Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Vad söt han är! Jag klipper Vilgot själv. Det tråkiga är bara att han har ganska rakt, platt och fint hår, så alla felklippningar syns. Jag fick "skäll" av min frisör som tyckte jag var snål som inte tog honom till en riktig frisör. :grin: Men jag ser ingen anledning till att göra det när han troligtvis inte sitter stilla iallafall.

Jag tänkte oxå kolla på det, men sambon protesterar så vi får se vem som "vinner" :devil:

kl

Här behöver det oxå klippas hår, eller ja luggen då, har redan gjort det två gånger men nu börjar det bli hög tid igen då ungen knappt ser något, hennes hår växer som ogräs... fast det är nog inte så konstigt då både jag och sambon har ganska snabbväxande hår, jag har dessutom väldigt snällt hår, sist jag klippte mig hade det gått ca 9mån sen senast och det var väl max 2cm som var slitet ;)

Annars är jag lite glad, tror att jag äntligen sluppit det dagliga illamåendet :)
Nu är det bara lukter som är problemet, stackasr sambon får ta typ alla bajsblöjor här :D

Idag har jag även sökt ett jobb jag verkligen vill ha, verkar toppen, så nu är det bara att hålla tummarna :)

Ang säng till barnen så har M fått en växasäng då hon snurrar som en tok när hon sover, hon sover mycket bättre nu i den lite större sängen men det händer ändå att hon slår i väggen eller kanterna då hon ibland kryper/kastar sig i sömnen :eek:
Att ha henne vid oss funkar väldigt dåligt och är bara i nödfall då hon är sjuk, då det oftast resulterar i att ingen får sova klokt. Det funkar dock att ta in henne om hon vakna lite FÖR tidigt någon morgon :)

blev kanske lite långt, menmen ;)

Ture sover ju hos oss fortfarande men jag funderar på att köpa en vanlig 1,20-säng (utan ben) till honom så att man kan söva honom där och sen ligga kvar om det är krisigt alt lägga sig hos honom om han vaknar.

Som det är nu är han så stökig på nätterna att det bara är han och jag i dubbelsängen, sambon är förpassad till annan plats. I förrgår natt vaknade T 22 och var vaken till två på natten. Han är orolig, vill hålla i mig och helst ligga på mig men kommer inte till ro. Och ligga på mig får han inte... Men det är samma sak på dagarna, mycket bära och krama.

Jag är ärligt talat skitnervös för dagisinskolning nästa vecka när han är så här. Vad gör man om det inte funkar? Tar tjänstledigt? Kan man ta föräldrardagar retroaktivt? Lär bli kaos på jobbet...

T har förresten inte behövt klippa nåt hår än, han har en lock i nacken som är lite lång men den är så lockig så det syns ju inte. ;)

Samma här, S har spikrakt hår efter sin pappa, men det är inte ens nära att behöva klippas än. Snarare att det nu åtminstone syns att där är hår öht, men frisören känns väldigt långt borta... Både jag och mannen har ganska tunt hår, så det var väl inte precis att vänta att S skulle få en tjock kalufs iofs. Lite kul är det dock att S fått min rödblonda hårfärg och mannens mörkbruna ögon, blev en lite ovanlig kombination.

Svarar på lite av varje..

Säng: H sövs av oss i våran säng, flyttas över till spjälsängen och vaknar till nån gång mitt i natten och då tar jag över honom direkt och vi somnar om fort. Sömn = högprioriterat och jag tycker det är mysigt att sova med honom :) Den dagen, om den kommer, som vi får ett syskon till honom så ställer vi nog en 90´s säng bredvid våran och sover tillsammans alla 4 ;)

Hår: H är i stort behov av klippning nu, tänkte faktiskt testa klippmaskinen. Har toppat lugg, runt öron och i nacken några gånger men jag tycker det är lite obehagligt att vara där med saxen - hur trubbig den än är.

Och bara allmänt: Ringde nyss a-kassan och arbetsförmedlingen och sa att jag fått jobb :banana: Hade egentligen tänkt vänta till fredag när vi ska skriva papprena, men fick påbackning av kassan idag att jag glömt att skicka in ett papper och tänkte att jag måste ju kolla om jag får stämpla tiden ut innan jag gör ännu mer pappersexercis, och det får jag :laugh: Jag hoppas ju helst att min förra arbetsgivare kommer med något jag kan göra åt dem (mer pengar ;)) eftersom de talat en del om det, men då de inte kommit med något konkret ännu så är det skönt att veta att jag får pengar ändå även i november så vi slipper äta ännu mer på besparingarna *lyckligt pladder*

Och annars så var vi iväg hela familjen (lyx :love:) på babysång idag. Det tråkiga var att det bara var vi som var där.. De gånger jag och H varit där tidigare har det varit kanske 10-12 barn. Tycker synd om dem som arrangerar..

Haha, nej, jag är en blekfis, mörkblond med blå ögon och jätteljus hy. Var lite orolig för att S skulle ärva min hudtyp, hade jättesvårt att bli brun som liten och brände mig jämt, inte så kul. Tack och lov verkar S ha fått lite pigment från pappan, och bränner sig inte alls lika lätt som jag gjorde.

delvis knapp

Isabella har ärvt M's färger :crazy: Blond, blåögd och vit hy. Hon kommer nog bli fräkning (inget negativt om ngn tror det) som stor när solen har fått gjort sitt och kommer bli ett himla sjå att se till att hon inte bränner sig.

Klippa hår har vi gjort en gång. Då klippte vi ett par cm på luggen, det enda positiv med att ha lockigt barn, det långa håret blir inte så långt :D

Sedan så har jag precis plockat ur 24 st muffins ur ugnen som blev en aning misslyckade men det smakar säkert gott när de har svalnat lite senare :idea:

Våra barn har samma frisyr :D, möjligtvis har A lite kortare lugg (den lyckades frisören klippa, sen totalvägrade A vara med längre)
Vi klippte honom en gång i våras och då fungerade det bra men nu sist vägrade han. När håret är blött och kortare är det lockigt.
Vet inte hur jag ska kunna klippa honom. Stor godiskål framför tv:n och bjuda in Ia kanske ;) jag vågar inte sätta saxen i hans hår själv. Sambon har erbjudit sig att ta fram hans klippmaskin men det vägrar jag!

Smaskens, vad är det för sort?
Själv håller jag på att testa mig fram till det ultimata sconesreceptet.... :d

Skulle göra dumlemuffins men tog riesen istället. Sedan är pappersformarna så dumma att det är för smala för muffinsformen så istället för att smeten jäste över chokladen som den brukar så blev det en choklad sörja ovanpå muffinen.
Fast jag har provsmakat dem nu och de smakar ju som sagt gott ;)

Tänkte baka lite mer innan dagen är slut men jag vet inte vad :)

S har ärvt från både mig och hennes pappa. Hon har min ögonfärg, blå, och är blond, precis som jag var när jag var liten, men hon har sin pappas lite brunare pigment och lockiga hår.

Vi har klippt lugg och hår några gånger, nu går det ned till strax under nacken. :)

H är väldigt lik mig som barn färgmässigt: guldblond och blåa ögon. Numera är jag mörkhårig, mörknade ganska många nyanser under graviditeten. Så då slipper jag färga ;)

Maken har svart hår och blåa ögon men var även han betydligt ljusare som barn. Allt tyder alltså på att även H kommer mörkna.

Vad gäller hyn så är vi nog rätt mellanmjölk hela bunten - kan bränna oss lite just i början av sommaren men blir snabbt bruna.

Hojta till när du kommit på det ultimata sconesreceptet! :laugh: Jag gillar scones och gör det ibland (lagom lätt för mig! :D), oftast med graham och müsli i.

Vill du att vi tar med något på lördag? Jag är ju ingen bakexpert, men något skulle jag kunna bidra med om du vill! :idea:

Men så kan du ju inte svara! ;) Jag kan göra västerbottenpaj med trattisar om vi vill ha nåt mer matigt. Men du får bestämma, det är du som vet hur du tänkt! :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
968
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 790
Senast: netia
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 101

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Annonsera mera hundar 2
  • Rabies?

Hästrelaterat