Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Som jag fattade det hade dagis en egen vagn han skulle få låna om det krisade, vill inte heller låna nån annans.

Till två skulle han heller aldrig klara! Nu är han hemma, har ätit och däckat bredvid mig i soffan! Han hade tyckt det varit roligt men varit reserverad och mest hängt på sambon när de var inne, ute hade det gått lite bättre. Men han är ju för tillfället klängig på oss här hemma också så det är ju inget förvånande. :) Första dagen avklarad!

Aha oki men då funkar det ju utan vagn. Våran förskola har ingen lånevagn.

Låter som han haft en bra första dag! :)

Blir avis på alla som går runt och är gravida och det ser så lätt ut.
Och jag tycker så synd om alla stackars gravida människor som måste genomleva detta helvete! :o

På vårt lilla och trånga dagis har de en långbänk ute på altanen där barnen sover på rad året om. Vi har fårskinn, åkpåse och sovkläder (fleecetröja+byxor, mössa och vantar) i hans "sovlåda".

Apropå dagis så bloggar vår personal två dagar i veckan. Det är jättekul att gå in och läsa vad barnen gjort under dagen, även om de såklart berättar vid hämtningen.

Våran förskola har alla vagnar på rad ute på den lilla altanten som jag gissar är byggd bara till detta. Tror aldrig att Milton skulle lyckas somna på en långbänk så är glad att dom sover i vagn så han kan ha sele så han ligger still(även i sömnen) för det gör han nog inte annars.

Va kul att förskolan bloggar! Blir lite mer att läsa om det än att bara höra lite varje dag kan jag tänka mig! :)

Senast ändrad:

S sover också ute året om! Hon har en liten dunsäck hon sover i när det är kallt, annars en fleeceoverall och en tjock fleece. Måste komma ihåg att köpa ett par sockor åt henne också... S hatar att bli för varm, så det är en skör balansgång när hon ska sova att hon inte ska vara så varm, men inte heller för varm.

Måste bara få skryta lite, gissa vem som klarade att borsta tänderna för första gången på två veckor utan att kräkas? :D wie! Visserligen mår jag väldigt illa nu efteråt, men ändå, går och stryker tungan mot tänderna hela tiden nu ovhnjuter av att slippa all äcklig beläggning. :love:

Eftersom V aldrig gillat att sova i vagn (bara när den rör på sig) så tycker jag att det är jättebra att de sover på bänk. :) Tror han tycker det blir för trångt att ligga i vagn.

Kunna borsta tänder, ta på sig strumpor/skor samt plocka upp saker från golvet är vardagslyx! :idea:

Måste bara få skryta lite, gissa vem som klarade att borsta tänderna för första gången på två veckor utan att kräkas? :D wie! Visserligen mår jag väldigt illa nu efteråt, men ändå, går och stryker tungan mot tänderna hela tiden nu ovhnjuter av att slippa all äcklig beläggning. :love:

Alltså, hur många gånger om dagen kräks du egentligen? Fy vad vidrigt, jag kräks nästan aldrig.Jag mådde illa sist jag var gravid men kräktes aldrig. Eller jo, en morgon ute i stallet men det räknas väl knappt med dina mått!!

Tycker synd om dig!!!!

Jag trodde aldrig att S skulle somna bara liggandes ute "lös" på en madrass heller, men det har fungerat hur bra som helst. Hon var lite svår de två första dagarna, men sen dess har hon nöjt gått till sin madrass och krupit ned under filten och lagt huvudet på kudden, hårt kramandes hennes snuttis. :love:

Jag tycker dagis är fantastiskt, S också. De första två veckorna var hon lite ledsen vis lämning, men nu ser hon inte ens åt mig när jag går. :cry: sen så är hon så glad när man kommer för att hämta henne, det ser jag fram emot varje dag. :D Äntligen någon som blir glad när man kommer. ;) Vi tycker att S har utvecklats något enormt också sen hon började på dagis, hon äter själv, hon förstår mycket mer, leker mer självständigt med sina leksaker osv.

Men alltså, jag tycker att alla har rätt att gnälla, oavsett. Att bara vara illamående i sig är ju hur jobbigt som helst.

Jag kräks mellan 1-7 gånger om dagen. Det hade varit betydligt lättare om jag inte hade kräkts hela tiden, utan kanske bara morgon och kväll, men nu är det lika illa hela tiden, vilket är det jag nästan tycker är värst med allting. Ligger jag stilla och tar det lugnt hela dagen, kanske jag bara kräks på morgonen eller inte alls, men det vet ju du lika väl som jag hur svårt det är att bara ta det lugnt på en gård med hästar, barn och hundar. :/

Jag tycker dagis är fantastiskt, S också. De första två veckorna var hon lite ledsen vis lämning, men nu ser hon inte ens åt mig när jag går. :cry: sen så är hon så glad när man kommer för att hämta henne, det ser jag fram emot varje dag. :D Äntligen någon som blir glad när man kommer. ;) Vi tycker att S har utvecklats något enormt också sen hon började på dagis, hon äter själv, hon förstår mycket mer, leker mer självständigt med sina leksaker osv.

Jag ser fram emot hämtningarna! Det ska bli så kul att hämta hem sin älskling som man fått längta efter! Plus att få se allt nytt han kommer att få lära sig! :)

+1 på allt det! :laugh: Framförallt talet har ju kommit igång rejält nu. Och förståelsen. Igår hade de sett en katt utanför dagis och V älskar ju katter. Så när maken kom hem på kvällen så sa han "kan du berätta för mamma vad vi såg utanför dagis imorse?" Han funderade länge och väl, sen sken han upp och sa "gaa!!!" som är katt. Det trodde vi ju aldrig att han skulle fixa!

S har fortfarande inte börjat prata, men det kommer nog så småningom. Däremot har bokstäver börjat bli väldigt intressanta, och S har lärt sig nästan hela alfabetet, pekar på rätt bokstav när man t ex frågar "Var är O?" Knasiga unge, känns lite bakvänt att börja lära sig läsa innan man kan prata...;)

Ligger hemma och mår tjyvtjockt, det går magsjuka på dagis, och uppenbart har jag lyckats bli smittad. Satt på jobbet i går kväll när jag var tvungen att gå och kräkas, däckade dessutom på toaletten, så jag ser ut som en a-lagare med svullen näsa och sår i ansiktet nu.:crazy: Har egentligen katastrofläge på jobbet och borde jobba, men inte lätt när man mår såhär.

Har ni nåt tips på vad man kan äta när man är magsjuk?

Ja jisses vad dagis har gjort gott! Oscar har med utvecklats enormt sen han började :) Leker ffa med sina leksaker på ett helt annat sätt. Innan dög de bara till att kastas på oss och hundarna, men nu så leker han med inlevelse.

*kl*

Blev så sur innan idag. Sambon äger ju ett hus till med två kompisar, i den ene kompisens namn kom ett paket och när vi öppnar det ligger det rakhyvlar från ett företag tillsamman med en faktura. jag lyckas faktiskt få tag i deras kundtjänst. När jag säger att vi inte beställt något säger hon - jo han han skickat in en kupong här.
När jag svarar att det har har INTE för denna personen kan inte ett ord svenska och har inte varit i sverige på 2 år så blir hon tyst och säger att vi kan skicka tillbaka den via frisvar. Nu i efterhand är jag ännu surare och vill inte ödsla tid på att köra och lämna det på posten. Funderar på att ringa och säga att om de vill ha det tillbaka så får de hämta paketet.

S har fortfarande inte börjat prata, men det kommer nog så småningom. Däremot har bokstäver börjat bli väldigt intressanta, och S har lärt sig nästan hela alfabetet, pekar på rätt bokstav när man t ex frågar "Var är O?" Knasiga unge, känns lite bakvänt att börja lära sig läsa innan man kan prata...;)
Akademikerunge! :D ;)

Usch och fy för magsjuka! :eek: Har inga tips att ge, för jag har nog inte varit magsjuk på 25 år. Det sägs ju att 20% av Sveriges befolkning är immun mot vinterkräksjuka och det verkar som att både jag och maken tillhör den lyckliga skaran. Vi lär iaf få veta om det är så eller inte nu med tanke på dagis.

Kl
Hur lång tid tar det att föra över pengar från en bank till en annan? Min man uppgav fel clearingnummer till nya jobbet och har nu fått en utbetalningsavi istället för pengar på kontot. :grin: Behöver liksom dom för att betala räkningar med...

Jag trodde också att jag hörde till de 20%, för jag har aldrig varit magsjuk förut. Förrän nu då, när det går magsjuka på S dagis... Fast det är bara jag som har blivit sjuk, inte S.

Har sett att man kan köpa nåt test på Apoteket för att kolla om man är immun eller inte. Dock var det lite väl dyrt för att göra det bara så där av nyfikenhet.

Hoppas att S klarar sig! :laugh:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
736
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
28 29 30
Svar
592
· Visningar
20 142
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 093

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka