att ligga i hallen, som han är van vid hemma, mina hundar ligger också där. Jag håller på att natta S, men har fått springa iväg 4 gånger nu, med henne, annars blir hon galen, för att den lilla hunden stått och skällt, haft av locket av matburken, vält matburken osv. Så nu är S helt hyper, jag är skitförbannad och har ont i huvudet och noll tålamod, tårarna nästan sprutar, och sambon kan inte hjälpa till för vår flispanna la av och han är ute med lillhundens ägare och meckar ihop den.

På tal om tålamod. Ikväll har jag inte gjort nånting för att påfresta mitt tålamod. (Vilket inte är det bästa nu förtiden.) Allt för att ha en lugn och rolig kväll med Milton nu när sambon är borta. Köpte färdig mat som bara skulle in i ugnen, har bara ställt ner disken i diskhon och där får den nog stå till imorgon för jag orkar inte bry mig.
Milton fick bada lääänge så den sista sega timmen gick fort och sen sista halvtimmen bara mös vi i soffan!! Mysigt att bara ha en bus och gos kväll med min gullunge utan något gnäll!

Är bebisen i närheten av lika jobbig som valpen så är det sambons barn... ;)

Nu verkar iaf S ha kommit lite till ro, vågar inte lämna hennes rum då hon fortfarande verkar orolig i sömnen. Är lite lätt stressad, för jag hör lillhunden tugga på något därnere och jag har en massa klackskor liggandes i en låda där han är, ser framför mig hur han äter i sig mina favoriter. :eek:

Vilken skön kväll du och Milton verkar ha haft. :) blir lite avis faktiskt, hehe, det var ungefär så jag önskade att min kväll skulle se ut.

Jag och sambon skulle ta take-away från lokala restaurangen som bara har kvällsöppet fred-lörd med förrätt och varmrätt, men det är bara att glömma nu, misstänker att det blir fil och flingor. :( känner mig lite ledsen, även fast det såklart är värre för sambon som får slita. :(

Alltid lika trisst när man hoppas på att få en mysfredag och så slutar det med en fil och flingor fredag. :( Hoppas dom får ordning på pannan snart så han kan komma in och umgås med dig! Håller tummarna att dina skor är hela också!

Ja jag kännde verkligen att jag behövde en sån här kväll efter veckan som varit. Milton har varit trött och skrikig mest hela kvällarna och det tär verkligen på en.

Jag hade hoppats på kinesiskt men fick ta rostat bröd! Inte alltid kul att bo på landet. Eller det ska jag inte skylla på kanske, tar bara tio min t stan! ;-)

Idag har Ture klippt sig förstad gången, han var tokledsen så det blev inte så mkt klippt tyvärr. Imorgon ska jag o sambon klippa oss, lika bra att julfixa alla på en gång! Jag tror jag klipper av en rejäl bit, mitt hår är inte riktigt som det ska sen Ture föddes...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
802
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 093
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025