Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Mmm Alicia har börjat lägga benet över kanten. Hoppas det tar tid innan hon lyckas häva sej över.

I julklapp får hon en dockvagn, ett kök från Ikea med lite grönsaker, frukter och den där smörgåsgrejen, lite kläder och... Ja det var kanske allt.
Det är svårare till sonen... Plus att han fyller veckan efter nyår... Bra planerat :D

Idag ska vi baka till kalaset på söndag. Vi får väl se hur det går med liten hemma.

Om man tar ner en gran nu och ställer ute, blir inte den ful då när det inte är kallgrader? Är sugen på att ha gran ute nu för att få lite ljus men vill inte att den ska dö på en vecka.

knappar

Hur var med saffran nu då och små barn :confused: jag minns att vi pratade om det förra året men minns inte vad vi kom fram till. Visst var det inte farligt i mindre mängder utan det behövdes ganska mycket?

Dödlig dos för vuxna är 20gram. Jag vet inte om vad som är detsamma för barn dock.. De främsta riskerna är ju iaf när man är gravid. (risk för abort vid intag av 10 gram)

Men i en sats för ca 40 lussekatter så har väl de flesta 3-4 påsar = 1.5-2 gram saffran, och riskerna för att förgiftas av saffran minskar om det är i kombination med andra råvaror (dvs tillagat). Så, jag skulle inte vara det minsta orolig om jag var du. Tror inte att B orkar sätta i sig 40 lussekatter på en och samma gång.

Lillemans tofflor passade bra, men storebrors tofflor behöver jag byta. Iaf om han skall kunna ha dem något. De passade nu, men det var precis. (fick prova dem på fötterna när de låg och sov ;)

Men jag är jättejätte nöjd med kvalitén och mönstret. Och då båda mina killar är varma om fötterna så kommer de att bli perfekta till dem. Jag själv älskar ju mina fårskinnstofflor. Men så är jag ju en riktig fryslort också..

Ia* har du hittat några tofflor än??

Har inte hunnit kolla. Önskade mej fårskinnstofflor av syrran tills jag fyller. Kanske skulle kolla till flisan i julklapp. Sonen har alltid varit som en kamin som dina barn.

Jag tror jag skulle tycka att ett låst forum var skönt. Då behöver man inte tänka sig för. Men på nått vis känns det fel att lämna Buke och den här tråden. Det hade varit skoj att se hur många delar vi kom upp i.

Igår hade i Rättegångsspel på förvaltningsrätten.

Och jag var så positivt överraskad. Tidigare så har sådana här aktiviteter varit helt galna. Advokater som skall ”knäcka” vittnen. En ordförande som inte håller koll på reglerna. Vitten som spårar ur… Alltså bara en fars rakt igenom. Men igår så var alla välförberedda. Uppträdde värdigt. Och detta trotts att det ena målet handlade om en tvångsintagning av en svårt psykiskt sjuk person. Inte ens personen som spelade den rollen gick banas. Utan allt var trovärdigt.

Vera sover på en 120 resårbotten som står direkt på golvet.
Fungerar utmärkt för oss vuxna att ligga i nattetid när hon vill ha sällskap.

skönt!

Jag kommer ihåg när vi fick göra det på högstadiet, då var det kalabalik i rättssalen vill jag lova :D

KL

På allvar! Jag glömde min mammas födelsedag igår!!! Hur hemsk är inte jag som dotter??? Dumma dumma dumma mig!!!! :cry:

Angående gran ute så påbörjade svärmor en "Ernstgran" när de var här i helgen. Nu måste jag bara orka göra klart den ;) Hade inte sett någon förrän vi var förbi dem förrförra helgen men det kanske går att googla på. Den ska väl hålla säsongen ut som jag förstått.

Det var väl inte så bra men säkert ingen katastrof heller :) Jag brukar ofta komma ihåg min pappas födelsedag typ kl 22 samma dag, känner mig alltid taskig men han säger "bättre sent än aldrig". Tror dock iofs att min mamma tagit mer illa vid sig för hon är noggrann med namnsdagar, födelsedagar, morsdag..

Jag glömde mors dag också... Trots att jag blev firad... Vaddå ego och inne i en egen familjebubbla...

Hur många har bytt till "vanlig" säng?

Inte här, Bellan sover bra i sin spjälsäng utom i natt. Hon är tokförkyld och jag har sovit på en madrass på golvet i hennes rum - det gör ont i kroppen kan man säga :crazy:

Dödlig dos för vuxna är 20gram. Jag vet inte om vad som är detsamma för barn dock.. De främsta riskerna är ju iaf när man är gravid. (risk för abort vid intag av 10 gram)

Men i en sats för ca 40 lussekatter så har väl de flesta 3-4 påsar = 1.5-2 gram saffran, och riskerna för att förgiftas av saffran minskar om det är i kombination med andra råvaror (dvs tillagat). Så, jag skulle inte vara det minsta orolig om jag var du. Tror inte att B orkar sätta i sig 40 lussekatter på en och samma gång.

Nej det var lite det jag var ute efter att det inte alls var farligt i den lilla mängd man använder :) hon har redan fått smaka på en halv lussekatt från "hattings".

Jag tror jag skulle tycka att ett låst forum var skönt. Då behöver man inte tänka sig för. Men på nått vis känns det fel att lämna Buke och den här tråden. Det hade varit skoj att se hur många delar vi kom upp i.

Vi får skriva i båda :D tänkte på det jag också igår lite: "Men hur ska det gå med buke då" ungefär som att hela forumet hängde på oss ;)

Jag har också glömt min mors födelsedag en gång, fast jag kom på det vid 22 eller så på kvällen :o extremt pinsamt är det så jag vet hur det känns.
Morsdag glömde jag förra året, i år minns jag faktiskt inte om jag kom ihåg henne :crazy:

Vi har bytt till en 90 säng åt Theo för ca 2 månader sedan. Hans spjälsäng är inte lika bred som dom man köper så det började bli lite trång.

Den är lite tung… Överkompensera på nått sätt?

O jag tror inte att du är en särskilt hemsk dotter. Ibland tar livet överhand. O jag tror att din mor förstår.

Bollen
Jo jag förstår att det var kaos. Men på högstadiet är det ok. Men när det är samma kaos på högskolan, på juristprogrammet! Då är nått fel. Jag har ju ändå någon förhoppning om att mina klasskamrater skall vara snäppet mognare än vad de var på högstadiet.

Men igår var det som att folk äntligen förstod att det handlar om verkliga människor. Även om vi spelar upp förhandlingen så har allting som sker där skett i verkligheten. O vi skall ta ett beslut om att låsa in någon som eg inte har gjort nått. För våra spel grundar sig på verkliga fall. Så alla handlingar som journaler, bakgrunds story och liknade är tagna ur ett verkligt fall men är självklart anonymiserade. Vad som jag tror påverkade det hela var att vi hade en riktig psykiatriker med som expertvittne. Han jobbar med just dessa mål.

Alltså jag har frågat en gång förr och måste fråga igen. Hur gör man citatsvar från flera olika inlägg?! Ibland vill man ju svara på en massa olika inlägg och då brukar det bli så många för mig :o pinigt att jag inte lärt mig detta än.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
843
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 094
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar