Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

*kl*

En stor :bow: till alla goda middagstips och recept som lagts upp här sista dagarna! Har gjort middagslista för hela nästa vecka nu tack vare er :love: (och det finns ju tips kvar för några veckor till så ;)) Nu sitter jag och inväntar storasyster för att åka och handla!

Funderar på att åka och hälsa på "Berra" i eftermiddag/kväll också, hästen som min morbror erbjöd mig. Flyttar han hem till mig så är mål 1 är redan uppsatt, delta i Anders Erikssonträningen på ridklubben i februari, vet dock inte om jag kanske tagit mig liiite vatten över huvet :o Tänk om bebis inte alls vill komma ut den 12e, utan ligger kvar och gottar sig i värmen några veckor till....:crazy: då kan det bli lite tajt.

Annars, har vart tjurig på sambon och Theo idag. Theo är inne är världens trotsperiod :grin: tog 1½ timme att få byta bajsblöja på honom i morse, sambon hade så bråttom ut och lacka fälgar till sin pappas j*vla traktor så jag hann inte ens äta upp frukosten i lugn å ro innan han rusade ut :mad:

Sovbesvären börjar lätta men är inte borta, men vi kämpar på!

Kl

Idag har jag varit med på byns hopptävling. 40 cm clear round och vinst i 60 cm :banana::D

Ska försöka få bilderna av min bror så ska ni få se storhopparhästen, som tyckte hindren var löjligt små så han valde egen höjd att hoppa.... Knäppskallen!

Haha grattis! Vore jätteroligt att få se bild :) Bra väder fick ni också att rida i, roligare väder än igår iaf.

Emmah: Oj 1½h! Vad gjorde han då? Bara sprang ifrån dig eller vad hände?
Isabella har också fått väldigt mycket egen vilja som hon gärna testar om hon kan få igenom. Idag blev hon t.ex. jätte sur på mig när jag satte på henne jackan igen när vi skulle gå ut ur en galleria efter ha varit på apoteket. Hon skulle minsann inte ha någon jacka på sig :cool:

*kl*
Mitt muskelfäste är sönderhostat igen :cry: och jag får inga receptfria hosmediciner att fungera (har en liten arsenal av olika medikament). Får se om jag överväger att ringa vc imorgon eller om jag står ut. Känns inte som att jag iaf kommer att få någon hjälp med bättre hostdämpande från dem. Känner mig så blåst efter graviditeten när jag verkligen hade problem med hostan (kräktes av hostningarna) och vad fick jag utskrivet? Penicillin men inget mot hostan.

Ring till vårdcentralen och säg att du har hostat länge!! Så att du får Mollipect eller kokelikana utskrivet. Annars brukar inte vanlig hostmedicin hjälpa förens du använt det regelbundet i några dagar. Måste vara extra mkt baciller på bellans dagis. :(

Mmm... undrar om man kan säga att jag har hostat sedan jag var hos dem sist? Jag har ju gjort det men inte så här mycket utan bara lite rethosta sedan ett par veckor tillbaka. När jag var där så var jag så dum att jag inte tog chansen när jag hade den att få ngt utskrivet och nu är jag ju inte alls lika sjuk bara snorig och hostig.

Han blir som en megatjurig ål som bara glider ur händerna och kastar sig på golvet och skriker, sparkar å fejjar med händerna.

Just nu misstänker jag att han sitter på köksbordet....låter lurt.

Grattis till de strålande insatserna på hoppbanan! Duktiga ni var :bow:
Själv har jag och unghästen varit ute och hoppat diken idag (ofrivilligt).. Det var mycket vatten i dem, och hopphäst som hon är så måste man ju hoppa också..

Michaellan, Hoppas att du kryar på dig snart och att du får hjälp med medicin också. Det är så grymt jobbigt att vara sjuk när man har småbarn. Själv är jag fortfarande krasslig av förkylningen som jag fick den 21 september :crazy:

I vår del av landet säger hästen "mmmhmmmhmmm", hunden "oo"och kossan "mmmm". Och ibland säger katten "jaaaaa" :D

Mmm jag insjuknade 10 september efter att ha varit frisk en vecka. I måndags var första dagen jag inte hade ont i halsen i torsdags blev jag förkyld igen. Det går ju bara runt de här förkylningarna :crazy:

*kl*
Här hemma säger inte djuren någonting alls, det är faktiskt inget vi övar på här hemma :o men hon vet att hunden säger voff tack vare sin morfar. Vi sjunger däremot och kan rörelser till imse vimse, lilla snigel och den där låten om en tomte i hus.

Kommer ni ihåg när vi trodde Ture hade astma för drygt ett år sedan? Det gick ju över snabbt och sen har han aldrig varit sjuk. I fredags var han inne på sitt blivande dagis och nu är han sjuk!!! Genomförkyld och feber, har precis sövt Jimi och han rosslar och snörvlar i sömnen, nässprayen hjälper inget. Blir nog en tuff natt...

Han blir som en megatjurig ål som bara glider ur händerna och kastar sig på golvet och skriker, sparkar å fejjar med händerna.

Just nu misstänker jag att han sitter på köksbordet....låter lurt.

Vad jobbigt :crazy: jag hade antagligen blivit helt galen om Isabella trilskades så mycket men man kan ju inte gärna skita i att byta blöja heller. Jäkla ungar att inte göra som vi tycker ;)

Satt han på köksbordet?

Katterna har hittills sagt aaoouw (med världens inlevelse), men nu är det bara gaa som gäller. Men jäklar vad det börjar ploppa ut ord ur den lilla varelsen! Bapp (=napp) har kommit typ i helgen! Och nu ikväll började han säga ölsch helt plötsligt och jag frågade om han ville ha mjölk. Mmm! Sa han och sprang till kylskåpet. Och mamma gav honom mjölk... :angel:

Apropå ploppa. ;) Mitt ploppberoende har försvunnit helt plötsligt! Har inte ens varit sugen på nånting sött på flera dagar. Undra om det kan vara nåt på gång inom kort! :banana: Ska nog packa väskan och skriva Vilgotinstruktion till mina föräldrar imorgon. :laugh:

hahahaha, dra inte alla över en kam nu :) Djuren hos dig låter som djuren hos dig :D

Jaha, det finns djur uppåt som låter som här i söder, det där med dialekter har jag visst dålig koll på :D

I vilket fall är det ljuvligt att höra barnens "tolkningar" om hur djuren låter :love:

Blandade känslor där! :D Jag vill verkligen pricka den 11:e nu när jag har chansen, men kommer han tidigare så blir jag inte direkt ledsen. Däremot skulle jag nog typ dö om jag passerar den 11:e och även den 15:e som är bf.

Nu ska jag nog dra upp byxorna och gå ut i köket och hämta ett äpple och ett glas vatten. Har mjukisbyxor och det klämmer som f-n under magen när jag sitter. Därför brukar jag dra ner dom. :o Behöver jag säga att jag :love: min onepiece!? ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
864
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
46 47 48
Svar
948
· Visningar
29 792
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 095

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka