Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Fläskytterfilé, vad kan man göra för roligt med den. Det är måndag och jag är hostig så det ska vara enkelt.
Funderar på om jag ska ta fram trattisar från frysen och bara steka på filén, göra svampsås och serverar med potatismos. Kanske lite väl simpelt...

Jo lego försöker han ju bygga på höjden. Men får väl dra fram lite klossar också för säkerhets skull :angel: Trots att det inte är förrän i januari. Stackars tån är vackert blålila, inte skönt. Har såå mycket jag behöver göra.

Armani: Testa nurå!

Det lät ju gott :d

Här blir det laxsallad av något slag, gissningsvis med bulgur och fetaost.

Det lät ju gott :d

Tycker du det? Kanske ska köra på det då i alla fall. Kändes så tråkigt när jag skrev det bara. Gör ju dessutom inget om man gör mat på potatis idag eftersom jag ändå ska ha min jacob i matlådan imorgon :d ;)

Kan han stapla lego så borde det ju inte vara problem att stapla klossar :)

vad är det för något du måste göra då med din onda tå?

Här blir det väldig smidig middag, svärmor skulle bjuda på det ikväll :D

Vi har haft en natt från hell och jag har väl sovit ca 2 timmar. Fick sova en timme ensam med sambon i nya sänge (första gången) sen vaknade A. Strax därefter vaknade E och var hungrig men hon skulle INTE amma och hon väckte A igen.
A börjar busa runt i sängen tills jag får nog och bär in honom i hans säng och förklarar att det är sovdags. Jag och E lägger oss i extra sängen i hans rum. Två timmar senare somnar han äntligen och då är E hungrig igen :cool:
Klockan halv sex hämtar sambon A som är vaken och jag får sova till kvart över sju.
Är väldigt tacksam över att jag lyckades få sova en timme i em när BÅDA barnen sov samtidigt. Å andra sidan var A helt hooplös när han vaknade och skrek i en timme bara för att han fick ta upp nappen han slängde på golvet själv. Humör? nejdå...envis mamma ? japp :grin:

Armani, hur går det med testet?

Ang min pappa så verkar det vara så att om han skickas till sjukhuset är så ordnar landstingen transporten, är han kvar i östersund tills han kan komma hem måste man ordna transporten själv :confused:
Hoppas att de skickar honom till lasarettet i Ljungby i veckan. Det är krångligt nog som det är, mina föräldrar har bara sovrum och toa på ovanvåningen.

Typ ingenting. Brutna tår kollas bara upp om de pekar åt fel håll, ungefär. Ringde ändå VC imorse och pratade med distriktssköterskan och hon sa ungefär "hör av dig igen om det blir värre". Var mest intresserad av att höra omd et kunde tänkas vara något brutet högre upp i foten. Så receptfria smärtstillande och vänta ut det mao.

Förresten, tack för länken Macken!!

Nej jag menade att du hade så mycket att göra och det var det jag undrade vad du skulle göra eftersom tån hindrar dig.

Oj vilken rörig mening det blev :o

Min mamma bröt lilltån i somras, eller hoppade eländet ur led..... hmmm Men hon fick order om att ha den tejpad mot de andra tårna så att den fick stöd att hamna på rätt plats. Kanske något du ska höra om.

Själv blev jag trampad på lilltån och något hände med den. Jag haltade i 3 veckor och hade ont i 3 månader :crazy: En av hästägarna i stallet jobbar som distriktssköterska och hon så just att man inte gjorde något åt sprickor/brutna lilltår...

Det låt gott, men jag är mycket för mat som sköter sig själv så jag skulle göra en gryta av det i stället. Så får den puttra ifred tills det är dags att äta.

Haha, dåå är jag med :D Ja var ska jag börja.. De viktigaste sakerna som inte går att göra med bruten tå är väl:

• Håller ju på med en ny vinterhage och i en del av hagen har föregående ägare slängt så j-a mycket bråte :crazy: Det är takplåtar, frigolit, sopsäckar, plankor (gärna med spik i), glas, cykelställ.. och lägg till att det sedan är tippat en hel del sand och matjord över och några års växtlighet på det. Ytan kommer bli guld när den är klar, med skydd från 3 håll, men börjar misströsta att jag alls kommer hinna.

• Sommarhagen ska rivas, och hade gärna mockat ur den åtminstone lite innan det fryser.

• Riva gamla vinterhagen och rensa upp där

• Städa bort gammalt skrot vid gödselstacken (också föregående ägares verk)

Ja, det är nog de sakerna som känns stressiga nu när vintern närmar sig. Men men, det löser sig på ett eller annat sätt. Hinner jag inte städa upp i nya vinterhagen så får de gå i halva denna vinter om än det blir trist. Och mer än halva sommarhagen stod uppe hela förra vintern :cool: Tyvärr mår ju inte stängslet så bra av det.

Äh, färdiggnällt! Om några dagar är säkert värsta svullnaden borta och då kan jag linka runt här och göra vad jag kan :laugh:

Aha, det sa hon inget om.. Jag tror att den inte är helt av/sitter på plats just nu iaf eftersom den går att röra litegrann..

Kan ni inte harva ut skiten i sommarhagen då? Med en slättharv/gräsharv. Då blir det finfördelat och multrar bort, finfin gödning för åkern :) Och arbetsbesparande ;)

Fläskytterfilé, vad kan man göra för roligt med den. Det är måndag och jag är hostig så det ska vara enkelt.
Funderar på om jag ska ta fram trattisar från frysen och bara steka på filén, göra svampsås och serverar med potatismos. Kanske lite väl simpelt...

Det var typ det vi bjöd grannarna på förra lördagen! :D Fast potatismoset var blandat med västerbottenost och inbakat i smördeg och fläskytterfilén var stekt med nån cambosola(?)ost och sen gräddsås med massor av trattisar i. Jättegott var det!

Kl
Vad fasen har hänt med min iPhone?! Modett, Lottch och Cyllenes bilder har bytt plats med tre olika smileysar!! Jag ser alltså deras bilder i smileyrutan och i inläggen och smilysarna sitter där deras bilder ska sitta. Verkligen skitskumt!

Vore egentligen riktigt bra att göra så, eftersom ängen i fråga kunde behöva sig en omgång gödning. Dock är vår lilla skrutt-traktor supertjurig och stannar titt som tätt.. men fick några idéer som kanske skulle kunna funka! Tack för tipset :laugh:

Oregano: haha, hoppas jag får cool-smileyn som avatar då eftersom jag är så cool ;)

Aneka har cool och Cyllene nån konstig uppåtpil som jag nog inte sett förr. Men herre gud vad skumt! Hur gör man print screen på iPhone? Det ska gå men jag minns inte hur.

Det låt gott, men jag är mycket för mat som sköter sig själv så jag skulle göra en gryta av det i stället. Så får den puttra ifred tills det är dags att äta.

Fast jag är ingen grytmänniska, jag har så svårt att låta bli det. Hur hade du gjort gryta på de sakerna jag räknade upp? :)

Haha, dåå är jag med :D Ja var ska jag börja.. De viktigaste sakerna som inte går att göra med bruten tå är väl:

• Håller ju på med en ny vinterhage och i en del av hagen har föregående ägare slängt så j-a mycket bråte :crazy: Det är takplåtar, frigolit, sopsäckar, plankor (gärna med spik i), glas, cykelställ.. och lägg till att det sedan är tippat en hel del sand och matjord över och några års växtlighet på det. Ytan kommer bli guld när den är klar, med skydd från 3 håll, men börjar misströsta att jag alls kommer hinna.

• Sommarhagen ska rivas, och hade gärna mockat ur den åtminstone lite innan det fryser.

• Riva gamla vinterhagen och rensa upp där

• Städa bort gammalt skrot vid gödselstacken (också föregående ägares verk)

Ja, det är nog de sakerna som känns stressiga nu när vintern närmar sig. Men men, det löser sig på ett eller annat sätt. Hinner jag inte städa upp i nya vinterhagen så får de gå i halva denna vinter om än det blir trist. Och mer än halva sommarhagen stod uppe hela förra vintern :cool: Tyvärr mår ju inte stängslet så bra av det.

Äh, färdiggnällt! Om några dagar är säkert värsta svullnaden borta och då kan jag linka runt här och göra vad jag kan :laugh:

Helt klart saker man behöver en fungerande tå till! Jag skulle behöva stängsla om min vinterhage också...

Det var typ det vi bjöd grannarna på förra lördagen! :D Fast potatismoset var blandat med västerbottenost och inbakat i smördeg och fläskytterfilén var stekt med nån cambosola(?)ost och sen gräddsås med massor av trattisar i. Jättegott var det!

Det lät gott! Min mat blev misslyckad idag.

Haha din iPhone kanske tyckte att du behövde muntras upp :p har du uppdaterat till ios5? Min ville inte göra det senast jag testade :mad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
843
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
43 44 45
Svar
885
· Visningar
27 594
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 094

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka