Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Det brukar ta en dag. Om du för över idag så har du nog pengarna till klockan 10 i morgon. Så va det när jag hade Swedbank och sambon Handelsbanken.

Ibland kan det ta två arbetsdagar men har du tur så flyttas dom över direkt. Det gick inte att sätta in pengarna på rätt konto/bank direkt? Tur att pengarna inte hamnade hos någon annan iaf utan kom på en lapp ist!

Har sett att man kan köpa nåt test på Apoteket för att kolla om man är immun eller inte. Dock var det lite väl dyrt för att göra det bara så där av nyfikenhet.

Hoppas att S klarar sig! :laugh:

Ja, det blev lite panik där, min man jobbar på annan ort idag, så planen var att jag skulle hämta och lämna på dagis idag - jag blir yr och mår illa bara jag kliver upp från sängen, så det hade nog inte funkat så bra. Så lite hastigt och lustigt fick S åka till mormor igår kväll när jag satt på jobbet och kräktes, och peppar, peppar så verkar det faktiskt som att jag inte hann smitta. Pratade med mamma idag och S är pigg och glad. Hoppas på det iaf, vill inte att S ska behöva må såhär!

Fy tusan. Hör också till dem som inte varit magsjuk (eller kräksjuk iaf) sedan mellanstadiet. Så det lär väl visa sig om det är immunitet eller tur..

...
På tal om sjukdom så kände jag på H att han var lite varm här för en halvtimma sen när han fick välling. Kollade tempen och jo, 38.9 grader. Nu har han däckat, rekordsnabb sövning. Maken är lika förvånad som jag, visst har han varit lite småkinkig här på kvällskvisten men bara sådär så vi tolkade det som trötthet. Har lekt och dansat på som vanligt. Återstår alltså att se vad denna feber beror på.

Åååå vad jag är trött :D Hoppas, hoppas, hoppas att kroppen och huvudet somnar foooort ikväll för jag behöver det! Nu ska jag först sätta mig med skolarbete, varför inte liksom? ;) Gör ju inget annat!

Ps.. ingen mens än här.. Ska på fest i helgen, ett test tas på lördag innan festen, om ingen mens har kommit till dess ..ds :D

Ta dig en rejäl sängfösare innan läggdags ;)

Själv är jag fortfarande i sövningsposition. Lätt fånget lätt förgånget. Får se hur orolig denna natt kommer bli..

ÄNDRING! Stryk sängfösare, det var ju det där med mensen ja ;)

För många år sen när jag levde med mitt ex så hade jag svårt att somna varje kväll.(vilket nu i efterhand nog mest berodde på honom :p) Men då köpte han nått som heter Neurol forte, Valeriana till mig. På kartongen står det: För tillfällig oro och tillfälliga insomningsbesvär. Det är ett växtbaserat läkemedel så gissar att han köpt det på hälsokosten kanske? Tyvärr gick dom ut 09 annars hade du kunnat få kartongen för det är mer än hälften kvar. Minns inte om jag fick någon hjälp av dom men det kanske kan vara något du kan testa? Men först måste du ta reda på om du är gravid för dom ska nog inte ätas då. Tänkte om du ville testa något innan du går till läkaren. :)

Jag lider verkligen med dig. Vi är nog ganska lika och jag förstår dig precis. Det låter nästan lite som min chef, som också ignorerar mig. Han kommer aldrig in och pratar, han har "morgonmöte" med alla andra utom mig, när jag sitter ensam i fikarummet går han ner med sin kaffekopp och bara om det finns nån annan där sätter han sig hos oss, Han har utvecklingssamtal med alla utom mig, osv osv. Klart man blir ledsen, men jag har kommit till en punkt då jag mest tycker attt det är fascinerande att man som chef kan vara så extremt ointresserad av en anställd och vad denne gör. Han frågade inte ens när jag slutade nu vad jag hade gjort under tiden jag jobbat, ändå hade jag en ny befattning.

Det är riktigt ohyfsat attt bete sig så där. Även om man ingte älskar varandra så kan man ändå vara artig och vardagstrevlig.

Ja du, din chef är ju fruktansvärt trevlig prick han också :cool: Idag har jag nog varit ganska otrevlig :o Har bara pratat med henne vid direkt tilltal till mig och har faktisk inte ägnat en blick åt henne ens. Jag har varit skittjurig. Igår var jag ledsen och idag riktigt arg på hennes beteende. Hon är så hemskt nedlåtande och otrevlig, jag har hur många historier som helst om henne.

Vi här tycker om dig jättemycket iaf! :love:

Vad snäll du är :love: det värmde att få läsa!! Surt att jag blev sjuk förra veckan, hade varit så roligt att träffas.

S är också väldigt orolig ikväll. Hon kändes varm, men hade ingen feber. Tydligen hade hon varit orolig på dagis idag också, vaknat på tok för tidigt, hysteriskt gråtande, så vi får se om det är något på gång. :( känns som att hon är sjuk hela tiden nu, stackaren. Vet inte hur jag ska hinna med allt i vckan om hon är dålig och sambon har massor med viktiga möten, så han kan inte heller ställa upp och vabba. :( skit, rent ut sagt.

Hoppas H kryar på sig snabbt!

*kl*
besöket hos bm gick bra idag. Hon känns väldigt bra och vettig faktiskt, både jag och sambon fick en bra känsla. Hon var mycket grundligare och lyssnade verkligen på oss när vi gick igenom våra tankar och S förlossning. Om två veckor ska vi träffa läkare och bestämma tid för snitt. Jag funderar på att fråga om min läkarbror kan följa med, skulle kännas tryggt att ha honom med.

Ringde Axents ägare idag och berättade vad veterinären sagt. Tror det är ett av mina hemskaste samtal hittills, men det blev ett av de bästa. Hon är ju som min extramamma :love: och jag saknar henne enormt sen hon flyttade. Vi ska försöka hitta en ny ägare till honom, annars så får han somna in. :(

Min häst betedde sig som ett svin idag, rent ut sagt. :o Min medryttare (läs enda ryttare som rider honom just nu) var här idag och skulle rida. Jag tog upp honom och borstade av honom och mös. På något sätt hade hästen trampat av sig halva höger framsko (??), men som tur är är ju hans medryttare även hans hovslagare, så det var lätt ordnat. :) Sen red en av tjejerna ut på sin ponny på åkern bakom ridbanan nästan samtidigt och naturligtvis ska min häst gå och titta, vägra gå framåt och bara glo på den hästen istället. Vilket realiteter i lite tjaffs, såklart, och när jag säger, efter en stund, "Vad fint han går" så brakar det loss. Hästfan ställer sig upp och är så nära att stegra över så att jag höll på att kissa ned mig, som tur är får C tag i honom och får ner honom , men fy vad obehagligt det var. Efter det fick Lilla B verkligen känna att han levde, så fort han såg lite efter ponnyn fick han gå ännu hårdare och sen sakta av när han skärpte sig. Till slut gick han faktiskt väldigt bra, men jag valde att inte kommentera... ;) Spolade av honom för första gången efter, då det bara rann svett, och han stod helt stilla. Var så stolt över honom. Fast det kan ha berott på att C stod bakom min axel och glodde argt på honom, haha. Nu står han, lite chockad, i boxen med hur mycket halm och hö som helst och myser. :love:

Min sambo hjälper en av tjejerna i stallet med ett skolarbete i köket, han kan mindre än henne, haha, men han kämpar på ändå. Hennes föräldrar har 5 barn, så hon uppskattar verkligen hjälpen och uppmärksamheten hon får. Vi har blivit som hennes extraföräldrar. Antar att vi får se det som träning inför när S blir 14år... :p

Nu har S äntligen somnat!! Ska försöka smyga mig ut ur rummet utan att väcka henne också...

Kl

Men seriöst, nu börjar jag bli irriterad på dessa smileysar som hamnat helt fel. Alla smileysar har bytt plats med varandra och det blir helt fel när jag läser och skriver inlägg... Har testat att starta om iPhonen, men det hjälpte inte. Vad återstår då? En återställning?

Ni andra med iPhones, har ni uppdaterat till iOS 5.0? Är det pga det som gör att det blir fel??

Åh din stackare :( hoppas du snart mår bättre och S klarar sig. Har heller inte haft magsjuka sen jag var riktigt liten. Hoppas vi klarar oss i vinter men chansen är väl liten.

Kl

Men seriöst, nu börjar jag bli irriterad på dessa smileysar som hamnat helt fel. Alla smileysar har bytt plats med varandra och det blir helt fel när jag läser och skriver inlägg... Har testat att starta om iPhonen, men det hjälpte inte. Vad återstår då? En återställning?

Ni andra med iPhones, har ni uppdaterat till iOS 5.0? Är det pga det som gör att det blir fel??

Jag har inte uppdaterat min telefon på snart ett år tror jag :o Och jag har inga smileysar, har 3gs

Ta dig en rejäl sängfösare innan läggdags ;)

Själv är jag fortfarande i sövningsposition. Lätt fånget lätt förgånget. Får se hur orolig denna natt kommer bli..

ÄNDRING! Stryk sängfösare, det var ju det där med mensen ja ;)

Hahaha, ja jag får väl skippa den där sängfösaren :D
Jag ska faktiskt snart gå och lägga mig, ska gå ut till hästarna först och ta ut min lilla Yda på en kort promenad bara, sen så. Har inte hänt på jag vet inte när, att jag kryper till sängs runt 22 :D

Jag har uppdaterat till ios5 nu och har inget problem med bråkande smilys. Testa att återställa den igen? Finns väll inte så mkt annat att göra?

Det luktar (!) magsjuka lång väg här! Bytte nyss en stinkande blöja. Gjorde även några underliga fynd i blöjan i form av gula, genomskinliga, hårda droppar. Typ som att majs blivit genomskinligt :confused: Någon som vill gissa? Kan inte komma på vad det kan vara eller bero på, men hönsmammanerven pirrar..

Men det är bukes smileysar som bråkar, inte iPhonens. När någon av er lagt in en love-smiley ser jag en ledsen smiley t.ex. Och ibland kommer Lottch, Cyllene eller Modett in i inlägget. :grin:

Och vad är det för fel med en lottch eller cyllene i inlägget om jag får fråga? :mad:

( ;) )

Jag vet ju inte vad ni betyder! :D

Vänta då, ska jag kolla. Lottch är en :bow: och Cyllene är en :angel:

Precis så hade M igår, sambon tyckte att hon såg febrig ut (rödblossig och glansig på ögonen) och tog tempen, 38,7 i örat. Då gick det liksom inte alls att märka på henne att hon hade feber. Hon var lite orolig under natten och fick ipren och vi var hemma idag, men idag har det varit full fart och hon är feberfri.

Nu vid läggning fick hon lite högre temp och verkar ha väldigt ont i sin tand som är på väg upp, kallas den för en sidotand kanske? En tuggtand iaf. Det lustiga är att hon bara har två tänder nere, framtänderna så det blir några tänders tomrum till den som kommer nu. Stackarn låg liksom och stönade i varje andetag trots tandsalva, så hon fick lite ipren ikväll igen och nu verkar hon ha kommit till ro. Så jag tror att gårdagens feber berodde på tanden då hon var pigg och inte är det minsta förkyld.

Varken jag eller nån i min närhet har fått problem efter uppdateringen så det kanske bara är din telefon som är lite tjurig :laugh:

*kl*
Tråkiga tråkiga nyheter mötte mig på Facebook tidigare i dag. Mamman till Theos ena dagmammekompis har förlorat kampen mot sin cancer :cry: Huvva vad fort allt gick. Tankarna har gått till hennes man och 2 barn nu ikväll.

I morgon ska jag på sockerbelastningstest. Gruvar nåt enormt. Vet inte hur jag ska klara mig utan mitt morgonkaffe?! Ännu surare att jag inte fick knapra i mig mina kexchoklad i kväll framför tvn. Fast just nu så känns nog detta som det minsta bekymret om man tänker på ovanstående :(

Lottch
Fick du nåt utskrivet mot ditt illamående i dag?!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
736
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
28 29 30
Svar
592
· Visningar
20 142
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 093

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka