Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Mähh va kasst av appen. Jag fick smspåminnelse senast igår. Testa att starta om telefonen kanske? Förstår att du blev sur för det vart ett riktigt bra pris på den!

Men fy va dåligt av din kollega. Men också av DIN vikare att inte komma ihåg dig som låtit henne få jobb i ett år. Förstår att du vill stanna hemma. Men nån röst inom mig tycker att du ska gå endå bara för att få in i deras hjärnor att du faktiskt också finns där!

Nej det är bara hygienisten som är dum. Vikarien har inte glömt mig, hon skulle bara våga när jag har sett till att ge henne jobb i över 1,5 år ;)
Jag vet inte om jag orkar umgås med hygienisten privat när det är tid från Bellan som offras.

Hmmm, fy vilket trist läge :( Jag tycker ändå du ska gå, det är ju inte för hygienistens skull ni går ut utan för din vikarie (fattar att det är 2 olika personer)?! Men absolut, jag förstår verkligen att det gjorde ont i hjärtat, ffa när det är en sån liten arbetsplats och du trots allt jobbat där rätt länge.

Ja min vikarie är också sköterska jobbar numera på oral medicin sedan i somras så de är olika personer hon och hygienisten.
Jag känner inte alls för att gå längre, det kändes så jäkla lågt med hennes kommentar om att hon inte minns att jag jobbar :crazy:

Om du vill träffa vikarien så gå dit annars skit i det. Det är mycket mysigare att vara hemma med familjen :D

Det enda som känns så där är väl att vikaren kanske tror att det beror på henne att jag inte kommer. Det vore inte bra men jag har ju inte haft någon kontakt med henne alls utan hon har ju kontakt med hygienisten via fb så jag har inte speciellt dåligt samvete heller.

Aha då läste jag nog lite för snabbt samtidigt som sambon försökte säga något. :o tyckte det va konstigt om Din vikarie skyllu glömma just dig.

Förlåt, jag är kanske helt snurrig och har haft häcken full idag, så du får ursäkta :o Vet inte om du trodde att jag skulle plugga med en bebis, alltså om jag hade blivit gravid och fått ett barn till så hade jag givetvis först varit hemma ett år och sedan börjat plugga igen =)
Men visst är det säkert ännu jobbigare att ha två barn och inte bara ett. Samtidigt styr man ju sin tid lite mer flexibelt som student än som senare för min del (kanske?) när jag nog jobbar 9-17.
Eller jag vet inte. Låter det som att jag vill ha barn igen eller? :D

Oregano: Hade inte Milton blivit till helt oplanerat, så hade jag nog också velat ha det som er: färdigutbildad, hus, bättre ekonomi etc. fast rent psykiskt var jag väldigt redo för att bli mamma vid 23 (och tidigare), vi har längtat efter barn, sambon och jag sen vi var 17 år typ :D Det är så olika det där och jag är så glad att det blev som det blev!

jag gjorde 6 st av en "plåt" smördeg. Och lite mindre köttfärs än det som du använder. På så sätt så kunde barnen äta varsin utan problem.
Jag och syrran käkade 2 st var + sallad till, och mamma å sambon käkade 3 st knyten var.

Goda och enkla! Tack för receptet :bow:

Thanks! :bow:
Så degarna va så stora!
Då är det lagom jag köper ett kg färs och gör en köttfärslimpa senare i veckan :d

Nää då, ser inte alls fram emot att åka och handla i morgon när Oscar är på dagis! :D;)
Sitter och skriver middag och inhandlingslista :)

Aha då läste jag nog lite för snabbt samtidigt som sambon försökte säga något. :o tyckte det va konstigt om Din vikarie skyllu glömma just dig.

Det blir så ibland :) ungefär som blåsorna på Bellan under fötterna trots att jag hade skrivt på fötterna ;)

Vad gör ni alla ikväll? Väldigt dött här inne. :(
Jag har varit på samrådsgruppsmöte, har ni sådant på era förskolor? Jättetrevligt faktiskt. Två föräldrarepresentanter från varje avdelning på förskolan som träffar ett par av fröknarna och förskolechefen, får information om förskolan och området etc. och pratar ihop oss om vad vi kan göra för att förbättra förskolan etc. Så roligt att få vara en del av detta! Det är ju dessutom min gamla arbetsplats, som jag bara älskar och saknar lite :cry: :love:

Michellan: FY vad dåligt av henne, förstår att du blev ledsen och sårad. Jag hade blivit skitförbannad faktiskt..

Doris: Hahaha, på tal om barn som hjälper till, idag när Milton, sambon och jag var ute i stallet så flyttade Milton spån (en hand i taget :D ) från ena boxen till den andra. Smart kille det där, han flyttade från den rena boxen till den mindre (skitgrisen Armanis..) rena boxen, duktigt där ;)

Oj, vad ni snackat nu då! Har ju väntat hela eftermiddagen och kvällen på att något ska hända här inne och nu är jag för trött för att skriva. :p

Riktigt dålig stil av din kollega, Michellan! :mad: Men det säger mer om henne än om dig. Förstår verkligen att du blev ledsen... :(

Imorgon ska katterna äntligen bli vaccinerade! Det har legat över mig länge nu.

*kl*
Oscar blir jättebesviken om han inte får vara med och mata hästarna.
Han får bära småponnyernas minihinkar till hagen och jag de stora hästarnas hinkar (har kompisens häst här i vinter)
Och i lagårn nu ikväll så hjälpte han till att fodra fåren. Jättekul va det tydligen :D
Fåren stod såhär :confused::eek: Sheisse! Vad är det för liten tvåbening!

Ja helt plötsligt så kom jag på varför jag inte brukade prata så mycket med henne (mer än nödvändigt alltså) och jag kommer nog hålla mig på min kant fortsättningsvis. Förr kunde hon t.ex. titta in på behandlingsrummet och säga hej då och trevlig helg till tandläkaren men inte ens ett hej då till mig som stod bredvid :grin:
Men det sårar när min vikarie tydligen är bättre än mig och att hon tydligen minns henne men inte mig.

*kl*

helt OT. Sitter här och märker kläder med penna men hur har ni gjort på kläderna med mörka lappar?? :confused: finns det vit penna eller lär jag köpa strykapålappar iaf?

Ofta brukar det finnas en vit liten lapp där det står Namn: på eller så är tvättrådet vitt så jag har inte hamnat i den situationen att allt är svart.

Hade nog normalt (om nu hennes beteende kan sägas falla inom det normala :grin: ) sagt strunta i henne, fast på en liten arbetsplats tar hon antagligen mer utrymme än önskat, så att säga. Fast ja, nä, jag skulle antagligen ändå ha försökt ignorera henne efter bästa förmåga. Det kloka och vuxna är väl troligtvis att prata med henne och försöka reda ut varför hon gör som hon gör men det ligger inte i min natur. Jag personligen hade tyckt att det bara blivit ännu jobbigare att umgås så intimt efteråt. *trött svammel*

och kl
Min gamla medis sedan många år tillbaka har flyttat till stan och är lite småsugen på att ta upp ridningen igen. Så hon var här ikväll. Maken till trevlig, duktig och dessutom vacker tjej får man leta efter :love: så jag hoppas hon hittar suget igen nu, hon har varit lite utbränd på hästar efter hon fick ta bort sin.

För övrigt fick jag veta idag att mina medisar startat en "Jennys medryttare"-grupp på Fejan :D så även om jag inte finns på fb så finns jag på fb ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
802
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
39 40 41
Svar
815
· Visningar
24 986
Senast: WS6
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 093

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod

Hästrelaterat