Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Jag uppdaterade för några dagar sen och den har faktiskt gått ch blivit ganska slö efter det. Det är en viss irriterande fördröjning när jag skriver. Kanske behöver köpa en ny. :angel:

Min är slö redan nu. Inte när jag skriver men appar hänger sig och stänger ner sig titt som tätt. :( jag är jätte sugen på en ny vit fin 4S! :p

Jag vill också ha en iphone... hade varit helt okej faktiskt :) hoppas på att papsen vill byta ut sin 4.a till en 4S :angel: det är ovanligt att han inte har det senaste. Kanske måste pika honom lite :devil:

Kl

Bättre sent än aldrig eller hur var det nu ;) Gjorde testet i eftermiddag och det visade negativt :( Blev faktiskt riktigt besviken, men det var kanske lika bra, eller nåt :(

Det finns ju vissa fördelar med att ha en pappa som är pryl/tekniktokig och som gärna vill ha det senaste. Ibland råkar man ärva saker men det känns tveksamt att han faktiskt kommer byta ut sin mobil än på ett tag. Fast det hade varit bra för mig om han ville byta :angel:

Armani, jätte tråkigt för dig :( du vet inte alls ens en gnutta när du borde ha haft din mens?

Nä, du har angel-smileyn! :D
Haha jag va coolare än dig! :p :D

Mäh, jag är på min höjd skenhelig :angel:

Kl
Bättre sent än aldrig eller hur var det nu ;) Gjorde testet i eftermiddag och det visade negativt :( Blev faktiskt riktigt besviken, men det var kanske lika bra, eller nåt :(

Jag kan förstå hur du känner det men tror, som du säger, att det nog är lika bra med tanke på allt du berättat i tråden om skola/hus/sgi/osv. Det kommer en tid för syskon för er också, och när den dagen är inne så kommer ni ha superförutsättningar med din utbildning avslutad och ett fett bra jobb som grädde på moset :laugh:

Jag har en 4:a. Hade jag haft en 3gs hade jag inte tvekat en sekund.

Det var det jag trodde, att du hade en 4:a. Men vad konstigt. Min har funkat perfekt tills nu. Visst har appar krånglat ibland, men det har berott på apparna och inte telefonen. Tror inte ens att jag behövt starta om den. Det fick jag göra med min 3G ganska ofta.

Sambons fyra dog helt när han skulle göra en vanlig uppdatering för några månader sen. Så han fick ut en helt ny. Börjar bli nojjig att min också ska göra det så ska spara alla biler en extra gång. Tycker inte att det kan vara fel på alla appar som används flitigt. Sist jag skulle starta om den så ville den knappt starta upp igen. Tog säkert 3min innan den hoppade vidare ifrån äpplet. Lika alla 3gånger jag startade om den på raken. Kanske skulle ta och lämna in den. Men vill inte vara utan min iPhone!

Kl

Trist :( (blev också besviken nu ju) Men samtidigt som nån annan skrev så kanske det inte var läge nu heller efter det du skrev tidigare idag, nog för att det mesta ofta löser sig men ändå. Kan själv känna ibland att vi tagit oss vatten över huvet nu iom lillebror.

*kl*
:banana: Andra kvällen i rad som lilleman somnar efter den "gamla" tidens rutiner :banana:

Trist :( (blev också besviken nu ju) Men samtidigt som nån annan skrev så kanske det inte var läge nu heller efter det du skrev tidigare idag, nog för att det mesta ofta löser sig men ändå. Kan själv känna ibland att vi tagit oss vatten över huvet nu iom lillebror.

+ modett och er andra - vad söta ni är!!
Jo på ett sätt känns det väl lika bra, men jag vill ju inte ha så långt mellan syskon, det är nog därför jag blir besviken.. Det känns som att antingen får det bli nu nästa år, eller så får vi vänta tills utbildningen är helt färdig och min SGI är högre = Milton ca minst 4 år. Visst kan vi vänta till nästa sommar då Milton är 3, men det känns dumt att få barn precis då, för då har jag tagit examen och är attraktiv på arbetsmarknaden, hur attraktiv är jag ca ett år efter, när det finns helt nyutexaminerade?
Vill ju inte få syskon mitt i utbildningens sista år heller, det känns också lite konstigt. Men jag vet inte?
Jag vet att jag har bollat detta med er tidigare, men jag har svårt att "bestämma mig" för vad jag vill. Och jag vet ju givetvis att detta inte bara hänger på mig, för att göra barn behövs ju två ;) Men det är skönt att bolla funderingar med lite utomstående, om ni förstår hur jag menar? KRAM TILL ER ALLA!!

Bryna skivor av fläskytterfilén, steka svampen, ner i gryta. Häll i creme fraishe och matlagningsgrädde krydda med viltkrydda, salt, peppar och rönnbärsgelé. Låt puttra sakta i 40 minuter, typ. Sen skulle jag skippa att göra mos, bara koka potatisen (eller köra ris). :d

Ska lägga på minnet till nästa gång :) köpte ju storpack med tre stycken filéer så det kommer ju återkomma som huvudingrediens :idea:
Jag vet inte vad som hände med moset idag men det blev inte alls gott, funderar på om det var "dålig" (mindre god) potatis.

Det blir nog längre mellan syskonen än vad vi kanske önskat här också. Men jobb och ekonomi är nog så viktigt :) 2 år hade känts bra med tanke på att de kanske "får ut mer av varandra" som små, nu blir det minst 3 år och kanske mer beroende på hur framtiden ser ut efter mitt projekt. Det blir nog bra oavsett, vi får se fram emot syskon och längta lite till bara!

Så får vi också göra, gå och längta länge =) Vi har ju faktiskt Milton att njuta av, så vi har det ju egentligen helt fantastiskt :love:
Och så får vi ju se nu hur det blir med jobbet som sambon har sökt, som sagt.. Han har ju inte hört något sen andra intervjun, men av erfarenhet (här inne i tråden :D ) så kan det ju ta tid innan man får besked. Men vi vill ju ha besked NUUUUU :D

Om ni får nästa barn direkt efter examen får du köra på samma taktik som jag ska. Alltså konkurrera med att du redan har två föräldraledigheter i ryggen. Risken med att anställa en nyexad barnlös är att de har en anställd som kommer vara föräldraledig en hel del de närmaste åren.

Jotack, det finns sega rekryteringsprocesser som ändå resulterar i jobb ;) tror jag kommer hålla mig i topp länge på den listan med att ha skickat in ansökan 26 juni och få jobbet den 18 oktober :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
831
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
42 43 44
Svar
868
· Visningar
26 655
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 094

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka