Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Men den är också svart. Riktigt kasst. Även plagget är mörkt så kan inte skriva där heller och ingen namnlapp. Jäkla hm :(

Jag får sluta snåla och köpa dyra kläder ist som går att märka :p hm kanske vill att man ska bli av med plaggen så man måste köpa nytt. :grin:

Jag får sluta snåla och köpa dyra kläder ist som går att märka :p hm kanske vill att man ska bli av med plaggen så man måste köpa nytt. :grin:

Hahaha, ja eller iaf kolla lapparna i kläderna innan köp :D
Smart drag av HM annars, att vilja att man blir av med kläderna ;)

Jag har varit på samrådsgruppsmöte, har ni sådant på era förskolor? Jättetrevligt faktiskt. Två föräldrarepresentanter från varje avdelning på förskolan som träffar ett par av fröknarna och förskolechefen, får information om förskolan och området etc. och pratar ihop oss om vad vi kan göra för att förbättra förskolan etc. Så roligt att få vara en del av detta! Det är ju dessutom min gamla arbetsplats, som jag bara älskar och saknar lite :cry: :love:

Vet inte riktigt vad våran förskola har och inte har. Eftersom den startat upp den här terminen. Dock så finns det bara en avdelning. Men på torsdag ska vi på höstfest/invigning av förskolan. Det ska pysslas lite i trädgårn. Men sambon får nog jobba för oss båda nu när det börjar bli tugnt. Så kan jag prata med alla föräldrar ist som ska bli kul att träffa! :)

Ja, de är riktigt gulliga :) en av dem har skadat knäet och hoppar på kryckor (men "handikapprider" utan stigbyglar) fast erbjöd sig ändå att komma hit fredag morgon och släppa ut hästarna så att jag kunde hänga med maken till grannstaden och bo på hotell torsdag-fredag när han ska dit med jobbet. Fast nä, jag kunde inte låta henne skutta runt här ensam på ett ben ;) får bli någon annan gång.

Fb-gruppen lät som en inte bara gullig utan även smart idé, där de kan snacka ihop sig om dagar och samåkning :laugh:

Åsså Kl
Glömde ju säga att det ringde en tjej från Jönköping angående ett jobb jag sökte där (hann ju skicka iväg ett gäng ansökningar över hela landet under dagarna som arbetslös). Behöver jag säga att det kändes GULD att snabbt kunna säga "ååh, jag har redan tackat ja till ett annat jobb men tack för visat intresse" :bump:

Vilken härlig känsla det måste ha varit, att kunna tacka nej till ett jobb sådär!

Kl
Och här ligger jag :/ Är så trött på mig själv och mitt sovbeteende.. Kan aldrig
Somna på kvällarna (nätterna som det hunnit bli här nu..) utan har även idag legat här nu sen 23 ungefär och vänt mig, suck. Snittar fem timmar ort natt och förstår ju att detta är helt ohållbart för mig då jag om dagarna är helt färdig och orkar ingenting. Varför somnar jag inte bara?? Nej armt är här, sambon är småförkyld så honom får jag sura och sparka på titt som tätt, stackaren. Djuren ligger här vilket egentligen är helmyaigt fast inatt hade jag klarat mig utan deras värme. Milton hostar och jag ligger och bara väntar på att han ska dra igång, som igårnatt. Och så ligger jag och tänker och stressar upp mig själv; hur ska jag komma upp imorgon (idag..), jag orkar inte ta mig till skolan och hålla på med dessa helvetes grupparbetena och känna att jag kanske sinkar gruppen på grund av att jag är så trött, jag kommer inte orka ara själv med Milton imorgon eftermiddag, fixa stallet, elda, ta ut Yda på promenad.
Nej fan, nu är jag less på att inte kunna sova. Jag har funderat på att uppsöka läkare för det här och få hjälp, men sömntabletter? Alltså tänk om Milton vaknar och jag inte hör det?! Nog för att sambon vaknar varje gång, men är man ens behjälplig efter att man tagit sådan medicin?
Jaha, nog med sammelsurium (okej ärligt det föregående ordet skulle varit svammel - vad fasen betyder sammelsurium, som det blev i iPhonen??) för idag. Kanske har detta gjort mig tröttare så att jag kanske nu kan få sova några timmar?! Sommar jag inom en halvtimme så snittar jag ju iaf mina fem timmar per natt :/ :D Hodnatt (godnatt som där egentligen skulle stå, fantastiskt vad iPhonen klarar av mycket själv, tekniken går framåt ;) ). Nej med godnatt!

Och jag kontrar med ett gomorron, gäsp! Ska åka till Paris över dagen och då måste man upp tidigt tidigt...

Vi har också en sån där föräldragrupp på tuvas förskola. Min sambo sitter med där. Blev jätteglad när han sa att han ville vara med. :)

Nu måste kostymen på, och alla kanoner måste laddas för idag blir det krig i Paris ;)

Nu måste kostymen på, och alla kanoner måste laddas för idag blir det krig i Paris ;)

Vilket underbart uttryck :)
Själv brukar jag inte få åka på så glamorösa resor när jag skall kriga.. Mest till Köping bara :D

På tal om föräldraråd (så kallas det här iaf) så har vi också det på vår förskola. Där det är ett gäng föräldrar som är med rektor(chef heter det visst idag) och en del fröknar (ja - pedagoger då) som träffas 1 gång/månad och går igenom gården/planer etc. Kul idé, men inget som jag hinner med tyvärr. Men jag litar fullkomligt på de som sitter med i den gruppen.

Nu har jag vinkat hejdå till Ture och hans pappa, första dagen av inskolning idag. Ture vinkade så glatt med ryggsäcken på ryggen, söta unge. I ryggsäcken satt Ponny, det gosedjur han har mest relation till (tror jag). Han har ingen snutte eller nåt sånt men vi hoppas att Ponny är hans trygghetssak!

Själv blir jag hemma och ska kurera mig. Förkyld som en tok och stannar faktiskt hemma från jobbet, det händer inte ofta...

Precis sådär brukar jag också kunna ha det. Går lite i perioder men är riktigt jobbigt. För mig blir det bara värre att släcka lampan och försöka somna, jag måste läsa mig till sömns eller se tv.

Ja helt plötsligt så kom jag på varför jag inte brukade prata så mycket med henne (mer än nödvändigt alltså) och jag kommer nog hålla mig på min kant fortsättningsvis. Förr kunde hon t.ex. titta in på behandlingsrummet och säga hej då och trevlig helg till tandläkaren men inte ens ett hej då till mig som stod bredvid :grin:
Men det sårar när min vikarie tydligen är bättre än mig och att hon tydligen minns henne men inte mig.
Jag lider verkligen med dig. Vi är nog ganska lika och jag förstår dig precis. Det låter nästan lite som min chef, som också ignorerar mig. Han kommer aldrig in och pratar, han har "morgonmöte" med alla andra utom mig, när jag sitter ensam i fikarummet går han ner med sin kaffekopp och bara om det finns nån annan där sätter han sig hos oss, Han har utvecklingssamtal med alla utom mig, osv osv. Klart man blir ledsen, men jag har kommit till en punkt då jag mest tycker attt det är fascinerande att man som chef kan vara så extremt ointresserad av en anställd och vad denne gör. Han frågade inte ens när jag slutade nu vad jag hade gjort under tiden jag jobbat, ändå hade jag en ny befattning.

Det är riktigt ohyfsat attt bete sig så där. Även om man ingte älskar varandra så kan man ändå vara artig och vardagstrevlig. Vi här tycker om dig jättemycket iaf! :love:

Vad jobbigt det låter att inte kunna sova. Tyvärr har jag inga råd att komma med mer än att försöka ha samma tider varje dag oavsett viken dag det är. Jag sover bra, men är känslig för störningar. Jag måste liksom i säng samma tid varje dag, annars slutar jag att fungera.

Fy vad jobbigt. Även jag har sådana perioder. Rätt många och ofta faktiskt.. :(
Det enda som hjälper för mig är att läsa mig till sömns.. Endera kurslitteratur, eller vanlig bok. Det sistnämnda gick aldrig under tiden som jag pluggade, det kändes som om jag "stal" tid från studierna, så det vart alltid kurslitteratur istället.

Du har nog redan förstått det, men du tänker för mycket när du skall sova. Prova om det hjälper att skiva ner allt på ett papper innan du går och lägger dig. På så vis har du journalfört det för dig själv inför morgondagen och behöver inte ha allt i huvudet under natten.

Jag lider verkligen med dig. Vi är nog ganska lika och jag förstår dig precis. Det låter nästan lite som min chef, som också ignorerar mig. Han kommer aldrig in och pratar, han har "morgonmöte" med alla andra utom mig, när jag sitter ensam i fikarummet går han ner med sin kaffekopp och bara om det finns nån annan där sätter han sig hos oss, Han har utvecklingssamtal med alla utom mig, osv osv. Klart man blir ledsen, men jag har kommit till en punkt då jag mest tycker attt det är fascinerande att man som chef kan vara så extremt ointresserad av en anställd och vad denne gör. Han frågade inte ens när jag slutade nu vad jag hade gjort under tiden jag jobbat, ändå hade jag en ny befattning.

Det är riktigt ohyfsat attt bete sig så där. Även om man ingte älskar varandra så kan man ändå vara artig och vardagstrevlig. Vi här tycker om dig jättemycket iaf! :love:

Vilka skitkollegor/chefer ni har :( :crazy:
Skriver under på det ovan till dig Michaellan

Vad ska alla göra idag?

Jag tycker det är så otroligt skönt och lyxigt att få vara hemma och pyssla alldeles för mig själv om dagarna nu. Jag njuter varje sekund, även om jag saknar Vilgot jättemycket och ser fram emot att hämta honom kl 15.

Har precis kommit hem från veterinären. Nu har katterna äntligen fått sina vaccinationssprutor och blivit undersökta av en tomtelik veterinär (äldre herre med myckt skägg) med en iPad för jornalföring! :D Där fick han pluspoäng av mig! ;) Båda katterna skötte sig bra. Den lilla katten fräste lite, men min stora goskatt sa som vanligt inte ett ljud. :love:

Annars ska jag packa ner laddaren till iPad/iPhone, deo och en bok i BB-väskan eftersom jag kom på att jag glömde det igår. Sen måste jag köpa skor på internet. :grin: Jag har verkligen inga höst/vinterskor alls då jag fick lov att slänga de jag hade förra året. Jag orkar verkligen inte prova skor nu, så jag får chansa helt enkelt. Det är ytterst sällan jag har något annat än 37, så det borde funka, hoppas jag.

Det är typ allt jag ska göra idag. :D :banana:

Här hemma blir det lugnt idag. Visar sig om vi hittar på något när sambon kommer hem eller om det blir lugnt. Har 'massa' saker på schemat imorgon. Oki inte massa men bvc + höstfesten är mkt om man jämför med våra tomma dagar. :p jag längtar till nästa vecka när inskolningen börjar så vi får se hur det går. Sen när den är klar ska det bli skönt att kunna få sitta några timmar utan att behöva resa mig var 5e sekund. För nu börjar det bli oskönt att sitta då mini blivit så lång att han träffar revbenen. Så att halvligga är skönast just nu. Blir även rätt slut av att jaga Milton och att bära honom längre stunder tar livet av min rygg. Så ska bli skönt att han ska få leka och busa utan att ha en tråkig mamma efter sig. :)

Ibland känns det som om folk tittar snett på mig som är hemma nu när V är på dagis, men det är faktiskt jobbigt att aktivera och hålla en 1,5-åring nöjd. Men jag har ju fått ok från dagis att låta honom gå ordinarie tid även om jag är hemma, så jag får försöka släppa det där.

Det där med revbenen är lite lustigt, jag har aldrig blivit sparkad på revbenen, men däremot är han och buffar på höftbenet hela tiden, vid höftknölen.

Så, nu ska ni få se hur det ser ut på min iPhone! :D

bild2.png

och

bild1.png

Skumt va??? :eek:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
779
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
35 36 37
Svar
733
· Visningar
22 867
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 093

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVI
  • Whamageddon 2024
  • Secret Santa 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat