Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Tårtan var verkligen jättefin! Jag har aldrig tålamod till att göra något sådant, blir verkligen inlade av er som kan göra det. :)

Sen så blev jag ju bara liiiite sugen på hallonmousse och chokladmoussetårta med halloncoulis nu... Taskigt att lägga ut en bild på något så smaskigt. :p

Du kan få komma hit om du vill. ;) vi och några grannar tänkte ha julbak i vårt magasin den 22, det ska faktiskt bli riktigt mysigt! Förra året var det mest stress när jag stod ensam med allt bak och mat med en gnällig S i köket, men med flera stycken och chans till hjälp med barnpassning känns det lite roligare. :)

Vad har de för lunch- och sovtider på hans dagis, blir han inte hämtad mitt i sömnen då?

De äter halv tolv. Jag hade velat hämta klockan tolv men då tyckte fröknarna att det var bättre kvart över. Så jag gissar att de ska packa in alla i vagnar efter maten och att det då är smidigast att han hämtas då!

Är det inte enklare att han sover på dagis då? S skulle somna i bilen hem och sen vakna lagom tills vi kom hem och inte somna om igen, men du kanske har turen med ett barn som lyckas sova vidare? Då är jag väldigt avis! :)

Då får du kanske möjlighet att hinna med iaf en häst innan du måste hämta honom. :)

Min plan var ju att hämta V så tidigt som möjligt när jag jobbade 75%, men på vårt dagis äter de ca 11:30 och sen sover de. När de vaknar är det mellis, så när jag hämtar kl 15 så håller de oftast på att tvätta händer och munnar. Kändes inte som nån mening med att hämta tidigare direkt.

Ja det hoppas jag också. Hon sover här på soffan och det går inte att få liv i henne. Hon hade iaf ätit lunch ordentligt men nu på eftermiddagen har jag bara fått i henne en flaska välling på ca 220ml.
Så less på det här...

Så är det här också, fast de äter lite tidigare på S dagis. Jag hade tänkt hämta henne vid 14 egentligen, men då är det mellis och den brukar ta nästan 40 minuter. Så vi hämtar också S vid 15, mest för att det passar henne bäst. :)

Cyllene: hoppas att du inte tyckte att jag la mig i hur ni tänkt med Ture, tänkte på dig och dina hästar att du kanske skulle slippa lite stress. :)

Sen är det lite skönt att slippa behöva fixa mellis det första man gör när man kommer hem. :angel: :o

Och slippa byta blöja det första man gör när man kommer hem också för det är redan gjort. Kommer jag dessutom 15.05 är hon redan påklädd och klar för att åka hem då de går ut och leker efter 15. :angel:

Aha! Jag har nästan alltid kommit prick 15 och då får jag minsan klä på själv. Fast när det var lite varmare ute åt de alltid på altanen och var ute hela dagen, så då var det bara att plocka med sig honom.

Jag kom också alltid prick förut, men så var jag några minuter sen en dag och upptäckte att min fina unge redan var påklädd. Så nu är jag några minuter sen vaje dag.. :angel:

Så har det varit med S också, hon har varit kronisk snuvig och förkyld sen hon började dagis. :( men bara hög feber två gånger, pepparpeppar. Håller tummarna för att Bellan kryar på sig snabbt! :)

Tycker det va bra att du gick! Skönt att du fick en trevlig kväll trotts taskmörten!

Stackars Bellan att behöva bli sjuk igen. :( men snart lär hon väll ha gått igenom alla förkylningar som finns så hon ska kunna få vara frisk sen! Gumman får krya på sig!!

Till Cyllene:

Är det inte enklare att han sover på dagis då? S skulle somna i bilen hem och sen vakna lagom tills vi kom hem och inte somna om igen, men du kanske har turen med ett barn som lyckas sova vidare? Då är jag väldigt avis! :)

Då får du kanske möjlighet att hinna med iaf en häst innan du måste hämta honom. :)

Fundera lite på det där som Lottch skriver. Inte för att vi skall lägga oss i. Men jag har lite samma problem. Om jag kommer ifrån tidigare och vill hämta barnen tidigt så är det alltid ef 15 som gäller ändå. För att ta hem efter lunch men innan sovning ger inget alls förutom en S som somnar i bilen och vaknar 5 min senare hemma. Två gnälliga barn som vill ha mellis nu, och sen är S gnällig och trött hela eftermiddagen. En stressad mamma som måste ut med hästarna när det blivit mörkt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
716
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
27 28 29
Svar
566
· Visningar
19 505
Senast: Halcyon
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 093

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka