Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
knappar
Hur var med saffran nu då och små barn jag minns att vi pratade om det förra året men minns inte vad vi kom fram till. Visst var det inte farligt i mindre mängder utan det behövdes ganska mycket?
Hur många har bytt till "vanlig" säng?
Dödlig dos för vuxna är 20gram. Jag vet inte om vad som är detsamma för barn dock.. De främsta riskerna är ju iaf när man är gravid. (risk för abort vid intag av 10 gram)
Men i en sats för ca 40 lussekatter så har väl de flesta 3-4 påsar = 1.5-2 gram saffran, och riskerna för att förgiftas av saffran minskar om det är i kombination med andra råvaror (dvs tillagat). Så, jag skulle inte vara det minsta orolig om jag var du. Tror inte att B orkar sätta i sig 40 lussekatter på en och samma gång.
Jag tror jag skulle tycka att ett låst forum var skönt. Då behöver man inte tänka sig för. Men på nått vis känns det fel att lämna Buke och den här tråden. Det hade varit skoj att se hur många delar vi kom upp i.