Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Jag ska börja med att fixa lite med mina ideella uppdrag, för en djurskyddsförening och min gamla ridskola. Sen måste vi åka och veckohandla efter lunch. Det är allt som är planerat hittills. En av medisarna kommer ut ikväll och fixar hästarna, så jag slipper bekymra mig om det. Bekymrar mig däremot för tiden som rinner iväg medan jag haltar omkring, de senaste morgnarna har det varit minusgrader..

Jag har också lite dåligt samvete för att jag längtar tills Milton börjat på dagis :o men jag märker att han har tråkigt hemma nu och hur kul han tyckte det va på förskolan när vi va dit för fotograferingen. Så igt mår jag inte dåligt av det. Skulle han tycka att det är pest med förskolan så är det klart han får vara hemma men sålänge han tycker det är kul så varför inte, ist för att vara hemma med tråkiga mig.

Här bökas det på både höftknölarna och nu sen någon dag tillbaka på revbenen. Men jag är så kort så det är inte så konstigt. Men Milton kom inte åt revbenen sålänge innan magen började sjunka så får hoppas att det inte är så långvarigt den här gången heller! :)

A har det skitkul på dagis och nu springer han in och vill leka med en gång. Jag ska passa på och vila med E, mår riktigt kass över att amningen strular vilket gör att den strular ännu mera.
Skitväder ute vilket inte gör humöret bättre.

Pappa flygs hem idag och kommer till sjukhuset här, något positivt iaf!

Jag ska nog plocka fram mjukliften, åkpåse och det fina fårskinnet jag köpte av western för att bestämma hur vagnen ska bäddas. :laugh: Skinnet var så stort, så jag hoppas att det går att vikas till en åkpåse, så slipper jag köpa ny till Vilgot.

Kanske skulle plocka ner skötbordet och skruva ihop det också. :angel: Eller ska jag vänta med det? Tar väl max 10 min att göra det, så det kan vi ju fixa när lillkillen kommer hem.

Svåra beslut som ska tas idag! ;)

Haha, är det så fortfarande?? Mysko iPhone du har! Min har faktiskt blivit bättre nu sen jag lyckades uppdaterade den! Den kanske tyckte att det va drygt med alla appar som va installerade.

Ja, helmysko! Fast du ser ut som vanligt nu och är inte cool längre. Kanske räcker med en omstart bara, men jag har inte orkat göra det. :p

Haha, vad lustigt! Vilken smiley är jag?

*kl*

Här händer det inte mycket. Har släppt ut hästarna, mockat, blivit bjuden på havregrynsgröt och hemmagjort äppelmos av mor min och nu sitter jag här och mår illa och drar mig för att åter gå ut till stallet och halma upp boxarna och fylla på vatten. Mår så illa att jag inte vet vart jag ska ta vägen...

13.30 ska vi till bm för inskrivning och nupp/kubtest. Ska bli spännande att se hur denna fungerar och är. Var ju inte jättenöjd med vår förra precis.. Nästa vecka ska vi göra ultraljud för första gången och det ska bli så kul!!

Jag ska också ta fram åkpåsen idag men då för att tvättas av lite och sen bäddas iordning i vagnen för att kunna tas med till förskolan på tisdag. Skulle gärna vilja ha åkpåsen hemma men är viktigare att han får sova vamt och skönt på förskolan.

Jag köpte en ny, för halva priset på rea, som jag tog till dagis. Ville inte ta den fina dit.

Har precis plockat fram grejerna och inser att det nog är lite väl lång päls på fårskinnet för att bädda i liften med. Blir nog tvungen att köpa en miniåkpåse ändå. Får göra det i smyg... :angel: ;)

Du är en bow! :D

Men din stackare... :( Har inte du en Krister (eller vad han hette) som kan hjälpa dig i stallet. Att må illa är ju helt fruktansvärt!

Räcker inte den cocoon-påsen till p&t:en då? Jag har inte ens öppnat våran och tittat på den så vet inte hur tjock den känns.

Den föll liksom ihop (sidorna) eftersom det var riktigt trångt under syskonsitsen också. Lite irriterande faktiskt. Så jag stoppade i miniåkpåsen vi hade till Teutonian och då höll den sig uppe. Vill helst inte behöva byta "inredning" då jag byter vagn, men kanske att cocoonen funkar i teutonian, så det bara är att lägga över liften där.

Kan förresten vagnar mögla om de står i kallförråd nu? Det är så skönt att slippa ha vagnarna inne, men jag är lite orolig för att de ska mögla.

Om dom är fuktiga så finns det väll risk för det tyvärr. Iaf om det lätt blir fuktigt inne i förrådet. Inge kul om vagnen möglar men förstår att du inte vill ha dom inne.

Vi kommer inte ha nån vagn på dagis. Ture har inte sovit i vagn sen jag bröt foten i vintras och som det ser ut nu kommer vi ha sån lyx att han hämtas efter lunch varje dag! Och skulle han behöva sova fm så får de söva honom inne eller i lånevagn. Jag är hemma föräldrarledig måndagar, tisdagar hämtar morfar, onsdagar jag, torsdag mormor och fredagar jag. Så bra har vi det iaf till januari sen får jag nytt schema och då kanske det inte blir lika lyxigt.

Trots att jag är hemma sjuk så har jag sparkat fart på mig och gjort saker som är "svårare" med Ture, så jag har storstädat badrummet då vi avbokade veckostädningen när vi inte är krya, och det var faktiskt kul att få göra det själv. Det trodde jag ALDRIG jag skulle säga. Nu står en pasta-broccoli-kycklingratäng i ugnen!

Ture ska ju sova nu när han kommer från dagis så jag får vila då! :D

Vet ni vad det skumma är, jag är lite lite lite avundsjuka på er som är gravida!!! Gaaaah!

Just badrum tycker jag faktiskt jag också är kul att städa. Resultatet syns på en gång. :laugh: Vi har precis bytt städfirma och fick med det nya ett gäng microfibertrasor som jag naturligtvis var tvungen att prova och de funkade bra! :D Funderar faktiskt på att storrengöra tvättstugan också nu när jag har tid, även om jag är otymplig (INGET att vara avis på, jag lovar!! ;))

Det absolut tråkigaste är att gå runt och damma hyllor och fönsterbrädor samt att våttorka golv. Men torrmoppning är helt okej har jag kommit på nu när V tvingar mig till det. Tar ju inte många minuter att svepa över hela huset. Där ser man ju också tydligt resultat, inga katthårstussar samlas och det fastnar myyycket under moppen! :eek:

Senast ändrad:

Om dom är fuktiga så finns det väll risk för det tyvärr. Iaf om det lätt blir fuktigt inne i förrådet. Inge kul om vagnen möglar men förstår att du inte vill ha dom inne.
Jag får väl ha en vagn i hallen och en i tvättstugan... Livet var mycket enklare när man bara hade en vagn och barnet i fråga inte kunde klättra! :angel:

*kl*

Alltså, reklamen för Premieobligationer måste vara bland de roligaste på länge :rofl: . Har ni sett dem? (jag och AKB ser dem väl dagligen då de brukar gå i reklampauserna när HTG visas på 4:an :D)

Zazzarazz
Den senaste tiden har jag haft en ilsken liten S. Han blir sååå arg, förbannad när han inte får som han vill. Bryter ihop totalt, skriker och grinar och kastar saker omkring sig. Igår började det redan vid hämtningen på dagis då han inte fick öppna grinden, sen var den eftermiddagen förstörd. Kan det vara lika för din T? Att hon blir arg och slänger saker för att hon inte får sin vilja igenom?

Jo, men de var tvungen att snickra på ett annat jobb denna vecka, så han har övergivit mig. :cry: Men nästa vecka är han tillbaka. Men det är ju ingen nytta nu. :p

Nu sitter jag och funderar på om jag ska ta en dusch? Det kanske är bäst, med tanke på att sh spenderat hela förmiddagen i stallet och med hästarna, med ens vanliga tur är det väl någon, om inte sambon, som får ett allergiskt anfall.

Vi måste ha vagn på dagis då dom inte har någon plats inne att söva barn på. Sen kommer han att hämtas kl 2 och till dess kommer han aldrig orka vara vaken. Vill inte förlita mig på att vi får låna någon annans vagn heller då jag själv inte skulle uppskatta om något annat barn lånade Miltons vagn hela tiden.

Förstår din avundsjuka. Blir avis på alla som går runt och är gravida och det ser så lätt ut. Inte lika roligt när man är det själv med allt vad det innebär :p

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
778
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
35 36 37
Svar
732
· Visningar
22 772
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 093

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka