Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Kl
JAG FICK JOBBET!!

:banana: :banana: :banana: STORT GRATTIS, sååå himla roligt för dig!!

kl

Lottch, eller er andra i spjälsängsfrågan; Hur länge brukar barn använda spjälsäng? :o Vi har inte en tanke på att byta till Milton än, han sover jättebra *peppar peppar* i sin spjälsäng, just nu så pass bra att vi till och med får väcka honom på morgnarna :D Men visst det dröjer väl inte allt för länge till, innan man normalt sätt brukar byta/tar av långsidan på spjälsängen?

Aneka: Angåens fina mössor så tipsar jag som vanligt om Kämpa by JP som syr så underbara mössor, kläder etc. Du väljer själv tyg, namntryck, vanlig mössa, fleecefoder, mössa med mönster på bägge sidorna (som du kan vända ut och in etc.), baggy-mössa etc. Ska beställa till Milton snart igen tänkte jag, och denna gång blir det nog med namntryck på ena sidan =)
De kläder och mössor vi beställt tidigare har hållit formen jättebra, dessutom går liten slant/plagg till något bra.

Vi brukar göra helstekt fläskfilé/fläskytterfilé i stekpanna/gryta, blir jättegott och är snabbt och enkelt :)
Krydda filén med peppar bryn runt om i pannan/grytan sedan häller vi på juice just nu Apelsin & Passionsfrukt någon cm sådär ;) och lite fond (använder man fond så inget salt)
Sedan i med termometer i köttet så man inte översteker det (det går ganska fort) vänd lite ibland, strax under lagom temp häller man av vätskan till sås, lämna litelite i grytan så bildas ett brunt bubbel som ger köttet en jättegod och lite söt stekyta :)
köttet behöver väl ca 20-30min på spisen :)

Jag har ingen aning om när man brukar byta men vi hade nog inga planer på att byta bort spjälsängen i år iaf :o hon tycker om den, sover bra och den känns ombonad. Vi har ju fortfarande spjälskyddet kvar.

(Fast magen dallrar lite över kanten :o)

Däri ligger problemet :cool: Grymt osexigt! Sen så vill jag väl inte heller bara kapitulera och köpa större storlekar, utan inbillar mig att jag så småningom kommer kunna ha mina gamla kläder - när jag fått en vardagsrutin på livet med jobb och 5 mån mat om dagen :D Så nu blir det till att köpa lite förlåtande kläder som kan funka både nu och sen :idea:

Här är en till som skulle behöva gå till frisören men jag vet inte när jag ska hinna med det? (snål är jag dessutom) Var där i början av juni sist och klippte och tonade håret så nu är det slitet och urtvättat och jätte fult :( Var lättare att hinna med håret när man var f-ledig tyckte jag, var lättare att få barnvakt på något vis. Nu känner jag mer stress att åka till fsk och hämta för att sedan åka samma väg tillbaka med ett trött barn och nej.... mitt hår får nog vara fult ett tag till...

Behöver jag säga att det just därför att guuuuld med en medis som är frisör :D Gratis klippningar och hemma dessutom, kan inte bli bättre. Men kanske du kan slänga i en toning själv om du bara vill fräscha upp det? Hur går det förresten med att bli blond igen, visst ville du det?

Jag har tack och lov ett väldigt förlåtande hår, för det är sällan jag ids klippa det. Sist var det över 9 månader mellan klippningarna och det såg nästan inte alls slitet ut. Men minns med fasa hur det såg ut och kändes efter jag sist gick från mörk till ljus *rys*

Dock ska det bli kul att få fräscha upp med lite färg nu, eftersom jag inte färgat på över ett år och det är extremt ovanligt för mig som färgat konstant från tidiga tonår till H föddes. Tror det blir chokladbrunt och kanske någon läcker kontrast.. Typ som denna:

orig-10901961.jpg

Fast det är mycket tidigt idéstadie ännu :D

Ja där sa du något! Har varit in där och kikat flera gånger men har alltid varit beställningsstopp då, så har glömt av sidan lite. Ska genast gå in och kika! :)

Armani__: Tittade på supernanny idag och då hade barnen varsinna sån där bil som ni har vunnit! :D

Hahahaha, fasen att jag missade det :D "Misskötte" barnen sig med bilarna? Så jag vet vad vi har framför oss ;)

Doris: Jag älskar ju paj och jag gör då och då världen i särklass godaste paj, enligt mig då: Chili- och räkpaj . Den fungerar ju givetvis mest om man gillar skaldjur, vet inte om du utesluter det också i och med att du inte ville ha fisk ;) Men den är verkligen jättegod!

Jag har ingen aning om när man brukar byta men vi hade nog inga planer på att byta bort spjälsängen i år iaf :o hon tycker om den, sover bra och den känns ombonad. Vi har ju fortfarande spjälskyddet kvar.

Nej vi tänker nog precis som ni :) Milton sover superbra i sin och det är på något vis mysigt med spjälsäng (tror jag att han tycker) och jag tror att han känner sig trygg med sidorna. Så länge han inte har ambitioner att klättra över så behåller vi den nog, ja eller om han inte visar att han sover dåligt i den givetvis :D

Det går inte alls bra med att bli blond igen och det är väl därför jag har avvaktat lite med håret också. Jag trodde ju att vi skulle få den där mojängen till kalket för lääääänge sedan men hmm... ja... slutet av oktober nu :cool:
Jag var faktiskt och kollade i affären efter toning men jag hittade bara färg? Vet inte om jag vågar lägga på en färg, känns tryggare med något som tvättas ur. Mitt hår är ju inte ett dugg förlåtande utan det blir slitet i samma stund som jag lämnar salongen.

Jätte coolt med lite färg i håret!

Riktigt gott och super enkelt. Fort går det också. Inte lika plockigt som vanlig tacos lätt blir! :)

Jag tror att Isabella skulle tycka det var praktisk att kunna komma in till mamma och pappa när hon själv vill men ändå så ligger hon där i sin säng och verkar nöjd. Imorse när hon vaknade låg hon och sjöng :D
Vi kommer nog inte byta ut Isabellas säng sen utan vi byter nog bara en av sidorna och sätter dit den låga sidan för "stora" barn :idea:

Lånar min egen knapp här lite då jag vill höra med er lite..
Slängde iväg ett sms till min medryttares mamma (flickan som rider Armani är ganska ung så kontakten sker genom mamman, som för övrigt alltid är med vid ridning = kanon!!!) och sa det att nu är stall klart, hästarna vaccinerade och hovslagaren har varit här, så nu kan Armani sättas igång igen, äntligen!
Som svar får jag, ett par dagar senare, att en häst på ridskolan hade skenat med flickan ordentligt i helgen och att hon hade blivit ganska rädd. Därför tyckte de att jag fick sätta igång Armani själv nu i början.

Jag köper det, absolut. Problemet är väl att jag inte riktigt har tid att göra det själv, jag behöver ha någon som hjälper mig. Jag vet inte riktigt vad jag ska svara, eftersom jag inte på något vis vill låta brysk eller så, för det är jag inte. Jag är själv en ganska feg ryttare och vet hur jobbigt det kan vara när man har blivit skrämd. Men i alla fall, jag vet också att det kan vara bra ibland att ha någon som pushar på en att göra vissa saker ändå. Armani är en kalas-häst, de fungerar verkligen kanon ihop. Han har aldrig skenat, däremot taktar han typ alltid :D
Men hon borde ju kunna komma hit ändå, ta honom på en promenad ett par gånger i veckan, de dagarna som är hennes så att säga? Hon behöver ju inte rida, men ut och gå med honom. Han är ju som en hund, den där vita, och det kanske kunde vara ett bra sätt för henne att fortsätta. Så tar jag rid-biten ett par, tre gånger i veckan.
Eller ja, jag vet inte riktigt var jag ville komma med detta inlägg, men slänger iväg det ändå :D Vad tror ni, tycker samtidigt att vill hon vara medryttare (vilket jag verkligen hoppas att hon vill) så får de ju dyka upp ibland och umgås lite med hästen/-arna. Det kan man ju göra utan att rida..

Har också bott med vatten som gjorde mig grönhårig när jag var blond.. Lagom snyggt. Fick några kommentarer a la "alltså jag måste bara fråga.. är ditt hår grönt..? :o" Kul med färg - men inte på det sättet! ;) Löste det genom att börja duscha på jobbet. Inte superkul men funkade.

Jag tror att Isabella skulle tycka det var praktisk att kunna komma in till mamma och pappa när hon själv vill men ändå så ligger hon där i sin säng och verkar nöjd. Imorse när hon vaknade låg hon och sjöng :D
Vi kommer nog inte byta ut Isabellas säng sen utan vi byter nog bara en av sidorna och sätter dit den låga sidan för "stora" barn :idea:

Vi kommer nog också göra så med Miltons, att ta bort en långsida, typ. Men nä, än så länge är han ju bara en bebis som måste sova i bebissäng :D

Min mamma tyckte att vi skulle ta dunkar med vatten från stan att tvätta håret i och ja, visst det skulle gå men det känns omständigt. Jag tvättar inte håret så ofta (bara 2-3ggr/v) pga kli i hårbotten, bli lätt uttorkat och nu är det extremt efter ett schampobyte. Så jag skulle kunna tvätta håret hos mina päron men man vill ju gärna kunna spontantvätta håret om man gjort något svettigt.

Riktigt snyggt hårförslag!

Mitt hår blir väldigt svårt att föna och platta när det gått för lång tid. (Jag brukar låta min frissa slippa att föna mitt hår när nästa kund redan väntar för det tar en evighet även som nyklippt.) Dessutom syns min utväxt massor fast färgen blekts ur plus att det växer som ogräs. Mitt hår är bara drygt. :p

haha mamma kallar Isabella för bebis och jag hävdar bestämt att hon är ett barn :p fast bebissängen sover hon fortfarande i ;)

Ja dom va ute och åkte mitt i gatan utan att lyssna på att dom skulle hålla sig till kanten. :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 008
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 910
Senast: netia
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 103

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka