Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Du har säkert skrivit det innan men hur lång är utbildningen??
Och skaffa ett test snarast, vi är nyfikna av oss här inne ;)

Hänger på intimspåret, mitt avslag har nästan avtagit helt sen en vecka tillbaka och det har knappt varit blodfärgat alls. Men idag blöder det igen, inte jättemycket men mer än innan och som sagt mer mensliknande.
Kan inte minnas att det var såhär efter de två andra förlossningarna.

Utbildningen är två år, så snart har jag ju gått en fjärdedel :D Det känns ju bra i alla fall. Men det är verkligen galet hektiskt. Känns inte riktigt roligt.. Men det går riktigt bra för mig *peppar peppar*, ligger på bästa betyg i allt vi gör (ja inte bara jag, vi är några stycken), och det känns ju bra, även om jag känner nu att jag kommer ha svårt att fortsätta med det.. De jag konkurrerar med på topp har inte barn, inga djur, inget hus etc. Kanske stället jag lite väl höga krav på mig?

Sjäkvklart en Valter!! Det har jag sagt förut men jag gillar också det namnet men sambon lär aldrig gå med på det :( Men jag tycker att det är jätte fint!!

Va spännande!! Du får lova att uppd. här såfort du gjort testet! :) hur känns det annars i kroppen?

Oj, vad spännande! Lova att uppdatera oss när du testat! ;)

Givetvis gör jag det :D
Du på tal om namn så är din bebis, för mig, en liten Valter - jag hoppas innerligt att du får igenom det, det är jättefint och passar så fint ihop med Vilgot :love:

Min hormonrand med Milton kom tidigt, runt v. 20 började den synas, skitful :D

kl
Michellan, känner ingenting av en graviditet, men det gjorde jag aldrig med Milton heller utan var precis som vanligt under hela graviditeten, förutom ischias runt v. 30 och kissa på natten där omkring och framåt också ;) Och det var det värsta, kommer ni ihåg att vi bodde i husvagn i en månad, när jag var i omkring v. 34-38 eller något sådant, jag fick ju sätta mig utomhus utanför husvagnen varje natt, minst en gång per natt :D Stackars mig!!

Ah, ännu mer spännande med testet i veckan med andra ord! Hur känns det då om det skulle vara positivt test?
Jag minns husvagnen nu när du skriver om det :D

Jag vet inte. Jag blir på ett sätt hur lycklig som helst. Min sambo kommer dö :D Nej alltså han vill jättegärna ha en till, men han tycker det är för tätt, eller rättare sagt så är han rädd för just ekonomin. Jag har ju lika dålig fp som jag hade med Milton, fördelen var att vi då bodde i lägenhet och inte i hus.
Om jag skulle vara gravid nu så hoppas vi givetvis ännu mer på att sambon får det där jobbet han har sökt, för då löser det jättemycket!
Och så hoppas jag i så fall att jag kommer må lika bra som jag gjorde med Milton, för då är det inga problem alls för mig att gå i skolan, som jag gör nu. Förutom orken då eller så, för det är som sagt tufft redan :S

Vi håller tummarna för det bästa med andra ord :) tänk om du får en bebis nästa sommar i alla fall precis som du ville :idea: ja, jag säger det igen, vad spännande det blev i tråden helt plötsligt ;)

Vi håller tummarna för det bästa med andra ord :) tänk om du får en bebis nästa sommar i alla fall precis som du ville :idea: ja, jag säger det igen, vad spännande det blev i tråden helt plötsligt ;)

Men ååååhh, det pirrar i min mage nu, jag blev nervös, hahaha! Jag vill egentligen ha barn till sommaren, SÅ jättemycket...! Vi har ju alltid sagt att vi skulle ha barn eller gifta oss när vi blev 23 - vi prickade in det med barn, helt oplanerat! Och sedan har jag alltid sagt att jag vill ha 2 år mellan barnen - kan det bli mer oplanerat, men pricksäkert i så fall?! :D

Jag vet inte jag... hon kan vara ganska dryg också och när hon kommer med sitt öde ;) Hon har en ganska krass syn på livet men hon kommer med lite kloka saker ibland också :idea:

Jag vet inte jag... hon kan vara ganska dryg också och när hon kommer med sitt öde ;) Hon har en ganska krass syn på livet men hon kommer med lite kloka saker ibland också :idea:

Hahaha, jag tror i och för sig också på ödet :D Eller i alla fall att det är bra att"skylla" på ödet eller tro att det är ödets "fel" ibland =)

Edvin var ett alternativ även till Vilgot och därför fick han heta det i mellannamn. Kan man döpa sitt andra barn till Edvin i förstanamn då? :o Alla jag frågat säger ja, klart man kan! Men jag vet inte om de säger så för att vara snälla eller om de menar det. :D Så vad säger ni? Säg vad ni tycker! :laugh:

Usch, måste gå upp trots att jag är ledig... Maken ska på kurs i Stockholm och hinner därför inte lämna V på dagis. Jobbigt va? ;)

Fast mamma blir lite jobbig åt det hållet om vi ska ta en jobbig grej. Om någon dör så var det dens tur att gå bort, om någon överlever en olycka mot alla odds så var det inte dags osv. Ödet styr allt och hon tror att alla har sitt liv redan utstakat, lite så är min mamma.

Nej jag tycker inte man kan ta sitt första barns namn till syskons tilltalsnamn :o Jag tycker det blir lite som att man har namngett syskonet efter det äldre barnet. Jag grämer mig lite att vi gav Isabella även namnet Lovisa.

Nej, jag tycker det blir konstigt. Däremot har mina barn samma andranamn, det är ett släktnamn som vi är många som heter.

Jag är glad att vi inte fick någon son, för killnamn var vi aldrig riktigt överens om. Alice skulle hetat Elias, det gillade vi båda. Men finast tycker jag att Henry är, som min farfar hette.

Jag tycker nog också att det blir konstigt tyvärr. Mjligen om lillpojken får heta Vilgot då i andra namn, så de får varandras förnamn som andranamn ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
852
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
44 45 46
Svar
919
· Visningar
28 520
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 095

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tik som "luktar gott"
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat