Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Jag funderar på samma i omgångar, men jag kan aldrig riktigt komma på vad det är jag vill :(
Och jag vet med all säkerhet att är jag inte tillräckligt intresserad blir det inte bra även om jag har relativt lätt för pluggande...

Jag hade blivit galen! Och det låter som att hon dessutom inte knackar utan bara öppnar - ännu värre! Ett hett tips är att nästa gång göra ljud som lätt kan associeras till "vuxenaktiviteter", det kan vara rätt effektivt ;)

Tänk som så, att efter 2 fl är ni vana att leva sparsamt :) Nu vet ju inte jag hur mycket du tar ut, men vi sparade så gott vi kunde på våra dagar så det jag fick ut motsvarade ungefär studielånet när jag pluggade. Något mer men inte mycket. Går ju kanske att jobba lite extra ibland dessutom, och visst får man en liten slant extra i studiebidrag när man har barn..?

Det är (nästan) alltid klokt att investera i utbildning för som du säger - du har många år kvar i arbetslivet.

Senast ändrad:

Precis som du säger, en utbildning är mycket värt! Jag hade tänkt plugga agronomlinjen, men fick ju oväntat en bebis i magen som satte stopp för det, men planen finns fortfarande kvar. :) med en utbildning i ryggen kan man ta sig steget längre på arbetsmarknaden.

*kl*
Jag är väldigt, väldigt trött idag. Har faktiskt inte kräkts idag, istället har jag haft en spya i halsen hela dagen. Funderar på att gå och stoppa fingrarna i halsen bara för att få det överstökat.

Min väninna ringde precis och sa att hon kunde komma och rida min vilding idag, perfekt! Jag hade själv tänkt hoppa upp på honom, men så blev sambon, tillika barnvakt, jättedålig och tar sig knappt upp ur soffan, så då sprack den planen... Lika bra det, han är inne i en trotsperiod nu och behöver någon som kan säga åt honom ordentligt, jag är lite för feg just nu... :p

Jag vill verkligen plugga till nånting. Men att sätta mig 3år i skolbänken med lite pengar efter att redan varit fl i över 2år så känns det sådär. Sen hur ska man orka få in allting i hjärnan?

+1 på den. Jag ångrar så in i h-vete att jag inte blev civilingenjör inom vad som helst, men framför allt teknisk fysik eller möjligtvis maskin. Jag skulle verkligen vilja bli det, men tror varken att det finns ekonomi eller ork till det, tyvärr... :( Ekonomi finns det nog, om jag verkligen vill, men jag gillar ju att inte behöva snåla. :o

Nu har jag iaf varit och shoppat. Blev bl.a en jacka till V och en Bozz miniåkpåse. Och så lite småkläder till Valter. :love:

Jag har kommit på NU att vi snart ska få en liten bebis! :love: Innan har jag liksom bara sett min stora feta fula mage och kropp och inte tänkt längre. Fast nu börjar det kännas på riktigt.

Det ordnade sig med makens lön förresten, han kunde lösa in utbetalningsavin i vår egen bank och pengarna kom således in direkt. Så nu ska jag betala alla räkningar. Månadens höjdpunkt! :grin:

Kan ni inte ha dörrarna låsta dygnet runt då? ;)

Jag har ju svårt att sätta gränser för min svärmor också, men när det gäller våra rutiner så har jag satt ned foten ordentligt och ingen rubbar på dem. De vet att det inte är någon idé att komma vid 19, för vi lägger ändå S 20.00 osv. Mina föräldrar är ju här på helgerna, men de frågar alltid innan de kommer om det är ok. Det var vi som sa att vi ville det, då vi vill kunna ha vårt liv även fast de är här. Kan inte din sambo sätta ned foten till sin mamma? Det passar inte alltid att man kommer, så enkelt är det.

Jag ska btw också göra glukostest pga stort barn, härnere ar det tydligen också praxis att göra det när första barnet var stort, även fast mitt glykos var bra hela förra graviditeten. :)

Eller hur.. Vi hade en riktig grismånad vad gäller räkningar dessutom. Well, tur jag fick bra betalt från konsultjobbet.

jag har precis betalt våra räkningar..
Det var en tung månad.. Räkningar för 77 000 kr. (nä jag skojjar inte)

Det värsta är nog att det inte bekommer honom så mkt, sen märker han väl inte heller av det lika mkt som mig som vart/är hemma. Ibland taggar jag upp mig ordentligt för att kunna säga ifrån men då blir jag på nåt sätt för vek i slutändan. Låst dörr brukar jag köra på men funkar sämre då vi är ute :(

Ang utbildning
Jag vill också bli nåt bra när jag blir stor MEN jag orkar inte plugga. Har inget läshuvud för 5 öre. Gymnasiet klarade jag mycket tackvare att den var en rätt praktisk utbildning, och utan utbildning så tar man sig inte långt idag. Idagsläget vill jag heller inte jobba med det jag är utbildad till, kanske som fårskötsel isf.

Doris
What??!! :eek: Tur det inte var vi, då hade det blivit kärvt...

jag har precis betalt våra räkningar..
Det var en tung månad.. Räkningar för 77 000 kr. (nä jag skojjar inte)
Ja, herre gud... Vart tar pengarna vägen!!?? :eek: Vi hade "bara" räkningar för 48 000 kr den här månaden, vilket dock är mer än en genomsnittlig månad...

+Oregano

Shit :eek: Tacka gudarna för att vi inte haft sådana räkningar! Då var det ändå mycket nu med veterinärräkning på 3000 samt skatt på 2 bilar och en mc utöver "det vanliga".

Fy sjutton vilken räkningshög. Hur kan den va så hög? Men då lär ni väll ha pengar in därefter också hoppas jag för eran skull!

Här va det en standard månad. Nån räkning va lägre men det slogs ut av att Miltons försäkring skulle betalas nu. Alltid är det något. Om några veckor ska insatskasseten sättas in och efter det kommer det en fet räkning. Blää för räkningar! Men det är tur att vi bor i sverige och får pengar för att vara hemma med våra barn iaf. :)

*kl*
Efter att igår och inatt ätit bra och vi har sovit hyfsat har E börjat visa tecken på samma förkylning som A hade. ingen feber men hosta och täppt i näsan och hon kräks mycket mera än annars. väntar på att 1177 ska ringa tillbaka.

Inte kul när en så liten blir sjuk :(

H fortfarande dålig, kanske att han känns lite mindre varm. Bytte en stinkbomb för inte så länge sen. Annars ligger vi mest och myser på soffan.

Sådana månader är kul..... Vi hade något liknande förra månaden. Får se vad eländet stannar på denna månad :grin:

Kl

Nu måste jag bara få vara positiv så vi lättar upp oss lite.
Jag bara ÄLSKAR att jag har kommit igång med ridningen ordentligt. 5 dagar i veckan är jag ute med hästen. Varannan vecka har jag dressyrträning för min tränare, som är fantastisk. Idag är det dags igen :banana:
Det ger verkligen mig självförtroende och dessutom så får det mig att hålla igång ridningen. Nu mera så går jag ut när maken kommer hem vid 17.30 och kommer in igen vid 19-tiden. Det innebär att jag är ute när det är mörkt :idea: Inser ni att jag har blivit modigare? Jag känner mig inte ens rädd så länge jag sitter på hästryggen. När jag ska in från stallet så får min man stå i fönstret och hålla koll på mig, men ändå jag är ute :angel:

Jag är så sjukt nöjd att jag köpte den här hästen, med taskiga hovar som många tyckte jag skulle skippa. Han är helt enkelt perfekt för mig :love:

:eek::eek:Jösses!
Vi fick iofs en light månad denna gången, bara 13 000:- Annars brukar det bli 16-18 000:- Och det tycker jag är skitmycket.
Och då är lantbrukets räkningar med, foder, bränsle o.dyl.

Åh förstår att det känns skönt att ha kommit igång ordentligt! Blir faktiskt avis på dig och vad duktig du är som trotsar din mörker rädsla :banana:
Kom ju igång rätt bra i våras med träning för tränare och mer regelbunden motion med min fina Frans, är så ledsen över att inte ha honom kvar :cry: Men känslan just då var underbar!

Men herregud, så mycket pengar har vi inte ens in. :eek:

Det har inte vi heller när en är föräldraledig. Det är därför jag inte har råd att plugga. ;) Men en genomsnittlig månad har vi räkningar för ca 28 000 kr och då är mat och bensin inräknat. Fattar inte själv hur vi lyckats, men ungefär hälften är ju ränta/amortering/drift på huset.

Jösses, man är bortskämd när det gäller boendekostnader märker jag. Vi betalar i genomsnitt 3000 kr i ränta och amortering på huset. Ström ca 1000 kr nu, blir ungefär det dubbla vintermånaderna.

Lite positivt från mig med då, den andra tjejen ringde idag och sa att hon var intresserad att ta hand om hästen :banana: Hon ska ringa på stallplats så att vi ev kan komma och kika i helgen. Erbjöd henne samma deal som jag har nu att jag betalar de kostnader jag skulle haft om jag hade hästen hemma.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
725
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
27 28 29
Svar
570
· Visningar
19 682
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 093

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka