Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Usch vad tråkigt att höra :( Även mina tankar går till hennes familj.. Vad för cancer var det hon dog av? Det spelar ju egentligen inte någon roll och du behöver absolut inte berätta.. Kram

H fick komma upp och byta bajsblöja och vid 22 hade han nästan 40 grader. Så han fick en alvedonsupp - inte poppis. Usch vad jobbigt, han har som mest haft 38,5 och då i samband med förkylning. Nu får han ligga här med bara t-shirt och blöja, och fönstret öppet en stund.

Hon hade levercancer, det gick jättefort alltsammans. Är bara så sorgligt att man inte finner ord för det :cry:

Nämen, stackars H!
Hoppas att det inte är något långvarigt.

M har haft hööög feber en gång, då varade det i 2½ dag och var väldigt påfrestande för oss allihopa.

S har fått vattkoppor tror jag. Måste blivit smittad när jag var på BVC för annars vet jag inte vart hon blivit smittad??? Hon är med min mamma när jag är i skolan och annars har vi bara hängt hemma typ. Nåja, hon började få en massa små prickar på låret/under blöjan och nu hittade jag en på tummen. Men hon är på gott humör och allmänt glad.

Tyvärr missade jag en fika idag med en gammal stallkompis och några till hos grannen då en annan tjej skulle dit oxå med sin 1 åring och när jag ringde och pratade med henne ville hon inte ha sitt barn nersmittat nu för det orkade hon inte eftersom han var lite förkyld. Så jag fick vara hemma istället. Jag hade valt att låta mitt barn få vattkoppor (om det nu är det?) så hade man haft det avklarat, men det är bara att respektera.

Gud så hemskt :( trodde inte det skulle gå så snabbt när du skrev om det för någon vecka sedan.

Vad fruktansvärt. :cry: Usch, vill inte ens tänka tanken. :(

Nej, jag fick ingenting. Jag blev erbjuden en viss med. Som inte fungerar, den andra de erbjöd var mycket starkare och, jag vet inte, jag är väldigt nojjig och vill inte ta något i onödan. Skulle aldrig förlåta mig om det hände något med bebbe pga mig, så jag tackade nej. Om det fortfarande var lika illa om en vecka skulle jag ringa igen.

*kl*

Har varit uppe och kissat tre gånger inatt redan, nu vaknade jag akut kissnödig, men S sover lätt just nu och hennes rum ligger precis vid toan och trappen, så jag vågar inte gå ifall hon vaknar, då är det "kört"...

Känner att jag inte skrivit något på jättelänge så jag kör en snabbis innan fröken vaknar.
Flisan är sjuk. Har haft krupphosta två nätter. Nu har hon sovit ok två nätter. Såå skönt med tanke på att jag åker imorgon. Snorig och slemmig i halsen är hon oxå. Men gapar stort när hon ska ta den äckliga hostmedicinen, när jag säger att hon får en godis efter :o Hur kan hon veta vad det är??? Hon har fått smaka Max två gånger förut. Vi äter knappt det själva längre och gör vi det så är det när hon somnat.

Sambon och svärfar är ute och bygger på lösdriften varje kväll nu. Bara mellanväggen och lite småfix kvar nu. Hoppas kunna ta hem dem i veckan.

Imorgon åker vi till Stenungsund på kurs med jobbet. Åker hem på söndag. Ska bli kul! Men jag kommer säkerligen längta hem som en tok!

Ni som hade voksipåse förra året, kommer ni köra med den igen? Har ni tvättat den? Hur i så fall.

Förresten, är det speciellt att fylla 25? Syrran har fyllt det och jag ska fika med henne idag. Tänkte ge henne hårgrejor ( som vanligt) men det kanske man inte ska göra när någon fyller 25? Fast jag är rädd att hon blir besviken om hon inte får det.

Jag hade blivit glad över att få det iaf! Man är ju halvvägs till 50 då :eek:;) Minns inte vad jag fick när jag fyllde 25 men nåt fick jag, det vet jag!

*kl*
Kom igen nu allesammans! Nu vill ja ha massor med aktivitet här inne. Ligger på en brits på vårdcentralen och har precis satt i mig en glukoscoctail så jag har några timmar att avverka!!!

Milton kommer få med sig voksipåsen till dagis. Jag har bara ytskrubbat den med ljummet vatten där det va lite kräkfläckar. Det räckte. Lite jobbigt att det står ingen tvätt på den :(
Jag tänkte att Mini skulle få önska sig en voksi påse i jul så kan barnen dela på den lite tills jag löst det med något annat för Milton på dagis.

Ang 25. Så jo nog tycker jag det är lite speciellt. Inte så man måste ha värsta festen och hitta på bus men lite extra kan det allt firas. Fast vill hon ha hårgrejer så då vill hon ju ha det!
Jag fyller också 25 i år men det blir nog inget spec alls. Förhoppningsvis har jag fött innan iaf så det lär ju fikas rätt rejält endå veckan innan. Ev kanske vi kan bjuda våra vänner på mat som kombinerad födelsedag/nyårsmys. Men hade jag inte varit gravid/haft en liten bebis så hade jag nog haft en liten fest iaf! :)

Bläsh lider med det. Jag minns att jag somnade när jag gjorde mitt test förra gången. Va så sjukttrött och mådde apilla av sockergrejen. Gör alla det hos dig eller har du haft högt socker?

Är voksipåsen jättestor? Det står nåt om att den kan växa liksom, så jag behöver veta hur. Går den att använda i mjuklift? Snabbt svar önskas, för jag måste ge mig ut på en liten utflykt idag på fm. Måste köpa nån åkpåse att ha i mjukliften, en jacka till Vilgot, några bodysar i strl 50, vantar till mig själv och lite annat krafs.

Vet inte hur det är i andra län men i V-botten får man göra det om man får ett barn som väger över 4500g, Theo vägde 4690. Mår bra än så länge men är sjuuuukt kaffesugen....

Jag använde våran i en hårdlift utan att det vart trångt. Du byter hela framsidan på den(som du får med) sen när barnet blivit förlång. Kan försöka mmsa bild om du vill?

Om du ska köpa jacka till V så tror jag att kappahl fortfarande har 25% rabatt på alla ytterkläder. :)

Senast ändrad:

Voksi classic ( den man knyter) finns i 2 varianter, vanlig och mini. Mini ska visst gå att använda som du tänkt tror jag. Finns ju en bärplatta att köpa till så det blir som en mjuklift. Men fråga mig inte vad skillnaden mellan mini och den vanliga är för båda ska gå att använda tills barnet blir ungefär 3...

Funderar själv på köpa en classic till Theo dock en begad då jag tycker dom är snordyra. Liten kommer ha en fårskinnsåkpåse nu i början!

Jag är inte helt hundra på att dom fortfarande har det men kan ju vara värt och kolla om man har nära dit. :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
731
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
27 28 29
Svar
572
· Visningar
19 800
Senast: cambodia
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 093

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka