Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Äsch bara han kommer ut så får han väl komma ut när han vill (innan den 15:e givetvis ;) ) men jag förstår att du vill få ett slut på din graviditet snart :)

Lät himla roligt att du var tvungen att dra upp brallorna först ;) Jag minns inte hur det var med byxorna men jag drog ofta upp tröjan och kliade på magen så det var standard här hemma. En Michellan i soffan med blottad kulmage :D

*kl*

Gissa vems duktiga häst som kom hem med rosett och skötte sig nästan exemplariskt hela tiden på dagens pay&jump? Raka vägen in i transporten, även fast han inte åkt sen i våras, gick lugnt och fint ur och stod och tittade runt på tävlingsplatsen, sadlade på utan att han rörde sig en fläck, han var lugn och fin på framhoppningen och skötte sig - tills han kom in på banan. Meningen var att han skulle travhoppa 60cm, bara för att lära sig, men trava ville han inte veta av... Galopp gick bra och han klarade av alla läskiga hinder, utan att tveka en sekund, tills ryttaren slappnade av, då slank han iväg som en orm. :D skithästen! Men vi fick hoppa en gång till och då gick han felfritt och var så duktig. :love: om en månad är det dags igen, men då ska han hoppa minst 80.

Grattis Bollen till er vinst!!

Nu ska jag gå och kräkas och sen ska jag lägga mig i soffan, GÖTT!

Haha här är en till som blottar magen. Fast nu börjar det bli lite kyligt att ha magen i vädret. Men min mage kliar inte ens i närheten av så mkt den kliade förra gången skönt nog!

kl

Okej nu blir jag lite intim, men det får ni ta - vi pratar väl om allt här inne? ;)
I alla fall, jag har verkligen ingen aning om när jag senast hade min mens, inte allt för längesen, men det kan nog ha gått en månad (ärligt, är det någon som har koll på det?!), och ja vi har haft oskyddat sex. Jag funkar just nu inte på p-piller (det går lite i perioder det där, det sätter sig mest på humöret :o ) och jag har inte orkat ta dem. Vi har bara haft oskyddat sex en gång, ja och så har vi avbrutit det hela en gång, men det är ju inte heller säkert :D
Men i alla fall, jag är nästan orolig att jag är gravid.... Jag vill ju som sagt inget hellre, men rent ekonomiskt nu med hus och grejer, klarar man det? Och orkar jag vara gravid nu? Min utbildning är verkligen from hell :( Det är så jäkla intensivt, jag är helt slutkörd och förstår inte hur jag ska hinna med allt.. Men äh, ja ja, jag vet faktiskt inte vad jag ville komma med detta, men jag tänkte väl att jag var tvungen att ventilera lite. Eller nåt :D

Jag vet inte om det kliade så där jätte mycket egentligen utan det var väl mest att jag tyckte det var lite mysigt också och roligt att titta på bebisen som rörde sig i magen :D Blottad mage var det väldigt ofta iaf :p

Jag har ganska bra koll på när jag ska få min mens utom denna månad, jag har inte ens minne av att jag har haft någon ägglossning?
Ta ett test så slipper du fundera :idea:

Ja jag får kanske göra det, eller ja jag får givetvis göra det :) Vill inte gå in på apoteket här i byn (byn är liten, det snackas ;) ), utan får vänta tills jag är i stan på tisdag.

*kl*

Oregano, visst hade det varit häftigt med 111111 men jag förstår att du vill ha det överstökat så fort som möjligt.

Här hemma är det fullt upp. A hostar och snorar men har varit pigg idag och helt överbusig. Han är så himla söt, varje morgon när han kommer ner och ser mig och Esther (vi har sovit på soffan) så säger han "titta" och pekar på henne och ser jätteglad ut över att få visa mamma att lillasyster är kvar idag med. Sen går han fram och klappar på henne och stjäl hennes napp :laugh: Han är gullig i hennes rosa mini-napp :D
Tycker det är svårt att veta när man ska skicka till dagis eller inte. Visst han hostar ibland och snoret rinner, samtidigt är han feberfri och det är full fart på honom. Han var hemma i fredags men då var han hängig med. Kan sambon ta VAB på A även om jag är hemma med fp till E ??
Fredagen var väldigt jobbig då han var väldigt gnölig och kelig, samtigt som jag försöker få amningen att fungera med E som strular.
Idag har vi hämtat en extra säng och ställt inne hos A så nu slipper jag och E gå ner till soffan för att inte störa de andra.

Min pappa mår inte alls bra, han går på maxdos morfin och diverse annat och han har dessutom fått feber. Min mamma ska ringa till landstinget här imorgon för att försöka få klarhet i vad som händer. Om jag förstått det rätt så var det en fraktur på lårbenshalsen och han har fått både skruvar och plattor inopererade. Jag ringde honom i morse men han var völdigt groggy :(

Va!? Är det vanligt att magar kliar? Jag kanske är onormal som har en okliig mage och dessutom inte har något problem med att ligga skönt i sängen utan extra kuddar od. :D

Frågar er andra också: när kom bruna randen och ev bristningar på magen? Min rand kom ganska sent förra gången, men jag kommer inte riktigt ihåg när. Men inte var det så här sent. Nu har jag ingen alls, och hoppas såklart att jag slipper! :idea:

Jag har faktiskt test liggande hemma. Tog ett i somras när jag precis som när jag blev gravid med Isabella helt sjukt sugen på en sorts godis. Har det som en trygghet för mig själv att veta att om jag blir fundersam så kan jag gå och göra ett test :idea:
Du blir ju varken mer eller mindre gravid förrän på tisdag, bara du som får fundera ett tag extra ;)

Du har säkert skrivit det innan men hur lång är utbildningen??
Och skaffa ett test snarast, vi är nyfikna av oss här inne ;)

Hänger på intimspåret, mitt avslag har nästan avtagit helt sen en vecka tillbaka och det har knappt varit blodfärgat alls. Men idag blöder det igen, inte jättemycket men mer än innan och som sagt mer mensliknande.
Kan inte minnas att det var såhär efter de två andra förlossningarna.

Tja jag var ju hur ovanlig som helst kändes det som som aldrig var upp på natten och kissade och sov hur bra som helst, jag sov nästan i samma ställning som ogravid :D ;)

Runt v. 20 fick jag min bruna fula rand, bristningar fick jag inga alls på magen.

(enligt gravid-dagboken kunde man börja se antydan till hormonrand i v. 22+0)

Senast ändrad:

Jag fick aldrig någon hormonrand eller bristningar. Men mina mammavänner som fått bristningar har fått dom efter v.38. Vissa efter förlossningen tom. En har haft hormonrand men tror den kom vid v35 eller liknande.

Förresten... Jag har lite svårt med att driva igenom namnet Valter här hemma... :crazy: Vi har två namn till, så nu är jag bara nyfiken på vad ni hade valt av

Valter
Albin
Edvin

:idea:

Jag har faktiskt test liggande hemma. Tog ett i somras när jag precis som när jag blev gravid med Isabella helt sjukt sugen på en sorts godis. Har det som en trygghet för mig själv att veta att om jag blir fundersam så kan jag gå och göra ett test :idea:
Du blir ju varken mer eller mindre gravid förrän på tisdag, bara du som får fundera ett tag extra ;)

Smart det där, ska nog göra som så att jag köper två test, när jag ändå är där, och testar det ena och sparar det andra :idea:
Nej du har rätt, är jag gravid så är jag väl det om två dagar också ;)

Jag har relation till alla tre namnen och det hade helt klart blivit en Valter om jag hade fått bestämma.

Jag behöver inte heller några kuddar för att ligga skönt. Tycker snarare att dom blir ivägen. Dock är jag mer kissnödigt på natten den här gången. Med M kunde jag lätt sova 10h utan att behöva gå upp. Men gissar att jag sover mer lätt nu när man har ett barn att passa.

En hormonrand kan jag stå ut med, men usch och fy vad ledsen jag skulle bli om jag fick bristningar. :( Tack och lov har jag klarat mig hittills. :bow: :bow:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
852
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
44 45 46
Svar
917
· Visningar
28 479
Senast: Tranan
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 095

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat