Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Men fy stackars din pappa :( jadu han kan inte få flyga då? Antingen helikopter eller flygplan. Såg nått program där nån med brutet ben fick flyga för att ta sig hem till rätt sjukhus. För 80mil i bil med bruten höft kan inte vara så härligt.

Sjuktransport låter ju som att det kommer bli på den ena eller andra sättet (bil, flyg). Han kan ju inte ligga där uppe i alla evighet?

Haha, nattade Isabella, tog in hästarna och nattade dem och så har det ramlat in så mycket inlägg om olika ämnen att jag inte vet var jag ens ska börja att svara :D så det blir inte mer än så här tills jag kommer in i takten igen ;)

Hur länge får man gå över innan de sätter igång? Eller är det olika i olika landsting? Jag förstår dig verkligen som inte vill föda på julafton. Hoppas han kommer i början av december! :laugh:

Var tvungen att öppna min gravid-app och kolla. :D 23 dagar kvar har jag! De sista dagarna har jag börjat inse att en till förlossning verkligen ska bli verklighet. :crazy: Har inte oroat mig för själva förlossningen (dvs ONT) den här gången, men nu börjar det kännas lite läskigt... Har varken kollat min profylax-dvd eller läst mina böcker om smärta den här gången så det är nog läge att göra det i veckan.

Minns du inte hur det var? ;) jag har nog nästan varenda detalj fastetsad på hornhinnan... Hu!

Hur var det nu, kunde din man försöka jobba hemifrån sista tiden? :)

Det är 3veckor efter bf blir man igångsatt här om allt är bra. Men 2veckor över är den 27e. Föder jag på +5 som Milton så blir det den 18e vilket passar fint mitt i mellan min mormors födelsedag och en av våra nära vänners födelsedag. Men sån tur har jag väll inte. Min morbror fyller år på julafton så det känns som att vilken annan dag som helst skulle vara trevligt.

Jag längtar så till förlossningen. Så jag får se hur den blir och slipper gå och fundera. Hoppas på att det ska bli lika men lite snabbare fast börjar förstå och ställa in mig på det värsta.

Men det är just det som är så sjukt, för jag minns inte så mycket. Jag minns när det började och hur jag satt på toa med sipprande vatten och försökte mellan värkarna att tala om för maken vad han skulle packa ner i väskan. Sen minns jag att jag ringde förlossningen och att vi åkte dit. Vi var där i 1:20 h och åtminstone sista timmen var jag i nån form av medvetslöshet tror jag. När allt var över vaknade jag upp och undrade vad som i hela friden hade hänt.

Micron är fantastisk.

Men du, säg åt din bror att vara riktigt försiktig med nötterna.
Vi miste en vän för några år sedan då han fick allergichock :cry:

Jag har för mig att man kan få sjuktransport hem om man skadar sig och inte kan färdas "normalt". Har ni kollat upp det?

Hemskt med din pappa, usch. Sjukhuset i Östersund är inte världens roligaste heller, har suttit på den där jävla akuten själv några gånger. Hoppas att han får komma hem snart!

Vad skönt och samtidigt inte skönt att inte komma ihåg alla detaljer.

Har du bestämd vad du ska ta för smärtlindrande? Minns att min plan förra gången var att klara mig med lustgas och sen bedövning därnere när det var dags, men eftersom det aldrig blir som jag har tänkt mig (jag planerade ju en snabb förlossning i stil med din också ;) ) så blev det ju inte så, jag fick i stort sett allt man kunde få istället. :D

Han opererades nu ikväll och han har knappt kunnat prata ordentligt med mamma pga allt smärtstillande, hon har däremot pratat med sköterskorna. Allt det praktiska får vi säkert reda på imorgon eller måndag. Det är ju knappast troligt att han är flyttbar innan dess ändå.

så upplevde jag mina två första förlossningar, eller rättare sagt så är det mesta en lustgasdimma där jag bara upplevde smärta och allt annat är borta.
Med esther var jag närvarande hela tiden och hängde med i hur långt vi kommit (ok jag sög gas när de lade eda) och jag kommer ihåg allt och kunde komminucera och diskutera med personalen.
Det blir eda nästa gång med :p;)

Usch, vilket skit! Jag kan verkligen inte sova utan ligger bara och vrider och vänder på mig och känner mig nästan klarvaken. :eek: Skulle nästan kunna gå upp och göra något, men det vill jag inte...

Vad skönt och samtidigt inte skönt att inte komma ihåg alla detaljer.

Har du bestämd vad du ska ta för smärtlindrande? Minns att min plan förra gången var att klara mig med lustgas och sen bedövning därnere när det var dags, men eftersom det aldrig blir som jag har tänkt mig (jag planerade ju en snabb förlossning i stil med din också ;) ) så blev det ju inte så, jag fick i stort sett allt man kunde få istället. :D
Det var en skum känsla att vara så bortkopplad och hög på "bara" smärta. Samtidigt upplevde jag det inte som att det gjorde sååå himla ont. Hade faktiskt förväntat mig värre.

Vad gäller smärtlindring blev det tvärt emot dig. Jag hade planerar att ta allt som fanns, men det blev bara den där infiltrationen (vad det nu egentligen var) 5 min innan han kom ut. Den här gången har jag ingen plan för det, men hoppas att jag åtminstone kan få lite lustgas. Sen tar jag gärna den där infiltrationen igen, för det kändes iaf inget när Vilgot ploppade ut.

När jag tänker efter så var jag nog mest koncentrerad/fokuserad på att andas och slappna av under värkarna och den korta stunden mellan behövdes för att samla nya tag. Så jag hade nog helt enkelt inte tid att bry mig om omgivningen.

Eda låter fantastiskt när man läser om det, men det verkar rätt otäckt att lägga den. :eek:

Vad tråkigt med din pappa förresten. :( Hoppas det ordnar sig med hemtransporten på ett bra sätt.

Nu ska jag göra ett nytt försök att sova. Har jag otur så misslyckas jag och Vilgot vaknar inom en timme. Annars har jag turen att få sova till strax efter 6. Hejja! :grin:

Jag var med nervös när de skulle lägga min eda, därför sög jag lustgas, narkosläkaren frågade om jag verkligen hade så tätt mellan värkarna eftersom jag inte släppte masken :D
Det enda som kändes var lokalbedövningen och sen när han satte själva edan så gjorde det lite ont neråt sidorna. Därefter var det bara helt underbart :laugh:

Micron är fantastisk.

Men du, säg åt din bror att vara riktigt försiktig med nötterna.
Vi miste en vän för några år sedan då han fick allergichock :cry:

Min bror har fått mycket bassning genom åren, han har varit dålig på att läsa innehållsförteckningar och så.
Nu hade det inte stått något om nötter utan ngt med herbal och det är väl kanske så att engelsmännen och svenskarna inte har samma regler om att nötter måste stå med på menyn. Så nu har han lärt sig att man ska fråga när man är utomlands.

Här är en till som låg sömnslös mellan kl 4-halv 6. Va uppe från 3 och nattade om Milton och gav han välling. Innan det sov jag gott iaf. Men jag är trött nu så jag hoppas M tänker sova middag länge idag.

Ang. Förlossningen så minns jag hela. Visst vissa bitar börjar falla bort men det har ju endå gått över ett år sen det hände. Men jag va nog mer med än vad dom trodde. Jag tänkte en massa och va helt klar i tankarna men det såg nog ut som att jag sov. Det enda jag orkade få ur mig där vid 8-10cm va -vatten och -andas inte på mig :D men jag hörde allt dom sa sålänge jag inte hade värkar. Kommer ihåg att när jag såg dom stå och välja sugklocka då tänke jag - i h-vete heller, inte 3dagar på bb :p Sen tog jag i för kung och fosterland. Jag tog bara lustgas engång under en halv värk och det va verkligen inget för mig. Avskyr att vara snurrig kunde inte alls koncentrera mig på värken då.

Men Lottch jag förstår att hela din förlossning har etsats sig fast på hornhinnan. Det skulle det göra på mig också om jag skulle tvingas gå igenom samma helvete. Tycker verkligen så oerhört synd om dig som fick en sån upplevelse. :(

Jag är inte rädd för när dom ska lägga eda:n utan för biverkningarna man kan få efteråt som jag hört så många få. Så jag är tacksam att krystvärkarna satte igång innan narkosläkaren hann komma när jag bett om eda för att jag i mitt huvud trodde att jag skulle få sova då. Men nu fick jag krysta ist för att sova och det va väll bäst eftersom M inte mådde så himmla bra.

Nu har du inte länge kvar :bump: känns som att det är nyss du berättade om graviditeten men inser ju att det var i våras..

Kl
H har ett alldes eget ord för katternas jamande:

M: Vad säger kissarna?
H: Baaa!

:D

:laugh: Här säger också katter BAA! Även fåglar... Och kossor säger BUU! :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
864
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
46 47 48
Svar
948
· Visningar
29 787
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 095

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka