Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Vi hade toa på rummet. Men hade inte tid att kissa förens jag äntligen fick duscha efter vändan ner till barn avd.(dit fick jag åka rullstol och håller med känndes skitfånigt) Och vi fick äta våran bricka med mackor där nere. Minns att om det händer lika den här gången så ska jag komma ihåg att ta med en blöja xxl ner för där nere fanns det bara såna fyrkantiga bindor som inte riktigt räckte till första timmarna efter fl. Usch vad jag Inte ser fram emot detta avslag igen. :( Kom precis på en sak. Fy tusan för den jäkla träningsvärken dagarna efteråt!! Hur ont det gjorde att ta på sig bilbältet. Trodde aldrig att det fanns så mycket muskler att få träningsvärk i!! Tur att man är så mitt uppe i bebis att det mesta inte gör så mkt!

Hua för möss på taket! Det kryllade av dom hemma hos mamma och pappa och minns hur jag varje sömnlös natt låg och hörde dom springa fram och tillbaka. Trodde alltid att nåndag skulle dom lyckas kraffsa sig igenom väggen.(vilket aldrig hände tur nog)Än så länge verkar vi inte ha något besök här hemma iaf!

Jag var betydligt piggare och fräschare efter förlossningen än innan. Hade inte ont någonstans och känslan att kunna röra sig igen var underbar :)
Inget ont i underlivet alls, var mindre svullen efter än innan pga mina åderbråck som jag haft hela graviditeten. Sprack ingenting så att gå på toa var inga problem. Kände mig med urdum när de ville att jag skulle åka rullstol till BB, men då jag hade E på magen eftersom hon var kall så gick jag med på det :D

*kl*

Fick bara två stygn, men ett av dem satt precis över urinröret. Inte mysigt att gå på muggen efteråt:crazy: Men annars va det inte några bekymmer.
Det va när de skulle trycka ashårt på magen för att få livmodern att dra ihop sig som gjorde nåt så förfärligt ont! Den elaka bm-tanten förvarnade inte, utan sa att hon bara skulle känna lite på magen, inte att hon skulle hänga med hela sin tyngd på:devil:

Fick inte stanna så länge i förlossningsrummet, utan fick gå rätt omgående till rummet vi hade tillbringat de senaste dygnen på. Den biten gick jag själv. Va så hög på adrenalin att jag tog alla väskor och jackorna själv. Oscar fick sambon rulla fram med i bb-vagnen.
Men sen när vi skulle flyttas upp till BB så fick jag åka sängen upp :D
Sambon hade då åkt hem, och för att jag skulle få med alla väskor och Oscar så fick det bli så :)

Ååå! Allt gravid och bb-snack får mig att vilja bli gravid nuuu!
Men jag biter ihop iaf en månad till, vill ju vara med på whiskyprovning i Skottland ;)

Jag var totalt hög efteråt och hade världens myror i brallan. Maken höll H nästan hela tiden känns det som (även om det förstås inte var så) för jag kunde inte sitta still.

Kl
Har hunnit byta 2 stinkbomber sedan sist. Han känns lite svalare så håll tummarna för att resten av natten blir åtminstone okej.

Från det ena till det sjunde har jag märkt att det är väldigt många hundar i reklamfilmerna. Varför? Givetvis för att H säger VOVVE så snart någon skymtar förbi. Spelar ingen roll om det är en aldrig så liten hund som bara går förbi i bakgrunden - nog ser han dem. Även brum och kisse måste uppmärksammas, och man måste upprepa och gärna peka för att förvissa honom om att man verkligen sett den ;)

Hur går det för er hoppas att ni får sova något.

Jag vågar inte somna, Det känns som om E kräker upp allting som jag får i henne och slemmet gör att hon får kämpa med att få luft.
det är värst under ca en timme efter att hon ätit, däremellan hostar och nyser hon mest. Ingen feber hade hon innan ikväll, ska kolla igen vid nästa blöjbyte.
1177 tyckte vi skulle åka in nu när jag pratade med dem, hur ska jag lösa det? Jag är inte i skick till att köra till Halmstad ensam, och dra med hela gänget är inte heller någon lösning.
Nu har det iaf gått 10 min sedan hon åt och ännu inget kräk som kommit.
Ska avvakta en stund och se hur det går och kolla febern innan jag bestämmer hur jag ska göra

Herregud. Föräldrar alltså och då pappor/karlar i synnerhet.
Lyckades slumra till med E i famnen när telefonen ringer. Ser att det är pappa och blir livrädd förstås, han brukar inte direkt ringa klockan två på natten. Då ber han mig köra ner och väcka mamma så att hon kan hämta honom på sjukhuset för han kan inte sova pga rumskamraten :grin:
Fråga om de inte kan flytta dig till ett annat rum säger jag. Det finns ju ingen personal säger pappa. RING PÅ KLOCKAN DÅ !!
Säger att mamma inte kommer hämta honom, hur ska han kunna vara hemma där inget är förberett ännu och han kan knappt stå upp själv.
Då blir han som en tjurig 5 åring och säger inte mycket mera utan lägger på.
Visst han är uttråkad men alltså.
Jag ringer till avdelningen för att kolla om han frågat dem ,deras kommentar är -Har han ringt NU?
När jag berättar vilken sal han ligger på så förstår de genast varför han har svårt att sova och självklart kan de flytta honom iaf under natten. Måste smatidigt be sköterskan spela ovetandes om vårat samtal förstås :angel::bump:

:eek:Förstår att du blir livrädd när han ringer sådär mitt i natten! Men man kan nog göra konstiga saker om man har ont och fått sömnbrist.

Hur går det med E? Behövde ni åka in? Hoppas hon blir bättre snart! Inte lätt när så små blir sjuka :(

Kram!

Det lugnande ner sig med kräkningarna resten av natten så vi åkte inte in. Idag ska jag in och vaccinera A och väga E på bvc. Det är ju läkarbesök för A och då ska jag be läkaren lyssna på E med. Om det är en barnläkare vill säga, annars ringer jag ev till barnmottagningen.

Jag döööööör. Hade bestämt mig för att jobba idag men kunde inte sova igår. HATAR när det händer eftersom man aldrig vet hur Tures natt blir. Har jag somnat tidigt så är allt lättare. Men mycket riktigt, straxt före midnatt vaknar han med illvrål a'la tänder bryter igenom och är otröstligt i en timme. Försöker sen söva men då kissar han ner sig. Passar på vid blöjbyte att ge alvedonsupp men det tar ändå en timme till att söva honom. Så jag har sovit mellan 02.30 och 06.00.

Och nu sitter jag på jobbet. Av ren snålhet ska tilläggas....

Jobbigt med kräkbebis. Har det varit så hela tiden, eller har dessa problem (med att du knappt törs sova) kommit nu? Jag ser verkligen inte fram emot 4 månaders kräkande som vi hade sist. :crazy: V kräktes konstant ända tills han började äta riktig mat.

Hur gick det förresten med den där kungamiddagen? Missade han den?

Jag var betydligt piggare och fräschare efter förlossningen än innan. Hade inte ont någonstans och känslan att kunna röra sig igen var underbar :)
Inget ont i underlivet alls, var mindre svullen efter än innan pga mina åderbråck som jag haft hela graviditeten. Sprack ingenting så att gå på toa var inga problem. Kände mig med urdum när de ville att jag skulle åka rullstol till BB, men då jag hade E på magen eftersom hon var kall så gick jag med på det :D

Vad skönt att inte spricka något! Gjorde du det vid de andra förlossningarna? Jag har ingen aning om hur mycket jag sprack faktiskt. I journalen står att de sydde både invändigt och utvändigt, men jag har för mig att bm sa att det inte var så mycket. Jag var iaf rejält öm och värst var att sätta sig ner och resa sig upp. Kunde inte gå med så långa steg heller. Däremot var jag inte det minsta trött eller medtagen alls efter förlossningen. Jag vaknade upp från min 45-60 min långa "medvetslöshet" och allt kändes precis som vanligt förutom att vi hade fått en liten Vilgot. :love:

I vanliga fall kräks hon ytterst lite, oftast rinner det bara över lite granna. Dessa kräkningarna har med hennes hosta och slemmet att göra, det gör att det är väldigt segt att få upp och det är då som hon får kämpa för att få luft.
"vanligt" kräk är inga problem, då vågar jag sova.

Bildbevis på kungabesöket finns om ni googlar på gästgivaregården i ljungby. Eftersom E behagade titta ut i god tid och vi ändå låg inlagda på neo så kunde sambon vara med. Kungen är visst liten, något jag aldrig tänkt på innan!

Med H och A sprack jag så att jag fick ett par stygn invändigt. (Med en A på 4.4 kg som banat väg nyligen så fanns det gott om plats för en liten 3.1 kilos E)

Hur är era barn med era djur? Vilgot är (allra oftast) så försiktig och snäll med katterna så jag blir riktigt rörd. Om en katt ligger åtkomligt så går han fram och klappar fint, sen lägger han armarna försiktigt runt och lägger ner huvudet och kramar katten. Sen brukar han utdela ett antal pussar också! :love: Alla djuren i böcker som har fastklistrad päls på sig brukar också alltid få pussar. Det värmer verkligen i hjärtat att han blivit sån djurvän! :love:

Sista ledig dagen den här veckan och det är städning som gäller. Måste åka på utflykt idag också trots att jag egentligen inte vill. Köpte skor till V igår, men de var så smala i skaften att det inte går att få ner hans fot.

Med H och A sprack jag så att jag fick ett par stygn invändigt. (Med en A på 4.4 kg som banat väg nyligen så fanns det gott om plats för en liten 3.1 kilos E)
Aha! Då får jag se till att klämma ut den här i tid, så han inte växer sig större än 3050 g. :D

Förresten så verkar det som att min man håller på att ge efter om namnet Valter!! :banana: Det är tydligen just kombinationen "Vilgot och Valter" han hakat upp sig på. Är det samma sak där, att folk sagt till mig att det passar bra ihop bara för att vara snälla? Visst är namnen lika, men det finns ju värre kombinationer. Tänk Vilgot och Valgot t.ex! :rofl:

Var uppe och bytte en stinkbomb strax före 01, men därefter fick vi sova någorlunda fram till 07 och snooza till 07.30 när nästa stinkbomb kom. Febern verkar släppt greppet så det är nog på rätt väg. Skönt att ni slapp åka in!

Oregano: H pussar och kramar djuren här hemma jättemycket, både de verkliga och de i böckerna. Fast han kan vara väldigt hårdhänt också och klappa för hårt eller nypa..

Selma älskar hundar och hästar (vilket är de enda djur hon haft kontakt med) och ska klappa och pussas. Tyvärr så är hon lite hårdhänt ibland, vi har ju två stora hundar hemma och jag brukar klappa dem ganska hårdhänt "dunk dunk dunk" när vi busar och gosse, vilket hon såklart har sett och ska göra samma sak. :o men hon har faktiskt blivit bättre sen hon började på dagis och det är verkligen så mysigt att se hur hon går fram till Zelda eller Sam när de ligger på golvet och lägga armarna runt deras hals och pussas. :love:

jag tycker också att kombinationen av Vilgot och Valter är fin och passar.
(faktiskt mer än vad jag gillar själva namnet Valter :o men det är nog bara för att jag endast känner till 1 valter, och den ungen är inte söt.. jätte jättehög panna - så du får gärna bevisa för mig att det finns fina och söta barn med det namnet)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
719
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
27 28 29
Svar
566
· Visningar
19 522
Senast: Halcyon
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 093

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka