Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Haha, som här då. Associationen till namnet Valter är inte den bästa, men Oregano får gärna tvätta rent namnet!

Ture älskar sina katter men har lite svårt att ta i dem "lagom" mycket och de flyttar inte alltid på sig. Våra katter spinner inte så mycket men nu råkade han häromdagen höra Lilleman spinna så nu ska han ju ligga PÅ honom och lyssna hela tiden. Tappra katt som står ut med 10 kilo Ture på sig. Han klappar oftast väldigt fint men han kan putta dem lite hårt när de ligger ner. Han har fått två små rivmärken när Leo sagt ifrån men oftast så går det bra. De har så de kan äta i fred och vi har ju flera rum avgränsade med grindar men de väljer oftast att lägga sig på Tures lekfilt för det är ju där vi är. Och iaf Leo älskar sin Ture! :)

Främmande djur är han dock väldigt duktig med och sätter sig alltid på huk som han sett vi gör.

Nu har vi varit på 1,5 årskontrollen. S fick mycket väl godkänt. Är lite förvirrad, vår sköterska gav henne klossar och S staplade dem som om hon aldrig gjort annat. Här hemma har vi ALDRIG lekt med klossar hemma, det måste vara dagis hon lärt sig det på. 13 kg och 82 cm lång var hon. Min lilla korta tjockis. :love:

Hon blev helt förstörd av sprutan, hon var så arg på den stackars sköterskan. Grät och tog sig på armen samtidigt som hon såg på henne med mycket anklagande ögon. :D nu ligger hon i sin säng och sover gott. Jag mår jättedåligt idag, så det här kommer verkligen att bli en lång eftermiddag...

Tog en snabbsväng förbi Ica på väg hem från jobbet, tänker försöka vila resten av eftermiddagen. Helgmaten blir hemlagad pizza med lufttorkad skinka och mozarella, chili con carne och blomkåls och zucchini-gratäng. Skulle köpt kassler till den senare men det glömde jag visst.

Vi är SÄMST på att storhandla, det ekar i frysen och jag borde handlat mycket mer. Men orken tog slut!

Lugn helg här, skulle gått på halloweenfest imorgon men avbokat efter seg vecka. Sen dubbelbokad söndag med hoppning av hingsten och löshoppning av unghäst men väljer nog det senaste. Eller trippelbokad då det är släktmiddag samtidigt men mor och far får nog ta med Ture på det så jobbar jag häst.

Sen nästa vecka höstlov som ska ägnas åt min och Tures dagisinskolning. Jag må vara mesig men jag fasar för att lämna en gråtandes son varje morgon. Nu kanske det inte blir så, men om.

Kanske skulle sälja gården och sätta sig i en billig lägenhet och bli hemmamamma... :angel:

Hur är era barn med era djur?

Theo är jättefin med djuren. Klappar och mjukar fint och är inte snål med kramarna. Fatta hur gulligt det är när han är inne hos fåren då han ska krama allesammans. Ibland lutar han sitt huvud mot nåt av fårens och bara står och gosar :love:

Hästarna gillar han också, blir riktigt sur om han inte går "gåka" (:banana:)

Hehe, hur länge tror du att du skulle stå ut som hemmamamma? ;) jag tycker det är perfekt som vi har det idag. S går på dagis från 8-15 och Då hinner jag med det mesta hemma och slipper stressen med hästarna. :)

*kl*

Usch, mår så himla pyton nu, har inte kunnat göra något vettigt idag förutom att ha släppt ut hästarna och varit med S till BVC. Nu ligger vi båda två i sängen.

Ture kommer gå på dagis 07.15-12.15 men sen har jag hästarna kvar. Och två dagar hämtas han av mormor & morfar då jag jobbar sent och har då ÄNDÅ hästarna kvar. Blä!

Men det blir nog bra. Och jag skulle nog bara stå ut nån vecka som hemmamamma. Tror det är extra kul att laga mat och baka just för att man aldrig har tid. Inte fasen var jag så huslig innan Ture föddes...

Det hade inte gått bra att lämna honom på dagis. De hade ringt efter sambon efter tio minuter, men det var ju väntat. Nya tag på måndag. Jag biter ihop!

Jadu detta med namn är inte lätt. Jag blir galen på namn snart. Avskyr när frågan kommer från: Vad har ni för namn då? Har nästan slutat säga vad vi väljer mellan för säger man något så ska det klagas på dom få namn jag kommit på och kan tänka mig.

Min lista är:
Wilmer (men det hette min första ponny så kan bli fel)
Valter ev. med W (blir upptaget av dig även om sambon verkar kunna tänka sig det, men har gillat det sen jag blev gravid med Milton)
Vincent (fint men känns inte helt hundra)

Sambons lista är:
Douglas (men fanns en på mitt jobb som va skitdryg och hette så plus att det inte passar ihop med Milton)
Charlie (fint men det finns ganska nära i vännkretsen. Eller våra vänners vänner har en son som heter det så blir rörigt dom gånger vi kommer ses.)
Gabriel ( känns inte ok nånstans enligt mig)

Att det ska vara så svårt med pojknamn. Kommer väll bli lottdragning den här gången också som sist. :(

Ture kommer gå på dagis 07.15-12.15 men sen har jag hästarna kvar. Och två dagar hämtas han av mormor & morfar då jag jobbar sent och har då ÄNDÅ hästarna kvar. Blä!

Vad har de för lunch- och sovtider på hans dagis, blir han inte hämtad mitt i sömnen då?

Annars så tror jag att Milton håller på och förbereder sig för omställning av klockan. Senaste veckan har han sovit 19-08. Med uppvak för välling vid halv 7. Imorse åt han också välling 06.30 sen somnade vi om och sen vaknade han 08.45!! Iofs va han varm i natt och har vaknat till några gånger men somnat om direkt jag klappat lite på honom. Från kl 00 sov han ordentligt. Kommer bli tufft att lyckas hålla honom vaken till 19 på söndag. Får nog mötas halvvägs om vi inte hittar på något så han 'glömmer' av hur trött han är.

Btw kan ni hjälpa mig med en sak:

Kommer denna från pyjamas avd. eller kan den användas till vardags? Den hängde på en rea-stolpe därför jag undrar. Men den är tunn så jag antar att det är en pyjamas?
28239aed-5ec0-483c-aa13-7dd1fdbbae3b8.jpg

Gud... Jag har städat precis hela dagen och nu orkar jag verkligen inte mer... :crazy: Har knappt hunnit med hälften av det jag tänkte göra, men när jag städar så gör jag det ordentligt. :angel: Tänkte iaf bara tipsa om mitt älskade mirakelmedel Sillit Bang. Funkar till allt och när kakelfogarna i duschen börjar bli fula sprutar man bara på "S B smuts & mögel" och gnider in det lite med en gammal diskborste eller nåt. Efter några minuter gnider man lite till och sköljer av. Fogarna är precis som nya!!!! :banana::banana:

Nu är det soffan som gäller i 45 min, sen är det dags att gå till dagis och hämta älsklingen! :love: Sen är det golvmoppning som gäller... :cool: Häromdagen ville förresten inte V följa med mig hem. Han hade hittat en sopborste på dagis som han gick runt och sopade med... :p

*kl*

Så var det dags igen då, Isabella har 38,5 grads feber. Hon känns varmare nu efter att jag hämtade henne på fsk så det kan ha stigit lite. Hon har ätit lite välling och ligger nu i soffan här med mig, hon ser sliten ut.
De har haft vikarier denna vecka pga sjukdom bland personalen och Isabella har sovit ruttet hela veckan (bara 10 minuter i måndags t.ex.). Hon är inte så bra med förändringar det lilla barnet, hon blir väldigt orolig. Så lite sömn gör väl att hon blir mer mottaglig för nästan förkylning.

Jag har köpt orange, vit, svart och grön marsipan idag på Panduro :) tänkte göra små "bakelser" i helgen men vi får väl se hur det blir med Bellan, om jag får någon tid över att baka.

kl

Vi har bakat tårta idag :D
Sambon fyller år nästa helg men hans mamma och bror kommer och hälsar på idag så vi firar redan nu...
Den fick lite modifierat halloweentema ;)

t%25C3%25A5rtan.jpg

Senast ändrad:

+ Oregano o Aneka

Tack!

Ja, den är avlång, vi blir bara 4 vuxna så ville inte göra en hel stor tårta :)
Det är dessutom sambon som pillat med all marsipan...
Fyllning äe mosade hallon och dumlefluff, är även spacklad med dumlefluff ;)

Min arbetsgivare "tvingade" i väg mig med orden; Du är bättre, sänk dig inte till hennes nivå. Så jag gick och hade det trevligt med de andra två medan jag kände mig ganska sval mot taskmörten.
När jag kom hem stod jag vid Isabellas säng en stund och lyssnade på hennes rogivande andetag :love:

W_I: Lät gott med dumlefluff både i och på tårtan :d

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
719
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
27 28 29
Svar
566
· Visningar
19 524
Senast: Halcyon
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 093

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka