Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Är det för kallt för katten att vara ute i altandelen medans du duschar eller gör något liknande?
Jag släpper ut katten på våran altan när vi vill "bli av med honom" alltså tex som igår när försäkringsnissen va hos oss, då fick katten gå ut på altanen så han slapp hänga i stolarna och bita honom i fötterna medans vi skulle koncentrera oss på vad han sa. Men våran katt har lite mer päls än eran lilla.

Alltså, jag måste verkligen hurra lite för min sambo. Han håller på, as we speak, att grusa upp ingångarna till mina vinterhagar, sådär riktigt ordentligt, så att jag ska slippa leran. :love:

Meh!! Fan vad avis jag blir!! Jag vill också ha en supersambo med en egen grävmaskin. Eller, en bättre idé.. Kan inte din sambo komma hit med sin fina grävmaskin :angel: hi hi.

Ibland blir hon utvisad till altanen, men nu är det nog lite för kallt där för henne. Mitt på dagen, om solen är framme, går det nog. Hon har ju inte så mycket päls och gillar inte kyla, så lite taskigt känns det. Nu är hon iaf lugn och ligger på soffan sen någon timme tillbaka. :bow: Det är så katter ska vara! Ligga på soffan och mysa och då och då komma och titta vad som händer. ;)

Pust! Nu har jag dammsugit hela huset och plockat undan alla leksaker och böcker som låg överallt. Har även laddat bakmaskinen så vi får färskt bröd till soppan ikväll. Lillebror sover, men det börjar bli hög tid att väcka honom för blöjbyte och matning. Om drygt en timme ska nämligen Vilgot hämtas på dagis.

Tänk vad bra Stockholmare har det som får ha syskon 30 h på dagis! Dom 5 h V är där går i ett nafs och räcker bara till att göra det nödvändigaste hemma. Skulle vilja ut och promenera, men det har jag inte hunnit. :grin: Blir lite sur när jag tänker på att vi fortfarande betalar maxtaxa...

Du får sy ett täcke till henne ;) Ne förstår att det är för kallt nu. Låter bra att hon ligger och sover så du får det lite lugnt! Våran har blivit en riktigt lite mattmysare. Hittar honom ofta ligga och sova på mattorna antingen i köket eller i sovrummet. Fast just nu ligger han och sover på mitt täcke i soffan. Jag tror han börjar bli lite lugnare iaf, även om han hade ett tokryck imorse så han lyckades riva Milton på armen :mad:

Ja 30h/v hade varit något. Iaf när man får betala maxtaxa. Jag tror att även vi kommer upp i det. :(
Jag har passat på att långduscha och rakat benen idag, skönt å göra det när man slipper ha någon som står och bankar på dörren och skriker - MAAAMMA samtidigt. Sen så har jag målat hand+tånaglar. Skulle vara passande om Mini kunde tänka sig att komma nu så jag slipper göra det med magen ivägen igen. ;)
Men jag misstänker att man inte kommer hinna mkt alls på dessa 5h när man har en bebis hemma. Spec inte om man får en långätare.

Någon mer som har ett barn som har blivit ledset vid Hämtning på dagis? Fort han får syn på oss så blir han toklesen och ska till oss direkt och sen håller han hårt hårt i oss. Tar en stund innan man får han glad och kan lyckas klä på honom. Personalen sa att det va vanligt men jag har aldrig hört om något barn som blir ledsen när mamma eller pappa kommer. Bara överlyckliga barn.
Han har kul när han är där men jag misstänker att det är den där bråkiga separationsfasen som ställer till det.(han är 16mån nu) Första två veckorna gick bra utan gråt även vid lämning. Men nu är det gråt vid både lämning och hämtning. Känns inte så kul :(

Ne snart dax att gå och hämta hem gullungen strax!

Nä, precis. 2 timmar går ju åt till mat och blöjbyte, 1 h precis efter lämning och 1 h precis före hämtning.

Härligt med långdusch! :laugh: Jag gav upp på slutet och rakade benen med rakapparat. Det var verkligen härligt att raka ordentligt när magen inte längre var ivägen!

Jag insåg precis att min mage nästan är helt borta! Nu återstår bara en liten fettdepå som aldrig funnits där. :grin: Har köpt "magträning för nyblivna mammor" av Olga Rönnberg, så det ska jag sätta igång med så fort jag blivit bra i min nacke. Här ska det inte putas ut så länge till! ;) :banana:

from måndag ska A gå enligt 15 timmars barnens schema. Jag som i min enfald trosde det var ok som det är nu 9-12 vilket ju blir 15 timmar det med, men inte
alt 1 8-11 m-f alltså ingen lunch. a kommer förmodligen att somna i bilen och sen vakna hysteriskt hungrig.
Alt 2 i.15-13.15 tveksamt om han orkar vara vaken så länge dock. Personalen sa glatt att ta alt två men hämta vid 12 iaf.... Klart de vill det, de får ju mera tid till de andra barnen då. Har nu kommunen bestämt dessa tider då ska jag använda timmarna jag betalar för med om det inte går att vara flexibel. med större syskon passar kannske tiderna men inte för en 1.5 åring. Jag blev lite tjurig!

Personalen sa att det va vanligt men jag har aldrig hört om något barn som blir ledsen när mamma eller pappa kommer. Bara överlyckliga barn.
Då har du inte läst mina inlägg. ;) Så var Vilgot i början. Han bröt ihop när jag kom, men det gick över på ett par veckor. Till oss sa personalen också att det var vanligt och att det kan gå i perioder så att även större barn blir ledsna.

Vilka kassa tider. Vi fick välja mellan 8-13 eller 9-14. Vi valde 9-14 eftersom det blir så stressigt på morgonen annars och ibland går inte Milton upp förens kl 8. Dessutom så hinner han garanterat sova klart på dagis. Dagarna är tis-tors. Men nån sa att ev kunde man få välja mån-ons, men vet inte om man får det helt hundra. tis-tors passar oss bra!

Hur kan jag ha missat det. Hum det va kassat av mig. Skönt att vi inte är "ensamma" om det iaf. Hoppas på att det går över snart!

S gjorde också så ett kort tag i början, men det gick över efter 2-3 veckor tror jag. :)

Bellan gjorde också precis som Milton gör nu och gör samma sak nu också fast hon är glad istället (kramas hårt och vill vara nära, får inte släppa ner förrän hon är säker på att vi ska gå ut i hallen och klä på oss). Ibland kan hon till en början vara på väg att bli ledsen men brukar bli glad bara hon får komma upp i famnen och kramas :)

A hade med en period när han blev ledsen när jag kom. Det var precis som om han kom på att mamma varit borta när han såg mig.

Nu sover båda barnen och jag har bestämt mig för att inte göra någonting nyttigt på minst en timme utan ska sitta här så länge E sover och i väntan på nya inlägg ska det stickas på Esthers klänning :)
Stressar för det mesta runt istället för att vila och ta det lugnt när barnen sover men idag ska jag vara duktig :D

Jag har också förstått att det är rätt vanligt att de blir ledsna vid hämtning också, det ordnar sig säkert när han kommer in i det lite mer.

M blir förbannad när sambon kommer och hämtar, hon har ju inte lekt klart! Vi funderar därför på om sambon också ska gå upp i full tid och hämta en timme senare istället, vid kl 16.

Det är inte så ovanligt att barn börjar gråta vid hämtning, det är precis som att de upptäcker först DÅ hur mycket de saknat mamma/pappa. Men jag håller med, det är lite bakvänt nästan :) Milton har aldrig varit sådan, bara blivit ledsen vid lämning (bara skriver jag, det var inte så bara, snarare fruktansvärt..), men jag har haft dagisbarn som blivit ledsna vid hämtning, inte för att de inte vill hem (det förekommer det också :D ) utan så som du beskriver :)

Nu är han hämtad! Vart inte lika mkt tårar idag. Men jag fick komma in och se när dom busade och då skrattade han då för fullt tills han fick syn på mig :p
Gråt vid lämning hade jag förberett mig på så även om det känns jätte hemsk att lämna honom så stålsätter jag mig. Men vid hämtning vill jag ju ha en busig och glad unge som möter mig. Självklart så vet jag att det försvinner med tiden. Hade bara inte hört om det fast det skulle vara så vanligt.

Jag vet inte vilka tider Theo kommer att få. Dagmamman har inte sagt något så jag vet inte ifall det är lite friare hos henne än på dagis. Han går ju bara 16,5h nu tisdag, torsdag å fredag. Ska önska att han får gå samma dagar alt tis-tors men mellan 08.30-13.30. Då hinner han sova klart också, dom har mellis kl 14 så därför har han 30min extra per dag, 09.00-14.30. Dagmamman tyckte det var bäst så så han hinner äta mellis i lugn å ro!

Kontrollen och vaccinationen gick fint. Dom sa inte ens nåt över att han var snorig. Lungorna lät också bra, han har ju haft lite problem med hosta nu på senhösten. Däremot så fick jag veta att reaktionen på vaccinet kan komma hela 10 dagar efter. Men han har blivit STOR, 90cm lång och vägde lite mer än 13,5 kg!

:D

Kanske är hon som döpt det till Ernstgran ;) Det är alltså Ernst Kirsch-something som gjort en sån. Man tar björkslanor och sticker ner i en ute-kruka av större modell. Binder ihop dem i toppen och bygger sen med grankvistar.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
831
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 094
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar