Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17!
Trist att det inte visade vad du ville. Kan ju också ha varit att du testade för tidigt?
Ang studier och barn och ålder mellan barn osv..
Mina personliga tankar om allt är att det är nog lättare/smidigare att gå klart utbildningen helt innan ett till barn kommer ut. (Mao, man kan vara gravid sista delen av sista året). För att sitta med en 2-åring och en bebis och behöva göra avbrott i en krävande utbildning kan mycket väl leda till att man inte orkar ta tag i det igen. Risken är ju då att man sitter där och inte vill/orkar börja plugga igen. (Jag har 3 kompisar/bekanta som detta har hänt med). Själv skulle jag plugga in en mattekurs som jag hade en omtenta kvar i när jag fick första sonen.. Men hallå, sitta och traggla Calculus när man hade en mysig bebis att gosa med? - Nää. Mycket svammel blev det, men vad jag försöker säga är att det är nog smidigare att läsa klart den krävande utbildningen nu när du ändå är mitt uppe i den, och allt funkar med hem, hästar, Milton, och sen skaffa syskonet när du vet att det snart är slut.
Sen håller jag med svartfot om att det är inte alls dumt att kunna säga till sin arbetsgivare att man är klar med barn.
Ang ålder mellan barnen..
Jag ville inte (till skillnad mot många andra här inne) ha för tätt mellan barnen. Detta eftersom jag kände att jag verkligen ville njuta av första barnet, att det fick vara ensambarn med oss länge. Min plan var att ha minst 4 år mellan barnen. Då skulle det stora barnet vara så duktig och självgående att det skulle bara vara mysigt/inte stressigt med att få en bebis. Sen gick ju första förlossningen som den gjorde, och istället för 4 år mellan, så skulle jag aldrig ha barn igen - å sen blev det ju ändå oplanerat 3 år mellan dem till slut. Mina killar leker bra ihop nu, visst den äldre får visa mycket hänsyn, men det är bara nyttigt.
Oj, rörigt inlägg..
Själv sitter jag här och är livrädd..
Tänkte på det som Michaellan skrev, att vem håller eg reda på när man skal ha mens.. Ja inte då jag tänkte jag då.. Sen började jag fundera när jag eg skulle ha mens igen.. Eftersom jag har haft en jävla mensvärk hela förra veckan, och spända bröst nu så trodde jag att mensen var på g. Men än har den inte kommit. Kom iaf fram till att jag skulle haft min mens den 17:e, vilket är mer än 1 vecka sedan nu
Vad fan, alltså, jag har ju spiral, så det skall ju vara omöjligt att bli gravid! (nja, de lovar väl skydd till 99% eller nått). Jag hoppas verkligen att mensen dyker upp idag, annars blir jag knäckt. Visserligen blev båda mina söner till trots P-piller, men spiral är väl säkrare?