Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Kl

Godmorgon på er förresten :) Usch jag är ingen morgonmänniska.. Men idag var jag tvungen att åka till skolan tidigare och har redan nu hunnit med att gå upp (!!), göra vid mig, fodra hästar och släppa ut dem. Ta mig till tågstationen, hunnit byta tåg en gång och nu är jag snart i skolan :) Jag brukar normalt sätt precis ha gått upp och släppt ut hästarna.. Det var lite bittert i morse faktiskt, mörkt, kallt och ensamt. Fast mysigt samtidigt, jag och katten det händer inte ofta :D Hade jag gått uppen kvart innan så hade jag nog tänt en brasa i kaminen, men se det hann jag inte.
Jaja, nog med svammel, anledningen till det är eftersom jag just nu inte har någon service på telefonen :D Tidsfördriv kallas det ;)

Tidig morgon här också, underbara Ture vaknade fem. Eller egentligen var det nog jag som vaknade först och väckte honom, så jag ska inte skylla ifrån mig. Vi har hunnit allt och lite till, vi var ju klara med allt vanligt morgonstyr innan sambon åkte till jobbet 7!

Hur hade ni gjort, har bvc tid för 18 mån koll i em och han är vrålförkyld. Hade nog feber igår men tror inte han har det idag. Känns för mig som jag kan skjuta på det nån el några veckor, samtidigt så hade det varit skönt att få det avklarat innan han börjar inskoln på dagis på onsdag. Jag ska förresten dit på inskolningssamtal nu klockan 10! Ture sover, vaknar han 5 måste han sova två gånger...

Jag fasar lite om vi skulle få en kille den här gången, för just killnamn kommer vi inte överens om alls. :crazy:

Min gammelfarfar hette Alvar, jag tycker att det är ett väldigt fint namn, men sambon hatar det. Samtidigt så stämmer det inte in på det "temat" vi bestämt med namn som ska fungera internationellt också. Försök att höra en från nya Zeeland att uttala Alvar. :D Så vi är helt på ruta ett...

*kl*

Har haft en helvetes natt inatt, så ont i magen att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Som pricken över iet blev jag såklart så illamående när jag öppnade kylen för att ta fram min yoghurt att jag fick spendera en kvart på toan, vilt hyllandes. Nu har jag faktiskt krypit ned i sängen igen, min lillhund fick hoppa upp i sängen också, jag är en svag matte när jag är dålig och då passar hon på. Normalt sett så får de ju aldrig vara uppe, men som sagt, när jag mår dåligt passar hon på. :p

Jag tycker faktiskt precis som ni, det blir konstigt när V redan heter det. :crazy: Jag får fortsätta övertalningen med Valter!

Kl
Grrr! Jag skulle ha mysmorgon till de första avsnitten av skilda världar, jag köpte första dvd-boxen för ett par veckor sen. Men jag blev bara ilsken, för det krävs nästan att man är civilingenjör (vilket jag inte är) för att få igång den där jäkla dvd:n! :eek: Jag höll på i en kvart innan det funkade och sen när jag skulle titta på tv igen så funkade inte det heller först. Fast jag skyller kopplingen på min kära man. Det är inte första gången han leker tekniker, så saker och ting sätts ur funktion! :angel: :o

Det känns riktigt busigt att vara ensam hemma! :o Nu ska jag ringa veterinären och kolla om jag kan komma och vaccinera katterna helst idag.

flytta BVC tiden.. Det är ju en spruta med i den, vet inte om det är så bra att ta när man är sjuk? Dessutom skall ju barnen göra en del saker (rita, bygga klossar, prata, läkarundersökas med att bla kolla testiklarna, osv) så det kanske inte går så bra om han är sjuk och hängig/klängig osv.

Senast ändrad:

Grattis till pållens duktiga insats :bow: Vad skönt det är att åka iväg med en häst och bli så imponerad över hur de sköter sig på nya platser! Hihi. Någon film/bilder? (gäller även Bollen) ;)

Hihi, det där med namn ja.. Min syster döpte sin första son till Oliver.. Vår gamle farfar (RIP älskade farfar) hade så svårt med det namnet.. Det blev oliver varje gång. (som man uttalar det man kan äta). Men sen fick son nr 2 heta Hugo. Å det var då inga problem för farfar inte, hans bästa kompis när han var liten hette Hugo.

Förstår att ni måste ha lite internationellt namn när ni har släktingar lite här och var i världen.

Usch vad jobbigt med din pappa :( Hoppas att det löser sig. Men visst borde han få transport ner?
Ang avslaget, så märkte jag skillnad på mina 2 gånger.. Andra gången så höll inte avslaget på så länge, bara 4-5 dagar om jag inte minns fel. Men sen kom det mer mensliknande blödning bara dagar efter att jag varit blödningsfri från avslaget. Stämmer med vad du upplever nu.

Lite annat, svar på vad som helst..
Oregano, hoppas att du får igenom Valter, för som andra sagt så passar det superbra med Vilgot.
Att ha Vilgots andra namn som tilltalsnamn för lillebror tycker jag är fel. Röstar annars på Edvin :)

Jag fick aldrig någon hormonrand alls. Inte heller kliande mage. Och inga bristningar alls på magen, bara på brösten.

Armani: håller tummarna för vad du nu vill att testet skall visa ;)

Svarar också på lite allt möjligt.

Oregano: fick ingen hormonrand. Däremot bristningar efter vecka 38. Tycker Edvin är fint men hade inte valt det när Vilgot heter det. Valter har jag personligen dåliga associationer till, men det passar ju klockrent till Vilgot.

AKB: Purelan is the shit! Tog en stund för mig att få fingrarna ur och leta fram förpackningen ur väskan men när jag väl smetat på en liten klick (behövs ju så extremt lite!) så tog det inte lång stund så var läpparna o-svidande för första gången på flera veckor!

Allmänt gnäll: min hästskrutt trampade mig på foten när jag släppte ut dem i morse. Hade bara gummistövlar på mig och fy fan vad ont jag har nu :( Jag som har massor att göra.. Tur vi är två hemma, säger jag bara. Fast H vill helst att JAG ska hänga med, han har börjat komma och ta en i handen och dra med en till vad han nu har i åtanke. Oftast drar han mig till bobbycaren, pekar ivrigt på mig och sen på den :D

Har också lite namnproblem. Theo heter ju Hugo Edvin Elias i andra namn. De två första efter sambons morfar och min farfar. Elias var den andra namnet vi hade på listan över tilltalsnamn. Ska vi köra vidare på T-trenden så är Thias det enda namn jag kan tänka mig....men det känns samtidigt konstigt då jag har en kusin som heter Mattias och ena syrrans sambo heter Mathias. Noah är också fint men då finns risken att han blir kallad Noah toa :( Eddie eller Eddy gillar jag också men tycker inte det passar ihop med Theo....

Så nja vi får nog vänta å se vad det är för en parvel som kommer ut!

Weehey! :bump: Så du fick tummen ur och prövade! Ja, Purelan är så jäkla drygt, har en pytteliten minitub som jag använt lääänge, men den sen knappt använd ut.

*kl*
18 månaders kontroll idag då. 13,3 kg (då har han bara gått upp drygt 400 g sen sist vid 12 mån) Men han har hoppat upp till 88 cm lång, så vikten har väl inte riktigt hängt med. Det, plus att han aldrig är still (knappt ens när han sover:D)
Han byggde torn med klossar, snackade lite. Men när han fick frågan om vad hans mage, eller näsan va så kuggade han och började peka på andra saker i rummet. Men va sjutton, vi har inte ens pratat här hemma om vad hans mage är nånstans. Så det är väl inte så konstigt.

Men jag stör mig så på BVC-tanten...Halva tiden gick åt till att fråga ut mig om/när/hur jag ska börja jobba snart. Inte hennes bekymmer tycker jag :confused:

Haha ja, tack vare H :D Har ju tänkt på det flera gånger, men nu när han satt och tömde skötväskan och räckte mig förpackningen så tog han liksom kommando över situationen ;)

Här bygger vi inte med klossar. Sa senast idag till maken att H kanske måste börja träna :cool: Däremot bygger han lego, leksaksrälsen och såna saker. Det är bara jag som inte har idas (lite norrländska där ;)) ta ner klossarna för vi har noooog mycket leksaker över hela nedervåningen ändå! Peka på näsa, mun, mage osv är han duktig på. Och idag var han så söt när vi läste bok! Jag sa "var är mamma?" så pekade han på mamman i boken. Sen sa jag "var är Harrys mamma?" så pekade han på mig :D :love:

Btw. Min lilltå verkar vara bruten.

Men åh vad gulligt av honom :D Härligt som sagt tt se vad de förstår mycket, med mamma och sådär!
AKB, vad löjligt av hon på BVC, jag förstår att du reagerade på det faktiskt. Det är väl verkligen inte hennes ensak heller..

Btw Nu är g-test köpta :D Vi får väl se när jag vågar mig på att testa ;)

Håller med, testa!! Annars är du ju lika illa som jag. ;)

*kl*
Om 10 min måste jag åka och hämta S och jag fasar för det. Jag är så trött och mår så illa, jag orkar inte jaga runt henne och sambon är inte ens i närheten av att vara hemma. :cry:

*kl*
Någon har dopat min unge idag, hon har sovit 10 minuter tydligen idag och gick upp strax för kl. 6. Det är full fart på henne :D

Tänk att det är såna kontraster på sovtiderna. På fsk sover hon normalt sett 1-1,5h och hemma minst 3h och gärna upp mot 4h. I lördags sov hon t.ex. 12.15-16.30 ;)

Modett, han staplar inte legot då? Lego - klossar, samma sak fast olika. Han behöver ju inte så många klossar, ta fram tre stycken så kan han bygga ett litet torn :idea:
Stackars tån :(

Lottch, usch, lider med dig som mår dåligt och ska ta hand om liten samtidigt. Hoppas illamåendet vänder snart för dig!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
843
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
43 44 45
Svar
885
· Visningar
27 574
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 094

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka